Geplaatst op: 24-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bijzondere special van National Geographic over de Wadden

Bijzondere special van National Geographic over de Wadden
Vandaag vallen de eerste exemplaren van de National Geographic uitgave ‘Schoonheid van de Wadden’ op de mat bij alle abonnees van National Geographic. De special is door Marketing Groningen gemaakt in nauwe samenwerking met de redactie van National Geographic en belicht de bijzondere flora en fauna in het gebied. Het eerste exemplaar werd afgelopen vrijdag door de Groningse gedeputeerde Henk Staghouwer uitgereikt aan minister van LNV Carola Schouten, tijdens de Trilaterale Regeringsconferentie van Waddenzeelanden in Leeuwarden.


De uitgave werd gefinancierd door het INTERREG V A programma Deutschland-Nederland van het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRE), de Niedersäschsisches Ministerium für Bundes- und Europaangelegenheiten en Regionale Entwicklung en de provincies Fryslân en Groningen. De marketingbureaus van Groningen, Friesland en Noord-Holland willen in de toekomst de Wadden meer gezamenlijk promoten.


Schoonheid van de Wadden

De redactie van het magazine is in het Nederlandse en Duitse Waddengebied geweest, om met eigen oren en ogen te ervaren hoe bijzonder het daar is. Met de titels ‘Unesco Werelderfgoed’ en ‘Mooiste Natuurgebied van Nederland’ op zak, hebben de Wadden de natuurliefhebber veel te bieden. Zowel de waddenkust als de zee en de eilanden komen uitgebreid aan bod en ook voor het Duitse waddengebied is volop aandacht.


Gratis aan te vragen

De special is als bijlage bij de normale uitgave van National Geographic, bij ruim 42.000 adressen in Nederland bezorgd. In juni krijgen de 17.000 lezers van National Geographic Traveler het boekje bezorgd. Geïnteresseerden die geen abonnee zijn maar wel een exemplaar willen bestellen, kunnen een gratis exemplaar aanvragen via www.visitwadden.nl/national-geographic.


Gezamenlijke promotie van de Wadden

De special markeert mogelijk het begin van de gezamenlijke promotie van de Wadden. De marketingbureaus van Friesland, Groningen en Noord-Holland willen de boer op met de Waddenzee als Unesco Werelderfgoed. Hiervoor is een aanvraag bij het Waddenfonds en de drie provincies ingediend om de campagne te financieren. Een gezamenlijke aanpak is gewenst, het Waddengebied stopt immers ook niet bij de provinciegrenzen. Als de aanvraag wordt gehonoreerd voorziet deze in een langdurige samenwerking om de Wadden duurzaam op de kaart te zetten bij nieuwe doelgroepen.

Trefwoorden: marketing, toerisme, kustgebieden, waddengebied, groningen, noord-holland, friesland
    

||| Blogs |||

08/07/19
Worden zonvakanties te heet onder onze voeten?
Het weer. Waarschijnlijk na seks het meest gebruikte zoekwoord op Google. Zeker deze week zijn de tr...
18/06/19
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
Van Industrieel Erfgoed en Ultra moderne Ski Centrum
18/06/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 3 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We gaan op bezoek bij het Bernepark waar het bezoekerscentrum in een oude waterzuivering is gebouwd. Je kunt er zelfs slapen in rioolbuizen. Ook bezoeken we Ski Resort Alpenpark- Neuss en slapen daar in Hotel Fire & ICE.
12/06/19
Slapen in een gevangenis over de grens!
Slapen in een gevangenis over de grens!
12/06/19 · Horeca · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag deel 2 van mijn vijfdaags avontuur bij onze Oosterburen. We laten ons vermaken en slapen bij het Road Stop Motel in Dortmund.
11/06/19
Ik google, jij googlet en wij googlen
Ik google, jij googlet en wij googlen
11/06/19 · Marketing · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Afgelopen week bracht ik een bezoek aan Google in Amsterdam. Ik was altijd al nieuwsgierig naar de m...
28/05/19
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
Op de Duitse Tour langs toeristische Hot Spots
28/05/19 · Attractieparken · Dagrecreatie · Horeca · Toerisme · Vakanties · Verblijfsrecreatie · Hans van Leeuwen - Trendwatcher, Adviseur & Concept Ontwikkelaar Recreatie & Toerisme | Lees meer
Vandaag start ik met een vijfdaags avontuur voor de ultieme short stay-bestemming bij onze Oosterburen in Noordrijn-Westfalen, een economisch zeer sterke regio met veel inwoners en unieke toeristische hot spots!

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/19
Nieuwe fietskaarten van Brabant bieden 5.000 kilometer fietsplezier
Vijfduizend kilometer aan prachtige fietsroutes in Brabant, overzichtelijk weergegeven door middel v...
19/07/19
Centrum voor Groepsaccommodaties overgenomen door Otium Leisure
Per 18 juli 2019 is het Centrum voor Groepsaccommodaties (CVG), de organisatie achter Groepen.nl, ov...
19/07/19
De Groene Koepel lanceert app Cultuurrijk
Wandelen door de Nederlandse geschiedenis, dat kan met de nieuwe app Cultuurrijk! Bijzondere plekken...
19/07/19
Wat betekenen cultuur en media voor de Nederlandse economie?
De bijdrage van cultuur en media aan de Nederlandse economie (bbp) bedraagt 3,7 procent. Dit gaat gepaard met een aandeel van 4,5 procent in de totale werkgelegenheid.
19/07/19
Exclusief voor leden
Jongeren minder, ouderen juist gelukkiger
Hoe hebben geluk en tevredenheid van de Nederlandse bevolking zich tussen 1997 en 2018 ontwikkeld?
19/07/19
Turkish Airlines voegt Bali toe aan netwerk
Turkish Airlines heeft vandaag de inaugurele vlucht uitgevoerd van thuishaven Istanbul naar Bali, In...
18/07/19
Exclusief voor leden
easyJet: derde kwartaal 2019 in lijn met verwachting
CEO Johan Lundgrun: "easyJet’s resultaten in het derde kwartaal waren robuust en, ondanks lastiger...
18/07/19
Exclusief voor leden
Verstedelijking dwingt Rotterdam tot nieuwe keuzes
Wethouder Bas Kurvers schuift vier ontwikkelgebieden naar voren. Daar komen veel leisure ontwikkelingen bij.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk