Geplaatst op: 17-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Verhaal achter varkensvlees is geld waard

Beleveniseconomie

Verhaal achter varkensvlees is geld waard
In toerisme en recreatie kennen we het effect al uit de beleveniseconomie. Een bijzondere locatie met een bijzonder verhaal, daar kun je een hogere prijs voor vragen. Dat lijkt ook te lukken bij lokale producten. Wageningen Economic Research (WUR) onderzocht of mensen bereid zijn meer te betalen voor varkensvlees op hun bord als zij meer informatie over het dier ontvangen. Tot op de cent nauwkeurig is die meerprijs bepaald, plus wanneer consumenten dat willen betalen.

Consumenten hechten bij het kopen van varkensvlees waarde aan informatie over het individuele bedrijf waar de varkens gehouden zijn, én zijn bereid voor deze informatie extra te betalen. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: beleving, economie, meerprijs, vlees, varken, wur

||| Blogs |||

17/05/17
Over uitstelgedrag, laksheid en besluiteloosheid in de reisindustrie
Dé oplossing voor lastige klussen: uitstellen. Komt wel. Doe ik morgen. Bijna iedereen heeft...
03/05/17
Airbnb maakt beloftes niet waar
Airbnb maakt beloftes niet waar
03/05/17 · Horeca · Ton Vermeulen | Lees meer
Gisteren was in Amsterdam de presentatie van het onderzoek dat de Hotelschool The Hague samen met C...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
26/10/16
Where2bnb.com zoals Airbnb was bedoeld
Amsterdam is de laatste tijd vaak negatief in het nieuws vanwege de drukte in de stad en ongebreid...
19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/05/18
KHN: Meer tijd nodig dan twee jaar voor overstap rookruimten
Op 6 april jl. 2018 kondigde staatssecretaris Blokhuis van VWS aan dat hij rookruimten in de horeca...
17/05/18
Exclusief voor leden
Eerste Casa Cook buiten Europa opent in de winter
Het 130 kamers tellende hotel is alleen toegankelijk voor volwassenen. Het is gelegen in Turtle Bay...
17/05/18
Ook in januari en februari forse groei toerisme
De eerste twee maanden van 2018 groeide het aantal gasten in Nederlandse logiesaccommodaties met 8 ...
16/05/18
Horecava en Q&A introduceren ‘Foodservice Award’
De grootste consumentenverkiezingen van Nederland krijgen er een nieuwe versie bij: de ‘Foodserv...
16/05/18
Verkiezing de Beste B&B van Nederland 2018
Op woensdag 20 juni aanstaande wordt ‘de Beste B&B van Nederland 2018’ bekendgemaakt. De g...
04/05/18
Foodhal als ontmoetingsplek voor millennials
Het aantal Foodhallen in ons land groeit snel. Nederland telde twee jaar geleden nog maar vier food...
26/04/18
Koningsdag zorgt voor hausse op accommodaties in grote steden
Onderzoek van HomeToGo.nl wijst uit dat minder dan 2% van de accommodaties in Amsterdam nog beschik...
23/04/18
Exclusief voor leden
Lager verzuim door meer aandacht voor gezond werken
Ben je ondernemer in de recreatiesector en je besteedt veel aandacht aan veilig en gezond werken? D...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk