Geplaatst op: 17-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Verhaal achter varkensvlees is geld waard

Beleveniseconomie

Verhaal achter varkensvlees is geld waard
In toerisme en recreatie kennen we het effect al uit de beleveniseconomie. Een bijzondere locatie met een bijzonder verhaal, daar kun je een hogere prijs voor vragen. Dat lijkt ook te lukken bij lokale producten. Wageningen Economic Research (WUR) onderzocht of mensen bereid zijn meer te betalen voor varkensvlees op hun bord als zij meer informatie over het dier ontvangen. Tot op de cent nauwkeurig is die meerprijs bepaald, plus wanneer consumenten dat willen betalen.

Consumenten hechten bij het kopen van varkensvlees waarde aan informatie over het individuele bedrijf waar de varkens gehouden zijn, én zijn bereid voor deze informatie extra te betalen. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: beleving, economie, meerprijs, vlees, varken, wur

||| Blogs |||

26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...
30/06/15
Wie heeft het Groene Hart lief?
Momenteel ben ik betrokken bij twee adviestrajecten in het Groene Hart. Met meer dan gewone belangs...
26/06/15
Recreatie & Toerisme juni 2015: Grootse accommodaties
Op donderdag 25 juni kwam vakblad Recreatie & Toerisme juni 2015 uit. Hieronder de editorial va...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/07/18
143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aange...
13/07/18
Exclusief voor leden
Interrail gaat nieuwe samenwerking aan in tours
SANDEMANs NEW Europe en Interrail hebben de krachten gebundeld in een nieuwe samenwerking, waarbij ...
13/07/18
Exclusief voor leden
Dino park in Schiedam draait goed
Het tijdelijke dinosaurus park in Schiedam Jurrasic Kingdom ontving vandaag haar tienduizendste bez...
11/07/18
Exclusief voor leden
Originele Escher voor 100.000e bezoeker tentoonstelling Fries Museum
Na iets meer dan elf weken na de opening vande tentoonstelling Escher op reisverwacht het Fries Mu...
11/07/18
Provincie Limburg daagt ondernemers uit in ontwikkeling Maas en Maasplassen (met video)
De toeristische sector in de provincie Limburg genereert ieder jaar 4 miljard euro omzet. Bezoeker...
09/07/18
Exclusief voor leden
Hillenaar opent World of Dinos
Stap miljoenen jaren terug in de tijd en sta oog in oog met levensgrote dino’s.WorldofDinos is ge...
05/07/18
Center Parcs Limburgse Peel in nieuw jasje 
Center Parcs Limburgse Peel in het Limburgse America is volledig vernieuwd. Alle 500 cottages zijn v...
05/07/18
Aantal werknemers op kantoor Roompot bijna verdubbeld
Het aantal werknemers op het hoofdkantoor van Roompot Vakanties is de afgelopen twaalf jaar bijna ve...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk