Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kees van der Most neemt afscheid als manager research bij NBTC

Kees van der Most neemt afscheid als manager research bij NBTC
Per 1 juli neemt Kees van der Most afscheid van NBTC Holland Marketing. Van der Most was dertig jaar werkzaam in de rol van manager research bij NBTC en was ook medeoprichter van NBTC-NIPO Research, het marktonderzoeksbureau van NBTC en Kantar TNS. Van der Most richt zijn eigen bureau op, gericht op onderzoek en trends binnen de toeristische sector. Op 1 mei is de officiële laatste werkdag van Van der Most.


30 jaar kennis en ervaring

"Kees is 30 jaar verbonden geweest aan onze organisatie en heeft het onderzoeksteam van zowel NBTC als de joint-venture NBTC-NIPO Research tot grote hoogte getild. Ik ben blij dat Kees in zijn nieuwe rol nog wel betrokken blijft bij NBTC. Zijn kennis en ervaring binnen de sector gaat dus zeker niet verloren. Ik kijk met veel plezier terug op onze samenwerking en ik wens Kees dan ook ontzettend veel succes met deze nieuwe uitdaging”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.


NRIT heeft nauw en fijn samengewerkt met Kees van der Most. "Kees is erg betrokken bij het Trendrapport toerisme, recreatie  en vrije tijd waar hij in de redactieraad een actieve rol heeft gespeeld. Daarnaast is hij auteur van enkele hoofdstukken van het rapport", stelt projectleider Ton Vermeulen. "We zullen zijn enorme kennis en inspiratie zeker missen en wensen hem veel succes met zijn eigen bureau."


Nieuwe uitdaging

"Na in totaal 30 jaar werkzaam te zijn geweest bij NBTC heb ik besloten mijn eigen bureau op te starten gericht op onderzoek en trends in de toeristische sector. Natuurlijk verlaat ik NBTC met gemengde gevoelens, maar ik kijk ook enorm uit naar deze nieuwe uitdaging”, aldus Kees van der Most. "De programma’s en projecten van NBTC zijn de afgelopen 30 jaar heel divers geweest. Eén van de hoogtepunten voor mij was de toekomstvisie die is ontwikkeld voor destinatie Holland in 2008”. NBTC gaf destijds een doorkijk naar de toekomst van het inkomend toerisme voor Nederland. "Vandaag de dag, tien jaar later, kijken we opnieuw naar de toekomst en maken we in dit kader een deltaplan. Hierin brengen we potentiële projecten en kansen in kaart die bijdragen aan de realisatie van het versneld en versterkt inzetten van de HollandCity-strategie, waarin spreiding van bezoekers in tijd en ruimte centraal staat,” aldus Kees van der Most. NBTC beraadt zich de komende weken nader op de wijze waarop zijn vertrek wordt ingevuld.

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, vakanties, toerisme, inkomend toerisme, nbtc

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...










||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/01/19
Onderzoekers vragen publiek om hulp bij plastic in kaart brengen in de Waddenzee
Op 2 januari 2019 zijn boven de Waddeneilanden 291 containers overboord geslagen van het vrachtschip...
11/01/19
Vakantiegangers mijden toeristische bestemmingen het liefst, maar gaan toch
Ellenlange rijen voor de Egyptische piramiden, enorme drukte om een glimp op te vangen van de Mona L...
09/01/19
VrijetijdsTrends 2019: Kwalitop, managetourism, festivalisering, citycenter-fun
Vier trends zijn leidend als het gaat om onze vrije tijd in het komende jaar, 2019. Kwalitop (de zucht van de consument naar topkwaliteit in beleving), managetourism (toerisme moet goed gemanaged worden) festivalisering (unieke tijdelijke lifestylebelevingen met aandacht voor duurzaamheid en communities) en citycenter-fun (succes van binnensteden is sterk afhankelijk aan het worden van de gastvrijheids- en belevingsindustrie).
04/01/19
Dit zijn dé vakantietrends voor 2019
Zo aan het begin van het jaar kijken we vooruit naar de vakantietrends. Wat 2019 ons op het gebied v...
02/01/19
Nederlandse bevolking groeit voor derde jaar op rij
De Nederlandse bevolking is in 2018 met 104 duizend inwoners gegroeid. Dat groeitempo was vergelijkbaar met dat van de afgelopen twee jaar. Nederland telt nu bijna 17,3 miljoen inwoners.
28/12/18
Exclusief voor leden
De stemming over Nederland blijft positief, maar minder dan aan het begin van het jaar
Hoe staan Nederlanders in de maatschappij en wat vinden ze van de flexibele samenleving? Het SCP geeft antwoord.
24/12/18
Half miljoen meer eenpersoonshuishoudens
In 2030 zal Nederland naar verwachting 8,5 miljoen huishoudens tellen; ruim een half miljoen meer dan nu. Toch woont de meerderheid van de Nederlanders in 2030 in een meerpersoonshuishuiden
21/12/18
Consumentenvertrouwen weer omlaag
De stemming onder consumenten is in december 2018 voor de vijfde maand op rij minder positief dan een maand eerder.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk