Geplaatst op: 10-04-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Marieke Politiek per 1 mei bij NBTC verantwoordelijk voor Intell & Insights

Marieke Politiek per 1 mei bij NBTC verantwoordelijk voor Intell & Insights
Per 1 mei wordt Marieke Politiek als Team Lead verantwoordelijk voor Intell & Insights bij NBTC Holland Marketing. Zij volgt daarmee Kees van der Most op, die na 30 jaar bij NBTC zijn eigen onderzoeksbureau start. Marieke is ruim tien jaar werkzaam bij NBTC, de laatste jaren in de functie van senior marktonderzoeker.


Expertisecentrum Intell & Insights

"Marieke kent als geen ander de uitdagingen waar de sector en NBTC voor staan en de bijdrage die marktonderzoek en data-analyse daaraan kunnen bijdragen”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur. "De huidige afdeling gaat zich de komende tijd ontwikkelen tot een expertisecentrum Intell & Insights, waarmee we sector en partners betere en actuelere inzichten bieden die bijdragen aan effectieve initiatieven ten behoeve van de duurzame ontwikkeling van de bestemming Nederland. Hiervoor werken we nauw samen met uiteenlopende andere partijen die over relevante data en kennis beschikken. Dit vraagt een andere manier van werken, nieuwe rollen en verantwoordelijkheden. Ik heb er alle vertrouwen in dat Marieke, samen met het team, deze gewenste beweging kan maken”.


Van onderzoek naar insights

Marieke: "Ik ben ontzettend blij met deze uitdagende stap, waarin ik nadrukkelijk een rol kan spelen in de beweging van marktonderzoek naar intell & insights. Marktonderzoek is aan veel veranderingen onderhevig. Er zijn nieuwe (big) databronnen die we kunnen gebruiken, inzichten moeten sneller beschikbaar zijn en de marktonderzoeker krijgt steeds vaker een meer faciliterende rol. Ik heb me de afgelopen jaren bij NBTC al intensief mogen bezighouden met deze nieuwe uitdagingen van ons vak. Ik kijk ernaar uit om samen met het team te bouwen aan een expertisecentrum dat waardevolle inzichten kan leveren, voor NBTC, haar partners en de hele sector”.


Namens NBTC wordt Marieke ook directeur van de joint-venture NBTC-NIPO Research. In die rol werkt zij nauw samen met Helena Klok, die de rol namens Kantar TNS vervult.

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, toerisme

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/10/18
Achtbaanrijden op doktersadvies
Twee artsen uit de USA hebben een interessante ontdekking gedaan en werden daarvoor afgelopen maand ...
16/10/18
Vakantiegangers brengen herfstvakantie liefst door in eigen land
Met de herfstvakantie in het vooruitzicht boeken veel Nederlanders een vakantie, het liefst in eigen...
16/10/18
Nederland tijdens herfstvakantie favoriet maar omliggende landen concurreren
62 procent van de Nederlandse Center Parcs-gasten geeft de voorkeur om met het gezin naar een vakantiepark in Nederland te gaan in de herfstvakantie.
01/10/18
Samantha Boom wint TUI-CELTH Sustainable Tourism Thesis Award
Een opvallende conclusie uit het prijswinnende onderzoek van Samantha Boom voor steden die te maken hebben met de negatieve gevolgen van toerisme.
27/09/18
De top 5 vliegbestemmingen herfstvakantie (EU en niet EU)
De top vijf van de Europese bestemmingen en de top vijf van de niet-Europese bestemmingen van boekin...
26/09/18
Kom naar Zet je regio op de kaart (en 5 redenen waarom)
Op 1 november 2018 vindt in Roermond plaats de inspirerende vakdag Zet je regio op de kaart. Jij b...
24/09/18
Bijna 8,1 miljoen Nederlanders fietsen voor het plezier
Bijna de helft van de Nederlanders (48%) stapte tussen half mei 2017 en half mei 2018 voor het plezi...
20/09/18
Consumenten iets minder positief maar bestedingen groeien
De stemming onder consumenten is in september 2018 voor de tweede maand op rij iets minder positi...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk