Geplaatst op: 27-03-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Zwolle host eerste Travel Trade Show in Nederland

Zwolle host eerste Travel Trade Show in Nederland
Museum de Fundatie
NBTC Holland Marketing en MarketingOost ontvangen op 9 oktober ongeveer 100 internationale touroperators in Zwolle tijdens de eerste HollandCity Global Travel Trade Show.


Het evenement heeft als doel om Nederland bij internationale reisorganisaties op de kaart te zetten als inspirerende reisbestemming. MarketingOost biedt een gevarieerd programma waarmee de reisorganisaties kennismaken met o.a. Zwolle, de Hanzesteden en de Veluwe. De touroperators komen uit Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, China, Japan, India, Rusland en Brazilië.


Spreiding van bezoekers via internationale reisorganisaties

Hanzestad Zwolle vormt de uitvalsbasis en biedt veel aanknopingspunten voor de internationale promotie van Nederland. "De stad Zwolle markeert verschillende thema’s waarin spreiding van bezoekers centraal staat, passend bij onze HollandCity-strategie”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC. Spreiding door Nederland heeft ook bij de bewerking van de internationale touroperators een zeer belangrijke focus. Zwolle is aangesloten bij diverse thema’s van de HollandCity-strategie, zoals: Hanzesteden, Nederland Waterland, Van Gogh en de Koninklijke verhaallijn. Deze thema’s zijn aanleiding voor buitenlandse bezoekers om ook de minder bekende plekken en regio’s van Nederland te bezoeken.


HollandCity-strategie

Bestemmingen zoals de Hanzesteden en de Veluwe sluiten naadloos aan bij de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. Claudi Groot Koerkamp, Brandmanager Stad en Regio Zwolle bij MarketingOost: "Wij zijn trots dat we de internationale touroperators mogen ontvangen. Dit is een enorme kans voor de stad én regio. Zwolle en omgeving krijgen de kans om zich in de kijker te spelen bij de internationale touroperators. We hopen in de komende jaren nog meer internationale toeristen te mogen ontvangen. Een belangrijke impuls voor onze economie. We gaan samen een onvergetelijk programma neerzetten!”


Programma Global Travel Trade Show

Het evenement bestaat uit een workshop waarop één-op-één afspraken tussen de internationale reisorganisaties en de Nederlandse reisindustrie worden georganiseerd. Voorafgaand en aansluitend aan de workshop vindt een familiarisation (Fam) trip plaats. Touroperators reizen dan door de regio om kennis te maken met de diverse plekken. Voor de workshop en Fam-trips werkt de stad Zwolle nauw samen met diverse partijen in de regio, zoals Museum de Fundatie, Waanders in de Broeren, Lumen Hotel & Event Center, gemeente Zwolle, Weerribben-Wieden, Hanzesteden en VisitVeluwe.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, touroperators

CELTH
 






||| Nieuws |||

25/04/24
Exclusief voor leden
Wat beoogt Venetië met de invoering van tickets voor dagtoeristen?
Vanaf vandaag moeten toeristen die Venetië voor een dagje willen bezoeken een toegangskaartje reserveren. De maatregel, die geldt op de drukste dagen van het jaar, is een proef om de overweldigende toestroom van toeristen te reguleren en de impact op de stad te beperken.
25/04/24
Schiphol verwacht grote drukte met meivakantie
Luchthaven Schiphol verwacht 10% meer reizigers in de meivakantie in vergelijking met vorig jaar. Het wordt daarmee drukker op de luchthaven dan normaal. Nieuwe en snellere securityscanners moeten reizigers sneller door de controles helpen.
24/04/24
De Leistert is beste camping van Nederland
Recreatiepark De Leistert is door kampeerders uitgeroepen tot ‘Beste camping van Nederland’. In Belgie werd de award gewonnen door Camping Sandaya Parc La Clusure en in de Luxemburg door Camping Fuussekaul.
23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
22/04/24
Exclusief voor leden
Nieuwe waterattractie voor Bellewaerde
Het Vlaamse attractiepark Bellewaerde heeft een nieuwe waterattractie. Amazonia ligt in het hart van de nieuwe zone ‘Mundo Amazonia waar in totaal 21 miljoen euro is geïnvesteerd.

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
06/06/24
06/06/24 t/m 06-06-24: Nationaal Congres Citymarketing
Het Nationaal Congres Citymarketing heeft dit jaar als thema: Talent & Impacts. Gaststad is dit ...