Geplaatst op: 22-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt

Siblu Villages is een keten van 17 luxe 4 en 5-sterren vakantieparken verspreid over Frankrijk. Siblu kent geen franchisesysteem, alle campings zijn eigendom van Siblu zelf hetgeen garant staat voor een constante kwaliteitsformule. Directeur Marketing & Communicatie Mikael Quilfen: "Met de aanstelling van PR-bureau Baltus Communications willen wij onze merknaam bij kamperende Nederlanders onder de aandacht gaan brengen.”

In totaal worden ruim 9500 moderne stacaravans aangeboden in drie categorieën: Esprit, Elegance en Excellence. Het merendeel van de campings ligt nabij de kust. ‘Hoewel wij in Frankrijk een begrip zijn, is onze naamsbekendheid in Nederland nog gering’, aldus Mikael Quilfen.


De locatie van de campings is met zorg geselecteerd. Veelal nabij het strand waaronder in Bretagne, Vendée, Loire-Atlantique, Charente-Martime en Aquitaine. Tevens heeft de keten vier campings langs de Franse zuidkust: drie in Languedoc-Roussilon en een in de Côte d’Azur. In het binnenland behoort camping Domaine de Dugny in de Loirevallei en Les Rives de Condrieu in de Rhône-Alpes tot de groep.


Omzet 100 miljoen euro
Naast het verhuren van stacaravans is Siblu ook verantwoordelijk voor de verkoop van stacaravans aan particulieren. Deze komen dan tijdens het vakantieseizoen ook beschikbaar voor de verhuur. Met bijna 40 jaar ervaring en een omzet van ruim 100 miljoen euro, is Siblu marktleider in de verkoop van stacaravans. In totaal zijn er 8500 privé personen die een stacaravan in eigendom hebben. Het hoofdkantoor zetelt in Pessac.
Trefwoorden: toerisme, kamperen, pr, marketing

||| Blogs |||

10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/07/18
800 fietsen bij Fletcher
In het toeristisch hoogseizoen in Nederland, van april tot en met september, worden er gemiddeld mee...
19/07/18
Trend: meer zakelijk zomerbezoek in Hoofddorp
Al jaren zitten de hotels in Amsterdam en omgeving overvol en wijken bezoekers aan de hoofdstad vake...
19/07/18
Exclusief voor leden
Samenwerkingsverband Englands Coast verandert van pr-bureau
USP Marketing PR is aangesteld als PR bureau voor England’s Coast in Nederland. England’s Coas...
18/07/18
26 toeristische bedrijven ondersteunen Landschap Overijssel
Dat de aanwezige natuur en landschap in de omgeving van meerwaarde is voor de gast, is geen discussi...
18/07/18
Wat voor weer wil de Nederlandse toerist tijdens vakantie?
Het hoogseizoen 2018 is begonnen en ondanks het heerlijke weer in Nederland vliegen er komende weke...
17/07/18
De 10 beste campings van Nederland
Een top 10 van campings met nu eens niet de bekende namen: dat is de top 10 van best beoordeelde N...
16/07/18
Exclusief voor leden
We nemen eigen dekbed mee met vakantie
Meer dan de helft van alle Nederlandse vakantiegangers neemt zijn eigen beddengoed mee op reis. In...
13/07/18
Slaapplaatsen in Nijmegen bijna uitverkocht
Dat de Vierdaagse een grote druk legt op overnachtingsmogelijkheden in Nijmegen is logisch. Met...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk