Geplaatst op: 21-03-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Meeting Awards uitgereikt tijdens kennisevent

Meeting Awards uitgereikt tijdens kennisevent
Patrick Siemons Fotografie
De Nationale Meeting Awards zijn gewonnen door geWoonboot, Radisson Amsterdam Airport Schiphol, Bilderberg Hotel Europa, Van der Valk Sassenheim en Postillion Hotel Utrecht-Bunnik.

Op maandag 12 maart mochten vijf locaties bij Mariënhof in Amersfoort de award in ontvangst nemen. Voorafgaand aan de uitreiking vond er een kennisevenement plaats dat in het teken stond van ‘in control zijn en blijven’. De organisatie van dit event lag in handen van de nieuwe NMA-partner CLC-VECTA.

CLC-VECTA: Kennis delen
"Een van de speerpunten van CLC-VECTA is het delen en overdragen van kennis", zei directeur Riemer Rijpkema. "Bovendien zijn locaties een belangrijke schakel in de keten waar onze leden en hun opdrachtgevers in actief zijn. Door de uitreiking te koppelen aan een kennisevent ondersteun je de locaties in het verbeteren van hun prestaties. Bovendien geef je de award ook meer body en maak je het voor de spelers in de branche interessant om aan te haken, hetzij als deelnemer aan de award, hetzij als gast bij de uitreiking. De komende drie jaar blijven wij als partner aan de Nationale Meeting Award verbonden om de prijs voor de beste meeting- en eventlocatie te blijven doorontwikkelen."

Onderscheidend vermogen
Na de beide kennissessies rond BTW en Digitalisering deden de juryvoorzitters verslag van de jurybezoeken die zij in februari aflegden. Marianne Kuiper vertelde dat de juryleden erg verrast waren door de ontvangst van de locaties binnen de categorie S. "En ook het van tevoren doorsturen van een routebeschrijving was een zeer attent gebaar.” Tineke Hoogland ervoer hetzelfde bij de locatie binnen de categorie XXL. "Hoe je iemand ontvangt en hoe je je onderscheidt van de andere locaties zijn aspecten waarmee je punten kunt scoren.” Wouter Olland keek bij de categorie XL ook naar ondernemerschap en passie. "Het is belangrijk om je te verdiepen in je gasten. Daarmee kun je het totaalplaatje compleet maken en een zeer positieve indruk maken.” Zowel Annelies de Hartog (categorie L) als Linda Kerkhoven (categorie M) keken met een brede blik naar de locaties en namen alle facetten mee in hun beoordeling. Kerkhoven: "Je kunt je onderscheiden door dingen net even iets anders te doen, en vaak zit ‘m dat ook in de details die de locaties zelf hebben bedacht. Die details kun je ook niet kopiëren, dat werkt niet. Je moet jezelf steeds blijven afvragen waarmee je je gasten verrast en hoe je die mooie reviews binnenkrijgt.”

De winnaars
Binnen de categorie S was dit geWoonboot, de winnaar van vorig jaar. Eigenaresse Joan Kramer: "Ik voel me vereerd dat ik deze award voor de tweede keer mag ontvangen. Ik onderneem met passie en enthousiasme. Ik ben blij dat ik dat weer aan de jury over heb kunnen dragen. De award is voor mij een bevestiging dat ik het goed doe.”


Vlnr: Joan Kramer (geWoonboot), Arjen Buijserd (Park Inn by Radisson), Diana Bartels (Bilderberg Hotel Europa), Van der Valk Hotel Sassenheim-Leiden en Lodewijk Grootel (Postillion Hotel Utrecht-Bunnik)

Arjen Buijserd kreeg namens Park Inn by Radisson Amsterdam Airport Schiphol de award voor de categorie M overhandigd. "Wat gaaf dat we gewonnen hebben! En het was ook ontzettend leuk om mee te doen. Mijn team heeft een topdag gehad toen de juryleden langskwamen. Ik ben ontzettend trots op ze.”

Diana Bartels van Bilderberg Hotel Europa in Scheveningen liep onder luid applaus van haar team naar het podium voor de categorie L. "Het winnen van de award voelt als een beloning en blijk van waardering van onze gasten. Het is in één woord geweldig.”

Ook hotelketen Van der Valk viel in de prijzen. De vestiging in Sassenheim-Leiden ging er vandoor met de award voor de categorie XL. "De afgelopen twee jaar heeft ons team heel hard gewerkt aan het nieuwe concept. De familie is erg trots op het eindresultaat, net als op het behalen van deze award. Het is de kers op de appelmoes!”

De award voor de categorie XXL werd overhandigd aan Lodewijk van Grootel van Postillion Hotel Utrecht-Bunnik. "Ik ben ontzettend trots op mijn team dat erin is geslaagd om een goede indruk te maken op de gasten en de juryleden.”



Trefwoorden: evenementen

CELTH
 





||| Nieuws |||

27/03/24
Uitbreiding KLM-busdienst
Vanaf 31 maart wordt de KLM-busdienst Nijmegen – Arnhem - Schiphol uitgebreid met één extra dienst naar dagelijks twee omlopen.
27/03/24
My First Smartphone Festival krijgt waarschijnlijk vervolg
De eerste editie van My First Smartphone Festival bij Beeld & Geluid heeft afgelopen weekend ruim 2200 bezoekers getrokken. Verspreid over vier dagen, van donderdag tot en met zondag, leerden kinderen, hun ouders en docenten over hoe om te gaan met je allereerste telefoon.
27/03/24
Exclusief voor leden
Drie Van Goghs lang te zien in Rijksmuseum Amsterdam
Het Rijksmuseum krijgt drie extra troeven in handen, drie Van Goghs. Het museum is vaak een onderdeel voor de vele toeristen die naar Nederland komen. Zij willen vast ook graag die langdurige bruiklenen zien.
26/03/24
Booking.com stopt duurzaam reisprogramma na gesprek met ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart.
26/03/24
Reiziger wil directe vlucht
Luchtvaartreizigers hechten aan een rechtstreekse verbinding naar de eindbestemming. Het overgrote deel van alle vliegreizen kent dan ook geen overstap tijdens de reis. Bij vliegreizen van meer dan 6 uur biedt een overstap vaker een aantrekkelijk alternatief.
26/03/24
Zo krijgt het thema duurzaamheid voet aan de grond in de reisbranche
Steeds meer mensen raken overtuigd van het nut en de noodzaak van duurzaam leven. Met duurzaam wordt een leefstijl bedoeld die een zo laag mogelijke ecologische voetafdruk achterlaat. In andere woorden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de natuur zo min mogelijk te lijden heeft onder het gedrag van de mens?
25/03/24
Is het de moeite waard om te investeren in betrouwbare service voertuigen voor uw resort/park?
Als het gaat om het runnen van een resort of park, kan het belang van betrouwbaar transport niet genoeg benadrukt worden. Of het nu gaat om het vervoer van gasten over uitgestrekte gebieden of om de mobiliteit van het personeel voor verschillende taken, duurzame en goed onderhouden service voertuigen zijn essentieel voor een soepel verloop van uw faciliteit. Maar is het verstandig om te investeren in duurzame servicevoertuigen en hoe vaak moeten ze worden onderhouden?
25/03/24
Exclusief voor leden
Hotel Noordsee sluit zich aan bij Fletcher
Hotelketen ziet een wens in vervulling gaan met een hotel op Waddeneiland Ameland. Per 1 april zal bij Hotel Noordsee de vlag van Fletcher Hotels in top gaan.

||| Agenda |||

18/04/24
18/04/24 t/m 18-04-24: TRENDCONGRES 2024
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...
24/06/24 t/m 26-06-24
24/06/24 t/m 26-06-24: CBTS 2024
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...