Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Kees van der Most neemt afscheid als manager research bij NBTC

Kees van der Most neemt afscheid als manager research bij NBTC
Per 1 juli neemt Kees van der Most afscheid van NBTC Holland Marketing. Van der Most was dertig jaar werkzaam in de rol van manager research bij NBTC en was ook medeoprichter van NBTC-NIPO Research, het marktonderzoeksbureau van NBTC en Kantar TNS. Van der Most richt zijn eigen bureau op, gericht op onderzoek en trends binnen de toeristische sector. Op 1 mei is de officiële laatste werkdag van Van der Most.


30 jaar kennis en ervaring

"Kees is 30 jaar verbonden geweest aan onze organisatie en heeft het onderzoeksteam van zowel NBTC als de joint-venture NBTC-NIPO Research tot grote hoogte getild. Ik ben blij dat Kees in zijn nieuwe rol nog wel betrokken blijft bij NBTC. Zijn kennis en ervaring binnen de sector gaat dus zeker niet verloren. Ik kijk met veel plezier terug op onze samenwerking en ik wens Kees dan ook ontzettend veel succes met deze nieuwe uitdaging”, aldus Jos Vranken, algemeen directeur NBTC.


NRIT heeft nauw en fijn samengewerkt met Kees van der Most. "Kees is erg betrokken bij het Trendrapport toerisme, recreatie  en vrije tijd waar hij in de redactieraad een actieve rol heeft gespeeld. Daarnaast is hij auteur van enkele hoofdstukken van het rapport", stelt projectleider Ton Vermeulen. "We zullen zijn enorme kennis en inspiratie zeker missen en wensen hem veel succes met zijn eigen bureau."


Nieuwe uitdaging

"Na in totaal 30 jaar werkzaam te zijn geweest bij NBTC heb ik besloten mijn eigen bureau op te starten gericht op onderzoek en trends in de toeristische sector. Natuurlijk verlaat ik NBTC met gemengde gevoelens, maar ik kijk ook enorm uit naar deze nieuwe uitdaging”, aldus Kees van der Most. "De programma’s en projecten van NBTC zijn de afgelopen 30 jaar heel divers geweest. Eén van de hoogtepunten voor mij was de toekomstvisie die is ontwikkeld voor destinatie Holland in 2008”. NBTC gaf destijds een doorkijk naar de toekomst van het inkomend toerisme voor Nederland. "Vandaag de dag, tien jaar later, kijken we opnieuw naar de toekomst en maken we in dit kader een deltaplan. Hierin brengen we potentiële projecten en kansen in kaart die bijdragen aan de realisatie van het versneld en versterkt inzetten van de HollandCity-strategie, waarin spreiding van bezoekers in tijd en ruimte centraal staat,” aldus Kees van der Most. NBTC beraadt zich de komende weken nader op de wijze waarop zijn vertrek wordt ingevuld.

Topics:Onderzoek
Trefwoorden: onderzoek, vakanties, toerisme, inkomend toerisme, nbtc

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/09/18
Consumenten iets minder positief maar bestedingen groeien
De stemming onder consumenten is in september 2018 voor de tweede maand op rij iets minder positi...
18/09/18
CELTH ontwikkelt voor UNWTO tools voor overtourism
Nederlandse onderzoekers hebben samen met UNWTO elf strategieën en 68 maatregelen voorgesteld die ...
18/09/18
Programma Vakdag Zet je Regio op de Kaart online
Het programma van de Vakdag Zet je Regio op de Kaart 2018 staat online. Op deze dag hopen we je te...
13/09/18
Koopkracht voor niet alle Nederlanders omhoog
De koopkracht van Nederlanders ging in 2017 licht omhoog, maar niet voor iedereen.
12/09/18
Nieuwe naam en campus voor NHTV
Er veranderd veel bij NHTV, de opleiding krijgt een nieuwe naam Breda University of Applied Sciences en bundelt alle opleidingen op een campus.
05/09/18
Goede zomer voor toerisme Utrechtse Heuvelrug
De Utrechtse Heuvelrug heeft een goede zomer van 2018 achter de rug
05/09/18
TUI investeert in talenten
Hogeschool Inholland tekende op 4 september een samenwerkingsovereenkomst met marktleider in de re...
31/08/18
Exclusief voor leden
Hoge waardering voor vakantie maar vakantiegevoel blijft niet hangen
Zes op de tien Nederlanders zagen er aan het einde van hun zomervakantie tegenop om weer naar huis ...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk