Geplaatst op: 14-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Aantal deelnemers Boomfeestdag stijgt

Aantal deelnemers Boomfeestdag stijgt
Vandaag planten in ons land zo'n 105.000 kinderen en 30.000 volwassenen ruim 210.000 bomen en struiken in 275 gemeenten. Dit is een lichte stijging ten opzichte van de vorige jaren. Al jaren deden ongeveer 100.000 kinderen in de leeftijd van 8 tot 11 jaar aan de traditionele Boomfeestdag.

De organisatie ziet het niet als een lichte organische stijging door bijvoorbeeld meer scholen te bereiken. De groei wordt als volgt uitgelegd: De organisatie wijdt de stijging aan het feit dat gemeenten beginnen in te zien dat het planten van bomen en bossen meehelpt aan het halen van de Klimaatdoelen-2020; de Klimaatakkoorden van Parijs (2015) en Rotterdam (2016) hebben het planten van bomen expliciet opgenomen als een klimaatmaatregel. En als dat met de jeugd kan heeft het een dubbel effect: de kinderen helpen de gemeenten om hun Klimaatdoelen te behalen, terwijl de gemeenten de kinderen op hun beurthelpen door zede waarde en het belang van bomen voor een gezonde aarde te laten inzien door het planten van eigen boom samen met klasgenootjes. Meedoen aan Boomfeestdag is dan een logische stap.
Trefwoorden: natuur, groen, klimaat

||| Blogs |||

04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/10/18
Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop....
18/10/18
Exclusief voor leden
ADE Green levert Plastic Promise op voor festivals
Plastic Promise, campagne voor het terugdringen van plasticgebruik bij festivals is gelanceerd bij ADE Green. Het plasticgebruik ligt nog hoog bij festivals.
17/10/18
Varend Corso 2019 zet in op WOW extravgant
De organisatie van het Varend Corso 2019 wil de deelnemers aansporen tot extravagante boten en daarom is het thema WOW! gekozen.
16/10/18
Inschrijving vernieuwde Aad Struijs Persprijs 2019 geopend
De Aad Struijs Persprijs (ASP) 2019 is geheel vernieuwd en uitgebreid. Schrijvers, fotografen, blogg...
16/10/18
Horecava introduceert de ‘Horecava Street Takeover’
Horecava organiseert in samenwerking met Ondernemersvereniging Reguliersdwarsstraat op 7, 8 en 9 jan...
08/10/18
Utrechts Erfgoed wordt wereldberoemd met Swing by, Say hi
Op zaterdag 6 oktober was de feestelijke prijsuitreiking van de prijsvraag Utrecht Wereldberoemd. Va...
02/10/18
Kunst en waarschuwing in Museumpark Rotterdam
Als een virtuele vloed gemaakt van LEDs, software en lenzen overspoelt WATERLICHT op 25, 26 en 27 ...
01/10/18
Paul Makken: antwoord op hoe je routes in de markt zet
Zet je regio op de kaart op 1 november. Je kunt bijvoorbeeld naar Paul Makken die antwoorden geeft hoe je routes in de markt zet.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk