Geplaatst op: 17-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Verhaal achter varkensvlees is geld waard

Beleveniseconomie

Verhaal achter varkensvlees is geld waard
In toerisme en recreatie kennen we het effect al uit de beleveniseconomie. Een bijzondere locatie met een bijzonder verhaal, daar kun je een hogere prijs voor vragen. Dat lijkt ook te lukken bij lokale producten. Wageningen Economic Research (WUR) onderzocht of mensen bereid zijn meer te betalen voor varkensvlees op hun bord als zij meer informatie over het dier ontvangen. Tot op de cent nauwkeurig is die meerprijs bepaald, plus wanneer consumenten dat willen betalen.

Consumenten hechten bij het kopen van varkensvlees waarde aan informatie over het individuele bedrijf waar de varkens gehouden zijn, én zijn bereid voor deze informatie extra te betalen. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: beleving, economie, meerprijs, vlees, varken, wur

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

31/07/18
Exclusief voor leden
Deel Nederlanders wijzigt vakantiebestemming door mooie weer
Het mooie en aanhoudende zomerweer is voor een deel van de Nederlanders aanleiding de vakantiebeste...
30/07/18
Exclusief voor leden
App gaat beleving van recreanten op de Waddenzee meten
Deze zomer wordt met een speciale app de beleving van recreanten op de Waddenzee vastgelegd. De app...
25/07/18
Doet u mee aan het onderzoek naar de toekomst van het vakantiepark?
NRIT gaat samen met researcher Rolf Nijdam van hogeschool Saxion en RECRON het boek en digitaal pla...
18/07/18
Exclusief voor leden
Onderzoek toepassingen blockchain voor mkb
Wie denkt aan blockchain, denkt aan bitcoins en aan grote bedrijven die al met deze technologie wer...
18/07/18
Wat voor weer wil de Nederlandse toerist tijdens vakantie?
Het hoogseizoen 2018 is begonnen en ondanks het heerlijke weer in Nederland vliegen er komende weke...
02/07/18
SAMR en provincies actualiseren leefstijlen
Acht samenwerkende provincies hebben de zogenoemde Leisure Leefstijlen geactualiseerd. Overheden, or...
28/06/18
Exclusief voor leden
Opmerkelijk: Meer Nederlanders niet met vakantie
Een kwart van de Nederlanders zegt dit jaar niet met vakantie te gaan, dat is meer dan vorig jaar t...
28/06/18
Onderzoek strandpaviljoens in Nederland
Geen nieuws in de categorie diepgaand maar wel grapping en zeker nuttig voor exploitanten van ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk