Geplaatst op: 10-04-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Marieke Politiek per 1 mei bij NBTC verantwoordelijk voor Intell & Insights

Marieke Politiek per 1 mei bij NBTC verantwoordelijk voor Intell & Insights
Per 1 mei wordt Marieke Politiek als Team Lead verantwoordelijk voor Intell & Insights bij NBTC Holland Marketing. Zij volgt daarmee Kees van der Most op, die na 30 jaar bij NBTC zijn eigen onderzoeksbureau start. Marieke is ruim tien jaar werkzaam bij NBTC, de laatste jaren in de functie van senior marktonderzoeker.


Expertisecentrum Intell & Insights

"Marieke kent als geen ander de uitdagingen waar de sector en NBTC voor staan en de bijdrage die marktonderzoek en data-analyse daaraan kunnen bijdragen”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur. "De huidige afdeling gaat zich de komende tijd ontwikkelen tot een expertisecentrum Intell & Insights, waarmee we sector en partners betere en actuelere inzichten bieden die bijdragen aan effectieve initiatieven ten behoeve van de duurzame ontwikkeling van de bestemming Nederland. Hiervoor werken we nauw samen met uiteenlopende andere partijen die over relevante data en kennis beschikken. Dit vraagt een andere manier van werken, nieuwe rollen en verantwoordelijkheden. Ik heb er alle vertrouwen in dat Marieke, samen met het team, deze gewenste beweging kan maken”.


Van onderzoek naar insights

Marieke: "Ik ben ontzettend blij met deze uitdagende stap, waarin ik nadrukkelijk een rol kan spelen in de beweging van marktonderzoek naar intell & insights. Marktonderzoek is aan veel veranderingen onderhevig. Er zijn nieuwe (big) databronnen die we kunnen gebruiken, inzichten moeten sneller beschikbaar zijn en de marktonderzoeker krijgt steeds vaker een meer faciliterende rol. Ik heb me de afgelopen jaren bij NBTC al intensief mogen bezighouden met deze nieuwe uitdagingen van ons vak. Ik kijk ernaar uit om samen met het team te bouwen aan een expertisecentrum dat waardevolle inzichten kan leveren, voor NBTC, haar partners en de hele sector”.


Namens NBTC wordt Marieke ook directeur van de joint-venture NBTC-NIPO Research. In die rol werkt zij nauw samen met Helena Klok, die de rol namens Kantar TNS vervult.

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, toerisme

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

13/03/19
Exclusief voor leden
Hoteleigenaren maken zich zorgen over macht online platforms
Bijna alle hotels in Nederland maken zich zorgen over de grote macht van online platforms. Ze gebruiken vrijwel allemaal online platforms en ze leveren een sterke bijdrage aan de omzet. Dat maakt de afhankelijkheid en de zorgen groot.
12/03/19
Exclusief voor leden
Nederlanders maken zich grote zorgen om landschap
Een grote meerderheid van de Nederlanders (81%) maakt zich zorgen om het landschap. Vooral het verdwijnen van bloemen, insecten en vogels in het buitengebied baart veel Nederlanders zorgen.
12/03/19
Horeca groeit tot 2025 met 100.000 medewerkers
De horeca groeit, er zijn meer horecabedrijven en dus zijn er ook meer medewerkers nodig. Het aantal...
11/03/19
Zeezoogdieren verhandeld en uitgebuit voor vermaak en schijneducatie
Wereldwijd leven duizenden zeezoogdieren, voornamelijk dolfijnen, in gevangenschap. Elk jaar worden ...
10/03/19
Exclusief voor leden
Ruim 30 procent meer gasten in Nederlandse logiesaccommodaties
Nederlandse logiesaccommodaties ontvingen in 2018 ruim 44 miljoen gasten. Dat is een stijging van 5,0 procent vergeleken met 2017. In vijf jaar tijd nam het aantal gasten met ruim 10 miljoen toe, een groei van maar liefst 33 procent.
07/03/19
KHN geeft tips voor kleinere porties
Uit onderzoek van KHN blijkt dat 55 procent van de horecaondernemers zijn of haar gasten een ke...
04/03/19
Exclusief voor leden
25% groei verkoop fietsen en e-bike wordt het nieuwe normaal
De omzet uit de verkoop van nieuwe fietsen steeg 25 procent ten opzichte van 2017 en bedroeg voor het eerst meer dan 1 miljard euro.
27/02/19
Valt het draagvlak voor toerisme van de inwoners in Limburg mee of tegen?
Een meerderheid van de inwoners van de Zuid-Limburgse gemeenten Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Maastricht, Meerssen, Vaals en Valkenburg aan de Geul ziet toeristen graag komen.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk