Geplaatst op: 16-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Paternotte op werkbezoek bij NBTC

Paternotte op werkbezoek bij NBTC
Jan Paternotte (D66) is een groot voorstander van het spreiden van het inkomend toerisme in Nederland. NBTC vindt de aanpak goed maar wijst in een officiële reactie op het feit dat er al veel gebeurt. De nationale marketingorganisatie wil graag de regierol oppakken om het spreiden van toerisme professioneel te begeleiden.

NBTC heeft kennisgenomen van het D66 actieplan ‘Nederland is groter dan Amsterdam’. Aangezien de huidige strategie zich richt op het spreiden van internationale gasten in tijd en ruimte, juichen we de steun voor deze aanpak toe. In het actieplan van D66 staan punten waarmee wij het roerend eens zijn en daarnaast zijn er onderdelen opgenomen die ‘werk in uitvoering’ zijn. Tot onze spijt zijn er ook zaken benoemd die berusten op verkeerde veronderstellingen. Ondertussen hebben we telefonisch contact gehad met Jan Paternotte (D66) en is hij inmiddels ingegaan op uitnodigingen tot een werkbezoek. Wij kijken er naar uit! Op basis van inhoudelijke verdieping kunnen misvattingen worden weggenomen en samen met overheden, politiek en bedrijfsleven worden gewerkt aan de meest effectieve aanpak. Er ligt daartoe momenteel al een stevige basis. De kansen en urgentie rond de waardevolle en groeiende bezoekerseconomie, vragen om samenwerking, versterking en versnelling op uiteenlopende terreinen. Ten behoeve van vitale en (be)leefbare steden en streken en een florerende sector; ook in 2030.

Zie ook het bericht van 15 maart 2018: NBTC niet afrekenen op aantal buitenlandse toeristen maar op spreiding.
Trefwoorden: toerisme, overtourism, spreiding

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/05/18
30% jongeren vindt zich verslaafd aan social media
Social media belangrijk? Ja, 85% van de Nederlanders gebruikt social media en vaak heeft dat een po...
16/05/18
Arnhem krijgt sportburgemeester
Arnhem is dit jaar European City of Sport 2018. Om deze titel te bekronen en het belang van sport te...
09/05/18
Bedrijven kunnen reputatie aanzienlijk verbeteren met menselijke tone of voice op social media
Op 16 mei 2018 promoveert NHTV-docent Corné Dijkmans op de Vrije Universiteit van Amsterdam ...
03/05/18
Nominaties Nationale Citymarketing Trofee 2018 bekend
De nominaties voor de 9eeditie van de Nationale Citymarketing Trofee (NCT) zijn bekend. Net als vo...
26/04/18
Scan markt voor groepsaccommodaties
Groepsaccommodaties Nederland (GN) heeft het initiatief genomen om te komen tot een nieuwe stra...
26/04/18
Exclusief voor leden
Lancering campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen 2018
Op dinsdag 24 april 2018 is de campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen officieel gelanceer...
24/04/18
More women in tech?
Boekingssite Booking.com kondigt vandaag een samenwerkingsverband met Web Summit aan. Gezamenlijk z...
23/04/18
Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie
VisitDenmark houdt een ‘Nederlandse week’, een actieweek waarbij wordt gewerkt aan free publici...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk