Geplaatst op: 16-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Horecava en Q&A introduceren ‘Foodservice Award’

Nederlandse horecabezoeker bepaalt het beste foodservice bedrijf

Horecava en Q&A introduceren ‘Foodservice Award’
De grootste consumentenverkiezingen van Nederland krijgen er een nieuwe versie bij: de ‘Foodservice Award’. Q&A, de organisatie achter de bekende ‘Retailer of the Year’ verkiezingen, start hiervoor een samenwerking met Horecava. Middels een verkiezing wordt het meest favoriete foodservice bedrijf van de Nederlandse consument achterhaald. De eerste editie van de ‘Foodservice Award’ start in september.


Na de diverse vakjury verkiezingen die onze branche rijk is, vindt Horecava het met de introductie van de ‘Foodservice Award’ ook belangrijk om de gast in de horeca een stem te geven. De branche bloeit en er ontstaan veel nieuwe horeca initiatieven. Het is daarom belangrijk de Nederlandse consument om zijn oordeel te vragen. Met deze publieksverkiezing biedt Horecava diverse foodservice outlets in Nederland een unieke marketingtool om de gast nog meer aan zich te binden en blijvende ambassadeurs te creëren.


Ook voor Q&A is de foodservice-industrie niet onbekend. Het retail adviesbureau ziet veel overeenkomsten tussen de twee branches. Op dit moment is de retail aan enorme verandering onderhevig door verschillende invloeden van buitenaf. De foodservicebranche biedt de consument waarde door middel van gemak, genot, gezondheid en verantwoord ondernemen.

Doel van de award is om de horeca te helpen beter te presteren. Door rankings aan te brengen wordt duidelijk wie de best presterende foodservice bedrijven in Nederland zijn.


De ‘Foodservice Award’ onderscheidt verschillende categorieën: Catering, Delivery, Food Retail, Koffie en/of Bakery café, Leisure, Logies, Nationale Fast Food, Onderweg, Online reserveringstool en Restaurants. Alle Nederlandse foodservice bedrijven met minimaal vijf vestigingen kunnen deelnemen aan de verkiezing. Consumenten beoordelen bedrijven op aspecten als service, kwaliteit van producten en gastvrijheid.


Vanaf 1 juni kunnen foodservice bedrijven zich aanmelden voor deelname aan deze gloednieuwe verkiezing. De stemperiode is van 3 september tot en met 15 november. De bekendmaking van de winnaars is tijdens de feestelijke gala-avond op 8 januari 2019 tijdens de Horecava in de RAI in Amsterdam. Genomineerden, sponsoren en andere belanghebbenden kunnen hierbij aanwezig zijn. Het bedrijf dat door de consument als beste wordt beoordeeld, mag zich een jaar lang de beste in foodservice noemen. 

Link: http://info.foodserviceaward.nl
Topics:Horeca
Trefwoorden: Horeca, awards, verkiezingen, foodservice, restaurants

||| Blogs |||

10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/07/18
Terrasbezoek weer duurder
Amsterdam is wederom de duurste terrasstad van Nederland. De gemiddelde prijs voor een rondje drank...
20/07/18
Exclusief voor leden
Eerste speelplekken opgeleverd langs routes Hulsbeek
Op woensdagmiddag 18 juli zijn op Het Hulsbeek de natuurlijke speelplekken geopend door ruim 80 ki...
20/07/18
800 fietsen bij Fletcher
In het toeristisch hoogseizoen in Nederland, van april tot en met september, worden er gemiddeld mee...
20/07/18
Ook Flevoland levert bijdrage aan maaien vaarroutes
De provincie Flevoland gaat 50.000 euro bijdragen aan het maaien van waterplanten op het IJmeer. An...
19/07/18
Trend: meer zakelijk zomerbezoek in Hoofddorp
Al jaren zitten de hotels in Amsterdam en omgeving overvol en wijken bezoekers aan de hoofdstad vake...
19/07/18
Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%
Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locat...
19/07/18
Booking bouwt campus in Amsterdam
Booking.com bouwt aan de oostelijke rand van het Oosterdokseiland in Amsterdam een eigen campus en v...
19/07/18
Drie kranen in actie voor bouw apenverblijf Blijdorp
Het nieuwe apenverblijf voor de gelada's in Blijdorp is bijna klaar, op de overspanning na. Op dit m...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk