Geplaatst op: 23-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie

Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie
VisitDenmark
VisitDenmark houdt een ‘Nederlandse week’, een actieweek waarbij wordt gewerkt aan free publicity voor de meivakantie. Met name door communicatie over nieuwe attracties en evenementen plus aandacht voor het vijftigjarig bestaan van Legoland voeden de campagne.

De Nederlandse meivakantie wordt door de Denen liefkozend de ‘Nederlandse week’ genoemd. In week 18 zijn het voornamelijk de Nederlandse toeristen die de verschillende bestemmingen volop ontdekken, een trend die niet onopgemerkt is gebleven. Attracties en evenementen spelen hierop in door onder andere hun openingstijden te verruimen of door Nederlandstalige gidsen in het programma op te nemen. Hieronder een lijst met nieuwe, bijzondere en unieke activiteiten om tijdens de meivakantie in Denemarken te ondernemen.

De Nederlandse meivakantie is voor de meesten een eerste kennismaking met Denemarken. Niet alleen is het dicht bij Nederland gelegen en makkelijk met de auto te bereiken via twee kanten, over land via Duitsland of over zee met Scandlines. In Denemarken is het bovendien laagseizoen, waardoor veel accommodaties gedurende deze vakantieperiode gunstig geprijsd zijn.

De overnachtingscijfers van de periode april/mei 2017 laten een stijging zien van 6,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2016. De Deense bestemmingen weten de Nederlandse meivakantie door de stijging in het aantal Nederlandse toeristen in deze specifieke vakantieperiode steeds meer op waarde te schatten en spelen hierop in door activiteiten en attracties ook voor de Nederlandse toerist toegankelijk te maken.

Voor meer informatie over de verschillende regio’s, bezoek deze campagnepagina: www.visitdenmark.nl/devakantiebestemming
Topics:Marketing
Trefwoorden: Denemarken, marketing, communicatie

||| Blogs |||

24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/11/18
Nominaties voor innovatie award Horecava
Rookworst van damhert uit de duinen, composteerbare patatbakjes van suikerriet, medewerkers werven d...
16/11/18
Exclusief voor leden
Nieuw Vrijetijdsmerk voor alle Flevolanders
Visit Flevoland heeft een nieuw vrijetijdsmerk voor de provincie gelanceerd. Volgens deze destinati...
16/11/18
Exclusief voor leden
Eduard Pieter Oud stapt over naar Respons
De voormalig zakelijk directeur van Amsterdam Marketing wordt samen met de huidige directeur Lex Kruijver verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Respons.
16/11/18
Exclusief voor leden
Moeten we over naar een kilometerprijs voor vervoer?
De klimaatdoelstellingen van het kabinet voor 2030 worden niet gehaald wanneer het huidige autobelastingenstelsel niet op de schop gaat.
15/11/18
Exclusief voor leden
Aanleg groen gestart van Roompot domein
De aanleg van het ruim 8 hectare grote landgoed begon op 1 oktober 2018.
15/11/18
Exclusief voor leden
Wat verwachten ondernemers in onze branche van 2019?
Ondernemers in de horeca zijn iets minder positief over de omzet voor 2019, maken zich zorgen over de arbeidsmarkt maar gaan wel meer investeren.
15/11/18
Hoever kun je de service aan boord uitkleden?
Nu luchtvaartmaatschappijen steeds meer concurreren op de kale vliegprijs, proberen ze hun verdienmodel overeind te houden met betaalde extra diensten. Maar wat vindt de passagier daarvan?
15/11/18
Nederlander boekt vaker vliegreis voor kerstbeleving in Midden- en Oost-Europa
De Nederlandse vliegtuigpassagier zoekt meer en meer in Wenen, Praag en Krakow de authentieke Midden...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk