Geplaatst op: 01-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Keukenhof mikt op meer dan 1 miljoen bezoekers

Keukenhof mikt op meer dan 1 miljoen bezoekers
Foto van Keukenhof op 1 maart. Foto: Keukenhof

Een van de bekendste attracties van Nederland in het buitenland, bloemententoonstelling Keukenhof opent op 22 maart 2018 voor de negenenzestigste maal haar poorten. Het aantal bezoekers voor 2018 wordt ingeschat op iets meer dan 1 miljoen.

Thema 2018: Romantiek in bloemen

Keukenhof staat in 2018 in het teken van Romantiek in Bloemen. Romantiek en bloemen zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het doel is om het mooiste lentepark ter wereld te bieden, met een zee van bloemen.

Het historische park is midden in de Romantiek ontworpen (1857) als siertuin voor Kasteel Keukenhof. In de sfeervolle tuin rondom de vijver, met mooie doorkijkjes en eeuwenoude beukenbomen, bloeien sinds 1950 een miljoen tulpen.

De organisatie geeft alvast een paar romantische tips:

# Doe uw geliefde een aanzoek in de romantische tulpentuin of heb een geheime afspraak in de Cupidotuin. Zeg het met bloemen ….


# Ook de bloemenshows staan in het thema van de Romantiek. De rozenshow wordt groter dan ooit: de rode roos, het symbool van de ware liefde.


# Keukenhof heeft in 2018 weer een prachtig tulpenmozaïek waarin 50.000 bollen zijn geplant. Het Keukenhofseizoen wordt afgesloten met Romantiek in Keukenhof, een festival met klassieke muziek in het park tussen de tulpen.

Inmiddels zijn honderd bloembollenkwekers inzender in Keukenhof en zijn er vijfhonderd bloemenkwekers die deelnemen aan de bloemenshows. In het najaar van 2017 zijn 7 miljoen voorjaarsbollen met de hand geplant.

Ontwikkeling aantal bezoekers
In 2017 trok het park een recordaantal bezoekers: 1,4 miljoen. In 2016 bleef de teller steken op 1,1 miljoen bezoekers. Het management lijkt te mikken op het getal van 2016 voor dit jaar.
Trefwoorden: attractie, attractiepark, show, innovatie

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

18/07/18
Spoorwegmuseum duikt in trend techniek met nieuw evenement
Is het je deze zomer ook opgevallen hoe gretig kinderen plaatjes en boeken verzamelen over technie...
17/07/18
143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aange...
13/07/18
Exclusief voor leden
Interrail gaat nieuwe samenwerking aan in tours
SANDEMANs NEW Europe en Interrail hebben de krachten gebundeld in een nieuwe samenwerking, waarbij ...
13/07/18
Exclusief voor leden
Dino park in Schiedam draait goed
Het tijdelijke dinosaurus park in Schiedam Jurrasic Kingdom ontving vandaag haar tienduizendste bez...
11/07/18
Exclusief voor leden
Originele Escher voor 100.000e bezoeker tentoonstelling Fries Museum
Na iets meer dan elf weken na de opening vande tentoonstelling Escher op reisverwacht het Fries Mu...
05/07/18
Zes miljoen euro voor marketingplan Werelderfgoed Waddenzee
De provinciale marketingorganisaties Marketing Groningen, Merk Fryslân en Holland boven Amsterdam ...
04/07/18
Kick off Gastvrije Binnenstad Eindhoven
Eindhoven is een van de 4 pilot-steden in het landelijke project Gastvrije Binnenstad. Het proj...
03/07/18
Kersen kopen verandert in Betuwse fruitattractie
Een gezelschap van 128 dagrecreanten van Chinese afkomst bracht maandag 2 juli een bezoek aan de Be...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk