Geplaatst op: 22-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

2017 achtste recordjaar aantal bezoekers voor New York

“Zelfs met alle tegenwind van het Witte Huis”

2017 achtste recordjaar aantal bezoekers voor New York
Foto: NYC & Company

Bill de Blasio, de burgermeester van New York, en NYC & Company, de officiële marketingorganisatie van New York City, maakten gisteren bekend dat 2017 het achtste toeristische recordjaar op rij was als rekent met het aantal bezoekers van deze Amerikaanse stad. New York verwelkomde in 2017 maar liefst 62,8 miljoen toeristen, een stijging van 2,3 miljoen ten opzichte van 2016. 


Hiervan kwamen 49,7 miljoen uit eigen land en 13,1 miljoen uit het buitenland, beiden een recordaantal. "We houden de deur naar de wereld open,” aldus burgermeester de Blasio. "Zelfs met alle tegenwind van het Witte Huis hebben we een recordaantal bezoekers naar onze stad getrokken. Het bewijst hoe sterk onze toeristische sector is.” >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: toerisme, balans, bezoekersdruk, promotie, marketing

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/05/18
30% jongeren vindt zich verslaafd aan social media
Social media belangrijk? Ja, 85% van de Nederlanders gebruikt social media en vaak heeft dat een po...
16/05/18
Arnhem krijgt sportburgemeester
Arnhem is dit jaar European City of Sport 2018. Om deze titel te bekronen en het belang van sport te...
09/05/18
Bedrijven kunnen reputatie aanzienlijk verbeteren met menselijke tone of voice op social media
Op 16 mei 2018 promoveert NHTV-docent Corné Dijkmans op de Vrije Universiteit van Amsterdam ...
03/05/18
Nominaties Nationale Citymarketing Trofee 2018 bekend
De nominaties voor de 9eeditie van de Nationale Citymarketing Trofee (NCT) zijn bekend. Net als vo...
26/04/18
Scan markt voor groepsaccommodaties
Groepsaccommodaties Nederland (GN) heeft het initiatief genomen om te komen tot een nieuwe stra...
26/04/18
Exclusief voor leden
Lancering campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen 2018
Op dinsdag 24 april 2018 is de campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen officieel gelanceer...
24/04/18
More women in tech?
Boekingssite Booking.com kondigt vandaag een samenwerkingsverband met Web Summit aan. Gezamenlijk z...
23/04/18
Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie
VisitDenmark houdt een ‘Nederlandse week’, een actieweek waarbij wordt gewerkt aan free publici...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk