Geplaatst op: 17-05-2018
Auteur: Klaas van Erp MRICS RTgzv
Maas Recreatie Bedrijfsmakelaardij
Publicatie: Recreatie & Toerisme mei 2018

Aanbod verkoop recreatiebedrijven groeit

Overdracht in de zomer is geen punt meer

Aanbod verkoop recreatiebedrijven groeit

De economie draait goed, bedrijven zien de toekomst positief in en dat zet veel ondernemers in de recreatiesector aan om nieuwe plannen te maken. Makelaar Klaas van Erp van Maas recreatie bedrijfsmakelaardij sprak tijdens het Trendcongres 2018 uit dat het aanbod van bedrijven in de etalage fors omhoog gaat.


Het inkomend toerisme blijft maar groeien maar ook de Nederlanders hebben weer meer zin in vrije tijd buiten het eigen huis. Daarmee gaan bezettingscijfers omhoog maar ook het bedrag van bestedingen in toerisme lijkt te groeien. Daar komt een belangrijke trend in het vakgebied bij. Nog maar enkele jaren geleden werd de verkoop van een recreatiebedrijf het liefst ver in het najaar of in de winter afgehandeld. Die tijd is voorbij. Of het nu het begin is van een nieuw toeristisch seizoen, of zelfs in de zomer, de overdracht na verkoop van recreatiebedrijven wordt gewoon gedaan. De traditie was dat recreatieondernemers vooral de kansrijke zomer volop wilden benutten. Geen enkel aanbod zou die exploitatiefocus omver krijgen. Anno 2018 is het de normaalste zaak van de wereld, in alle seizoenen worden recreatiebedrijven verkocht en aangekocht. Als makelaar ziet Van Erp daarin de trend dat recreatie professionaliseert.


De bedrijven die nu verkocht en aangekocht worden, zijn steeds vaker van ondernemers die een stevige visie hebben op recreatie en de markt. Voor hen is het duidelijk dat je in de winter investeert in nieuwe producten tot en met herinrichting met vernieuwende concepten. Zij zorgen er voor dat het onderhoud vóór het voorjaar is uitgevoerd. De operationele zaken worden opgeschaald met de kansen die het weer biedt. Dat betekent ook dat het niet veel meer uitmaakt op welk moment een bedrijf overgaat naar een nieuwe eigenaar. De zaken lopen goed door en in- en verkoop past in een strategische visie.


Brochure met 18 bedrijven

Alle ontwikkelingen bij elkaar loopt het aanbod van bedrijven dat nu te koop staat op. Of het nu aan de kust is, aan een meer of op de mooie Veluwe, exploitanten en investeerders krijgen volop de keuze. Van Erp: "Nu al hebben we achttien bedrijven in de etalage staan." U vindt deze in de bijgevoegde folder in Recreatie & Toerisme." Folder weg? Geen punt, je kunt het ook als download vinden op nritmedia.nl.


Heeft u interesse in één van deze dossiers, schroom dan niet om contact met Klaas van Erp en zijn team op te nemen: 073-640 88 88.



Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     






    ||| Nieuws |||

    25/04/24
    Exclusief voor leden
    Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
    Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
    25/04/24
    Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
    Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
    24/04/24
    De Leistert is beste camping van Nederland
    Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
    23/04/24
    Exclusief voor leden
    Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
    Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
    23/04/24
    Exclusief voor leden
    Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
    In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
    23/04/24
    Exclusief voor leden
    Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
    De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
    23/04/24
    Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
    Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
    22/04/24
    Exclusief voor leden
    Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
    Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

    ||| Agenda |||

    14/05/24
    14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
    Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
    23/05/24
    23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
    Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
    27/05/24
    27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
    De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
    05/06/24 t/m 07-06-24
    05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
    Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
    06/06/24
    06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
    Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...