Geplaatst op: 24-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Teun Dielesen operationeel directeur attractiepark Toverland

Teun Dielesen operationeel directeur attractiepark Toverland
Teun Dielesen.

Weer is er een opvallende benoeming bij Toverland, in de aanloop naar de grote uitbreiding van het attractiepark komende zomer. De schoonzoon van algemeen directeur Caroline Kortooms wordt operationeel directeur. Teun Dielesen gaat leiding geven aan de operationele afdelingen en hiermee de huidige gasttevredenheid van een 9+ borgen. Met zijn 23 jaar is hij de jongste pretparkdirecteur van de Benelux. Het vierkoppige directieteam van Toverland is met de toevoeging van Teun weer compleet.


De afdelingen Horeca, Retail, Mens & Organisatie, Planning en Operations worden voortaan door Teun Dielesen aangestuurd. "Mijn doel is om dit fantastische familiebedrijf te laten uitgroeien tot een van de grotere en meest magische vrijetijdsbelevingen van Europa”, aldus Teun.

Met de komst van Teun bestaat het directieteam van Attractiepark Toverland uit vier personen: Caroline Kortooms (Algemeen Directeur), Paul Oomen (Technisch Directeur), Carin van Berkel (Commercieel Directeur) en Teun Dielesen (Operationeel Directeur).


Toverland-DNA en opleiding

Teun is al ruim vijf jaar werkzaam bij Toverland en sinds drie jaar de schoonzoon van Caroline. Na diverse operationele parkfuncties en een functie bij de Financiële Administratie is hij momenteel Manager Attracties. Alvorens de functie van Operationeel Directeur te gaan bekleden, zal hij eerst de afdeling attracties overdragen. In zijn opleiding tot Operationeel Directeur zal Teun nauw worden bijgestaan door Jean Gelissen, Algemeen Directeur Gelissen Group, en Caroline Kortooms. Jean en Caroline hebben Teun voor deze functie benaderd omdat hij "het Toverland-DNA heeft, passie heeft voor de branche en bovenal een professioneel mensen-mens is”.
Teun heeft bedrijfskunde gestudeerd aan de Universiteit van Maastricht en Amsterdam, met een specialisatie in strategie.
Trefwoorden: attractiepark, attractie, Toverland

||| Blogs |||

24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/11/18
Nominaties voor innovatie award Horecava
Rookworst van damhert uit de duinen, composteerbare patatbakjes van suikerriet, medewerkers werven d...
16/11/18
Exclusief voor leden
Nieuw Vrijetijdsmerk voor alle Flevolanders
Visit Flevoland heeft een nieuw vrijetijdsmerk voor de provincie gelanceerd. Volgens deze destinati...
16/11/18
Exclusief voor leden
Eduard Pieter Oud stapt over naar Respons
De voormalig zakelijk directeur van Amsterdam Marketing wordt samen met de huidige directeur Lex Kruijver verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Respons.
16/11/18
Exclusief voor leden
Moeten we over naar een kilometerprijs voor vervoer?
De klimaatdoelstellingen van het kabinet voor 2030 worden niet gehaald wanneer het huidige autobelastingenstelsel niet op de schop gaat.
15/11/18
Exclusief voor leden
Aanleg groen gestart van Roompot domein
De aanleg van het ruim 8 hectare grote landgoed begon op 1 oktober 2018.
15/11/18
Exclusief voor leden
Wat verwachten ondernemers in onze branche van 2019?
Ondernemers in de horeca zijn iets minder positief over de omzet voor 2019, maken zich zorgen over de arbeidsmarkt maar gaan wel meer investeren.
15/11/18
Hoever kun je de service aan boord uitkleden?
Nu luchtvaartmaatschappijen steeds meer concurreren op de kale vliegprijs, proberen ze hun verdienmodel overeind te houden met betaalde extra diensten. Maar wat vindt de passagier daarvan?
15/11/18
Nederlander boekt vaker vliegreis voor kerstbeleving in Midden- en Oost-Europa
De Nederlandse vliegtuigpassagier zoekt meer en meer in Wenen, Praag en Krakow de authentieke Midden...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk