Geplaatst op: 19-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

BRIDGE moet jeugdwerkeloosheid Rotterdam verlagen

BRIDGE moet jeugdwerkeloosheid Rotterdam verlagen
De Maasstad wordt in het toeristisch vakgebied vaak aangehaald als voorbeeld van een succesvolle ontwikkeling van een destinatie. Niet alles verloopt goed. Rotterdam kent een hoge jeugdwerkeloosheid. BRIDGE brengt scholieren in aanraking met beroepen waar vraag naar is.

Rotterdam kent een hoge werkloosheid, blijkt uit cijfers van het CBS. Dat wordt onder meer veroorzaakt doordat jongeren vaak kiezen voor een opleiding waar weinig banen in te vinden zijn. De Europese Unie steunt het lokale project BRIDGE dat scholieren al vroeg in aanraking brengt met beroepsgroepen waar wel een grote vraag is naar arbeidskrachten. Op deze manier kan een groot deel van het werkloosheidsprobleem opgelost worden. BRIDGE heeft veel baat bij het steuntje in de rug dat ze van de EU ontvangen. 

Trefwoorden: Rotterdam, destinatie, beleid, marketing

||| Blogs |||

27/12/17
Wake-up call: maak cultuurhistorische binnensteden beleefbaar
De tijd van achteroverleunen is voorbij voor steden met een historisch stadshart. Ook zij moete...
06/03/17
Help! Hoe kies ik mijn vakantie en meer keuzestress
Keuzes, keuzes, keuzes. Het is hét dilemma van de moderne consument en je maakt er al snel e...
30/11/16
Wordt de kust echt bedreigd?
Wordt de kust echt bedreigd?
30/11/16 · Beleid · Dagrecreatie · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
In de afgelopen maanden hebben alle kranten volgestaan met nerveuze berichten over ons kust. Ze...
07/10/16
Pokémon go als innovatieve toeristische impuls
De innovatielabs poppen up. Innovatie moet. Daar lijkt het op als je om je heen kijkt. Zeg vooral op bijeenkomsten dat je zo goed innoveert. Toch is innovatie niets meer dan je gewone boerenverstand gebruiken. Boeren hebben hier een voorbeeldfunctie: boerenslimheid, boerenverstand duiden op de kracht die daar achter schuil gaat. Toch is het niet zo dat ‘als je maar lang genoeg gewoon doet, word je vanzelf bijzonder’. Je moet dat verstand en die slimheid wel gebruiken.
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/05/18
Landelijke actie NIXzonderID
Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID De lan...
18/05/18
KHN: Meer tijd nodig dan twee jaar voor overstap rookruimten
Op 6 april jl. 2018 kondigde staatssecretaris Blokhuis van VWS aan dat hij rookruimten in de horeca...
16/05/18
Exclusief voor leden
Nieuwe Amsterdamse coalitie wil forse rem op groei toerisme
Het aanstaande nieuwe Amsterdamse gemeentebestuur heeft vooruitlopend op het complete coalitieakkoo...
07/05/18
Exclusief voor leden
Meerderheid Nederlanders voor Europese vliegtax
Een nipte meerderheid van de Nederlanders is een voorstander van een Europese vliegtax. Een vliegta...
16/04/18
Eindhoven en Noordwijk evenementensteden 2018
De winnaars van de Nationale Evenementenprijzen 2018 zijn vandaag bekend gemaakt in Rotterdam. In de...
11/04/18
KHN waarschuwt overlast op straat en bij festivals na sluiting rookruimten
De afgelopen dagen deden ruim 1100 horecaondernemers mee aan een enquête van brancheorganisatie KH...
04/04/18
Exclusief voor leden
Noord-Holland Noord brengt visie uit op vitale verblijfsaccommodaties
Noord-Holland Noord is een populaire bestemming voor toeristen en recreanten. Jaarlijks verblijven ...
30/03/18
Exclusief voor leden
NS-wandeltocht van Boxtel naar Best ontwikkeld
Vanaf 1 april 2018 bieden Wandelnet en de Nederlandse Spoorwegen de NS-wandeling ‘Hart van Het Gro...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk