Geplaatst op: 08-06-2018
Auteur: Marc Gerlings

Steunpunt ondernemers bij digitaal zakendoen

Steunpunt ondernemers bij digitaal zakendoen
Het is nog niet eenvoudig, als ondernemer alles goed organiseren zodat je veilig online zaken kunt doen. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat lanceerde daarom vandaag het Digital Trust Center. MKB-ondernemers kunnen vanaf nu terecht op www.digitaltrustcenter.nl voor praktische informatie en advies over veilig digitaal ondernemen.

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat): "Met de oprichting van het Digital Trust Center zet het ministerie van EZK zich in voor veilig digitaal ondernemen en goede informatie-uitwisseling tussen de overheid en het bedrijfsleven over cyber security. Voor het midden- en kleinbedrijf biedt digitalisering grote economische kansen. Een belangrijke voorwaarde om deze groeikansen optimaal te kunnen benutten, is een goede digitale weerbaarheid van ondernemers. Het DTC helpt ondernemers om dit zelfstandig te verbeteren.”

Daarnaast biedt de website tips en tools, bijvoorbeeld voor het veilig omgaan met persoonsgegevens, het maken van back-ups en de beveiliging van het bedrijfsnetwerk. Het DTC staat individuele bedrijven niet een-op-een bij, maar stimuleert ondernemers om zelfstandig hun online veiligheid te verbeteren. In een later stadium volgt onder andere meer branchespecifieke informatie voor veilig digitaal ondernemen en een interactief platform voor informatie-uitwisseling tussen technische experts en ondernemingen.

Regionale- en sectorspecifieke samenwerkingsverbanden
Om de enorme doelgroep van 1.6 miljoen Nederlandse bedrijven effectief te bereiken, stimuleert het Digital Trust Center regionale en/of sectorspecifieke samenwerkingsverbanden die ondernemers kunnen helpen met veilig digitaal ondernemen. Zo kunnen organisaties gezamenlijk een cyberweerbaarheidsnetwerk opzetten, waarin ondernemers met andere organisaties hun digitale weerbaarheid vergroten. Dit kan bijvoorbeeld door kennisdeling, het gezamenlijk in kaart brengen van risico’s en gezamenlijke inkoop van gespecialiseerde diensten. De nieuwe subsidieregeling van 1 miljoen euro, die het Digital Trust Center hiervoor heeft opgestart, resulteerde in 15 inschrijvingen. Na de zomer wordt bekend welke initiatieven aanspraak kunnen maken op de subsidiegelden. Bij succes wordt de subsidieregeling ook in 2019 ingezet.
Trefwoorden: leisure, online, veiligheid

||| Blogs |||

18/03/19
Een community voor marketingvraagstukken?
Een community voor marketingvraagstukken?
18/03/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Sinds een aantal weken werk ik in het onderwijs. Een totaal andere wereld, in vergelijking met mijn ...
14/01/19
Oude strijder
Er waren mij de laatste jaren al heel wat kwalificaties opgespeld en toch heb ik er weer een nieuw...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/04/19
Merk Fryslân lanceert nieuwe campagne ‘Druk hè?’
Regiomarketingorganisatie Merk Fryslân lanceerde op donderdag 11 april de nieuwe campagne ‘D...
11/04/19
Exclusief voor leden
Belgisch en Nederlands Limburg samen de Duitse markt op
Belgisch- en Nederlands-Limburg gaan opnieuw met een gezamenlijke inspiratiebrochure de Duitse markt bewerken. Beide Limburgen willen zich op de buitenlandse markt als een grenzeloze regio profileren. Door middelen te bundelen vergroten de regio's hun slagkracht.
11/04/19
Whooz wint in Emerce Top 100, recreatie wint mee
Whooz heeft in de Emerce Top 100 de eerste plaats behaald in de categorie Data suppliers. Voor de recreatie heeft Whooz samen met Pleisureworld NRIT de Smart Data Module ontwikkeld.
09/04/19
RED Online Marketing beste Fullservice Digital Agency van Nederland
Het in onze branche bekende online marketing bureau RED Online Marketing is uitgeroepen tot beste Fullservice Digital Agency.
04/04/19
Nieuwbouw studentenhuisvesting Hotel Management School Maastricht officieel van start
Met het slaan van de eerste paal is woensdag 3 april de bouw van 390 nieuwe duurzame woonunits voor ...
04/04/19
Inschrijving Nationale Citymarketing Trofee 2019 geopend!
De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) wordt jaarlijks uitgereikt aan "de beste citymarketing gemee...
03/04/19
Exclusief voor leden
Samenwerking KWBN met retail helpt nieuwe en ervaren wandelaar
Winkelketen INTERSPORT sluit een driejarige partnership met Koninklijke Wandel Bond Nederland (KWBN).
03/04/19
VVV’s & Achterhoek Toerisme slaan de handen ineen
De VVV’s, TIP’s en Achterhoek Toerisme gaan intensiever samenwerken om de bezoekers in de Achterhoek te bedienen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk