Geplaatst op: 11-06-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Opmars Eindhoven Airport: verschil met Schiphol Airport steeds kleiner

Opmars Eindhoven Airport: verschil met Schiphol Airport steeds kleiner
Eindhoven Airport is bezig aan een flinke opmars. Al langere tijd wordt gesproken over de groei die de lokale luchthaven doormaakt, maar vooralsnog uitgedrukt in de groei ten opzichte van zichzelf. Nu wordt duidelijk zichtbaar dat het verschil met Schiphol ook in absolute aantallen snel kleiner wordt. Uit data van online ticketaanbieder Vliegtickets.nl blijkt dat Schiphol Airport nog maar zes keer zoveel vertrekkers ontvangt als Eindhoven Airport. Een jaar eerder was dat nog acht keer meer. 

De trend die al langer te zien is voor lokale luchthavens zet duidelijk door. Zo blijkt Eindhoven Airport in de maand mei de sterkste stijger, gevolgd door Rotterdam Airport die met 12% groeit. Dit staat tegenover een daling van 5% voor Schiphol Airport.  

Met name de laatste maanden wordt de populariteit van de lokale luchthavens weer enorm zichtbaar. Waar  voor Rotterdam Airport eerder nog een daling te zien was, is de groei deze maand juist heel groot. De verwachting is dat deze groei door zal zetten, zeker gezien het feit dat Schiphol niet kan doorgroeien en die ruimte er voor bijvoorbeeld Eindhoven nog (deels) wel is. 
Gebaseerd op de verkochte vliegtickets in de maand mei ten opzichte van de maand april, ziet de top 5 van populairste luchthavens er als volgt uit: 
  1.  Amsterdam (-4,9%) 
  2.  Eindhoven (+15,0%) 
  3.  Düsseldorf (+1,9%) 
  4.  Rotterdam (+11,7%) 
  5.  Brussel (-8,7%)
Link: https://www.eindhovenairport.nl
Trefwoorden: trend, top 5, vluchthaven, stijging

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/18
Exclusief voor leden
Samenwerkingsverband Englands Coast verandert van pr-bureau
USP Marketing PR is aangesteld als PR bureau voor England’s Coast in Nederland. England’s Coas...
18/07/18
26 toeristische bedrijven ondersteunen Landschap Overijssel
Dat de aanwezige natuur en landschap in de omgeving van meerwaarde is voor de gast, is geen discussi...
18/07/18
Spoorwegmuseum duikt in trend techniek met nieuw evenement
Is het je deze zomer ook opgevallen hoe gretig kinderen plaatjes en boeken verzamelen over technie...
17/07/18
143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aange...
13/07/18
Exclusief voor leden
Interrail gaat nieuwe samenwerking aan in tours
SANDEMANs NEW Europe en Interrail hebben de krachten gebundeld in een nieuwe samenwerking, waarbij ...
13/07/18
Exclusief voor leden
Dino park in Schiedam draait goed
Het tijdelijke dinosaurus park in Schiedam Jurrasic Kingdom ontving vandaag haar tienduizendste bez...
11/07/18
Exclusief voor leden
Originele Escher voor 100.000e bezoeker tentoonstelling Fries Museum
Na iets meer dan elf weken na de opening vande tentoonstelling Escher op reisverwacht het Fries Mu...
05/07/18
Zes miljoen euro voor marketingplan Werelderfgoed Waddenzee
De provinciale marketingorganisaties Marketing Groningen, Merk Fryslân en Holland boven Amsterdam ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk