Geplaatst op: 09-04-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nederlands en Belgisch Limburg samen op Duitse markt

Nederlands en Belgisch Limburg samen op Duitse markt
Nederlands en Belgisch Limburg trekken opnieuw samen op in de bewerking van de Duitse grensmarkt. Dit weekend verscheen gezamenlijke Limburg-bijlage in twee Duitse kranten. Daarmee verwachten ze bijna een half miljoen Duitse consumenten te bereiken. De samenwerking tussen beide provincies vloeit voort uit een 5-puntenplan dat beide provincies vorig jaar ondertekenden.


"Na het succes van de eerste editie in 2017 herhalen we dit jaar de campagne in samenwerking met Nederlands-Limburg, omdat we sterk geloven in onze collectieve kracht”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme in Belgisch-Limburg. Eric Geurts, gedeputeerde van Toerisme in Nederlands-Limburg vult aan: "Duitse toeristen houden van lekker eten, cultuur, natuur en rust. En laat deze troeven nu net prominent aanwezig zijn in beide Limburgen.” Het gezamenlijke Limburg-verhaal verschijnt vandaag op ruim 150.000 exemplaren als bijlage bij de Aachener Zeitung en de Rheinische Post.


Duitse markt opnieuw target

De twee provincies zetten in op extra overnachtingen van toeristen buiten hun eigen grenzen en willen beide meer Duitse gasten aantrekken. Dit gebeurde begin april 2017 al in de vorm van een gezamenlijke inspiratiebrochure bij de Aachener Zeitung en de Rheinische Post. En wegens succes verschijnt vandaag opnieuw een gezamenlijke bijlage, op ruim 150.000 exemplaren. "De vlotte totstandkoming van deze tweede Duitse brochure bewijst dat beide regio’s al goed op elkaar zijn ingespeeld,” zegt Igor Philtjens, "Onze samenwerking kan het aantal dag- en verblijfstoeristen alleen maar bevorderen. En op die manier zorgen voor extra omzet bij lokale ondernemers in héél Limburg.” In totaal bereikt de brochure bijna 450.000 Duitse lezers. "Met de vele lange weekends en zomer in het verschiet, leek ons deze ochtend een goed moment om de Duitse markt opnieuw warm te maken voor een daguitstap of verblijf in Limburg”, besluit Eric Geurts.


Gezamenlijk 5-puntenplan

De beide Limburgen tekenden een jaar geleden een 5-puntenplan waarmee ze zich engageerden om een structurele samenwerking op te zetten op het vlak van toeristische promotie. Dankzij dit plan wordt de samenwerking versterkt, worden lopende projecten op elkaar afgestemd en verder uitgebouwd, en profileren beide Limburgen zich als één grenzeloze regio. "Wij willen beide Limburgen als toeristische bestemming versterken. Dat doen we door ons toeristisch profiel met grensoverschrijdende betekenis gezamenlijk neer te zetten”, aldus gedeputeerden Igor Philtjens en Eric Geurts eendrachtig.


Vorig jaar al samenwerking rond fietsroutenetwerk

De samenwerking tussen beide Limburgen uitte zich vorig jaar al in diverse initiatieven, onder meer rond een van dé grootste troeven in beide regio’s: het Limburgs fietsroutenetwerk. Niet alleen opende vorige zomer de internationale Maasfietsroute: een fietstraject van de bron tot de monding van de Maas waar beide Limburgen deel van uitmaken. Maar ook wielerevenement Eroica Limburg kende in 2017 een grensoverschrijdende editie dankzij de samenwerking.


Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, limburg, duitsland

||| Blogs |||

10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/07/18
Exclusief voor leden
We nemen eigen dekbed mee met vakantie
Meer dan de helft van alle Nederlandse vakantiegangers neemt zijn eigen beddengoed mee op reis. In...
16/07/18
24 miljoen euro voor inrichting Noorderwold-Eemvallei met nieuwe natuur
In het bijzijn van tientallen betrokkenen en geïnteresseerden ondertekenden Martin Jansen, direct...
13/07/18
Exclusief voor leden
Vijftig miljoen euro voor beveiligen spooroverwegen
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven trekt vijftig miljoen extra uit voor het verder beveiligen...
13/07/18
Exclusief voor leden
Interrail gaat nieuwe samenwerking aan in tours
SANDEMANs NEW Europe en Interrail hebben de krachten gebundeld in een nieuwe samenwerking, waarbij ...
13/07/18
Exclusief voor leden
Dino park in Schiedam draait goed
Het tijdelijke dinosaurus park in Schiedam Jurrasic Kingdom ontving vandaag haar tienduizendste bez...
13/07/18
Slaapplaatsen in Nijmegen bijna uitverkocht
Dat de Vierdaagse een grote druk legt op overnachtingsmogelijkheden in Nijmegen is logisch. Met...
13/07/18
Landal en Ruben Smit: Geen woorden maar daden
Geen woorden maar daden, zo kunnen we het nieuwste initiatief van Landal GreenParks wel samenvatten....
12/07/18
Exclusief voor leden
Landal ziet sterke veranderingen in vakantiegedrag van haar gasten
De populairste activiteiten van gasten van Landal GreenParks zijn wandelen, uit eten gaan en zwemme...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk