Geplaatst op: 23-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie
VisitDenmark
VisitDenmark houdt een ‘Nederlandse week’, een actieweek waarbij wordt gewerkt aan free publicity voor de meivakantie. Met name door communicatie over nieuwe attracties en evenementen plus aandacht voor het vijftigjarig bestaan van Legoland voeden de campagne.

De Nederlandse meivakantie wordt door de Denen liefkozend de ‘Nederlandse week’ genoemd. In week 18 zijn het voornamelijk de Nederlandse toeristen die de verschillende bestemmingen volop ontdekken, een trend die niet onopgemerkt is gebleven. Attracties en evenementen spelen hierop in door onder andere hun openingstijden te verruimen of door Nederlandstalige gidsen in het programma op te nemen. Hieronder een lijst met nieuwe, bijzondere en unieke activiteiten om tijdens de meivakantie in Denemarken te ondernemen.

De Nederlandse meivakantie is voor de meesten een eerste kennismaking met Denemarken. Niet alleen is het dicht bij Nederland gelegen en makkelijk met de auto te bereiken via twee kanten, over land via Duitsland of over zee met Scandlines. In Denemarken is het bovendien laagseizoen, waardoor veel accommodaties gedurende deze vakantieperiode gunstig geprijsd zijn.

De overnachtingscijfers van de periode april/mei 2017 laten een stijging zien van 6,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. De Deense bestemmingen weten de Nederlandse meivakantie door de stijging in het aantal Nederlandse toeristen in deze specifieke vakantieperiode steeds meer op waarde te schatten en spelen hierop in door activiteiten en attracties ook voor de Nederlandse toerist toegankelijk te maken.

Voor meer informatie over de verschillende regio’s, bezoek deze campagnepagina: www.visitdenmark.nl/devakantiebestemming
Topics:Marketing
Trefwoorden: Denemarken, marketing, communicatie

CELTH
 






||| Nieuws |||

17/04/24
Exclusief voor leden
Jaarbeurs zet campagne congrescoaches op voor vasthouden toppositie
Zondag 21 april is het Erfgoeddag in Vlaanderen en Brussel. Een 700-tal erfgoedorganisaties biedt meer dan 1.000 gratis activiteiten aan. Het thema van de Erfgoeddag is 'Thuis'.
09/04/24
De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel
In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.
05/04/24
4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Met de benoeming van 4 nieuwe leden in de Raad van Toezicht van Utrecht marketing is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en en een klankbord vol expertise en ervaring.
29/03/24
Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 - Zet jouw transitie in
Met zijn aanstekelijke visie op toerisme laat key-note spreker Peter de Wilde (CEO Toerisme Vlaanderen en Agentschap Onroerend Erfgoed) jou de transitie in toerisme beleven op 18 april. Dat is de dag van het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024.
20/03/24
Groningen Store organiseert schattenjacht in de stad
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
20/03/24
Exclusief voor leden
Campagne door dmo's Finland rond 'gelukkigste bevolking ter wereld'
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
07/03/24
NS station Leeuwarden steunt museum Princessehof
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
08/02/24
Bewonerscampagne Amsterdam laat bijzondere gezichten zien
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.

||| Agenda |||

24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
25/06/24 t/m 28-06-24
25/06/24 t/m 28-06-24: Atlas Annual Conference 2024
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...