Geplaatst op: 13-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Hoe geef je toerisme en recreatie in jouw regio een boost?

Hoe geef je toerisme en recreatie in jouw regio een boost?

Eén van de 6 onderwerpen in het Trendcongres 2018 op 5 april in de break-out sessies is ‘Boost your region’. Dit jaar kijkt het Trendcongres naar regionale ontwikkelingen. Want waar is de stad zonder een sterke regio? Hoe krijg je alle spelers bij elkaar voor een unieke beleving van stad en regio? Voor het thema Boost your region zijn maar liefst 7 experts ingeschakeld: Joost Melis, Benjamin Nicholson, Karel Werdler, Julia Stroila, Thomas Baaken, Bert Janssen en Pim Dopheide.

Een echte destinatie?
Toerisme wordt voor de regio en de regionale economie steeds belangrijker. Leefbaarheid, werkgelegenheid en trotse bewoners zijn zomaar wat voordelen van een levendige toeristische sector in je regio. Maar hoe maak je van je regio een echte destinatie? In vier sessies gaan we in op productontwikkeling, gastvrijheid, mobiliteit en nieuwe kansen voor cultureel erfgoed.

Leisure Kansenkaart - Joost Melis, House of Leisure & Benjamin Nicholson, Dynamic Concepts

The House of Hospitality - Karel Werdler, Inholland

Explore more, enjoy more with Grenspas - Iulia Stroila, Thomas Baaken (Fachhochschule Munster) & Bert Janssen (Saxion).

Het herontwikkelen van Nederlandse kazernes tot multifunctionele leisure locaties - Pim Dopheide, NHTV.


Alle 20 break-out sessies zijn langs een strenge selectie van 6 actuele onderwerpen gelegd door de organisatie. Je vindt hier het hele programma.

Schrijf je nu in
Kom ook op 5 april naar het Trendcongres 2018 bij Saxion in Apeldoorn (direct naast NS station Apeldoorn). We bieden je nu nog als vroegboekende congresfan een mooie korting! Ben je ZZP'er of student? Dan hebben we voor jou een speciaal tarief.
Trefwoorden: toerisme, congres, recreatie, regio, boost, ontwikkeling, trend

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/05/18
30% jongeren vindt zich verslaafd aan social media
Social media belangrijk? Ja, 85% van de Nederlanders gebruikt social media en vaak heeft dat een po...
16/05/18
Arnhem krijgt sportburgemeester
Arnhem is dit jaar European City of Sport 2018. Om deze titel te bekronen en het belang van sport te...
09/05/18
Bedrijven kunnen reputatie aanzienlijk verbeteren met menselijke tone of voice op social media
Op 16 mei 2018 promoveert NHTV-docent Corné Dijkmans op de Vrije Universiteit van Amsterdam ...
03/05/18
Nominaties Nationale Citymarketing Trofee 2018 bekend
De nominaties voor de 9eeditie van de Nationale Citymarketing Trofee (NCT) zijn bekend. Net als vo...
26/04/18
Scan markt voor groepsaccommodaties
Groepsaccommodaties Nederland (GN) heeft het initiatief genomen om te komen tot een nieuwe stra...
26/04/18
Exclusief voor leden
Lancering campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen 2018
Op dinsdag 24 april 2018 is de campagne Utrechtse Kastelen & Buitenplaatsen officieel gelanceer...
24/04/18
More women in tech?
Boekingssite Booking.com kondigt vandaag een samenwerkingsverband met Web Summit aan. Gezamenlijk z...
23/04/18
Deens verkeersbureau houdt Nederlandse week voor meivakantie
VisitDenmark houdt een ‘Nederlandse week’, een actieweek waarbij wordt gewerkt aan free publici...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk