Geplaatst op: 07-02-2018
Auteur: Marc Gerlings

Hanzesteden Marketing wint unaniem Netwerk Citymarketing Award 2018

Hanzesteden Marketing wint unaniem Netwerk Citymarketing Award 2018
Foto: MarketingOost

Tijdens het jaarlijkse congres wordt de Netwerk Citymarketing Award uitgereikt aan de meest succesvolle en bijzondere case in de citymarketing en Hanzesteden Marketing is de winnaar van 2018. Zowel de vakkundige jury als het publiek heeft Hanzesteden Marketing verkozen boven de inzendingen van Gemeente Den Haag en Utrecht Marketing.


Zowel de jury als het publiek koos voor Hanzesteden Marketing om de bijzondere manier van samenwerking tussen Hanzesteden Marketing, lokale citymarketingorganisaties, regiomarketingorganisatie en NBTC Holland Marketing. Voorzitter van het zeskoppige juryteam Erik Braun: "Voor buitenstaanders lijkt het logisch de rijke historie van de Hanze te gebruiken, maar het in praktijk brengen met zoveel partners is een uitdaging. De jury was tevens zeer blij dat de nadruk is gelegd op de beleving van de Hanzesteden. Na een pittige discussie is er toch unaniem gekozen voor het concept van Hanzesteden Marketing".


Internationale Hanzestedenlijn

Sinds een jaar zet NBTC Holland Marketing in samenwerking met Hanzesteden Marketing de negen Hanzesteden op de kaart voor internationale bezoekers. De Hanzestedenlijn is onderdeel van de HollandCity-strategie waarmee NBTC de komende jaren inzet op spreiding van het groeiend aantal internationale bezoekers. "Het is mooi om te zien hoe Hanzesteden Marketing in samenwerking met de lokale bureaus de Hanzesteden onder de aandacht brengt. De eerste stap is gezet om de Hanzestedenlijn als cultuurhistorische bestemming internationaal op de kaart te zetten, we zien dat met name Duitsers en Belgen steeds meer richting de Hanzesteden trekken. Komende jaren zullen er nog diverse campagnes volgen,” aldus Jacqueline Lijs, projectmanager Hanzestedenlijn NBTC.


Geheim van de 'Hanzesteden smid'

"Het geheim van de smid is >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: toerisme, marketing, spreiding, Hanze, citymarketing

||| Blogs |||

28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
30/06/15
De Tour de France winnen we niet
Het lijkt wel of we niet erg goed zijn in leren en onthouden. Fouten maken we met regelmaat en hela...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
07/12/14
Trends & Hypes november 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
10/11/14
Trends & Hypes oktober 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/08/18
Ticketmaster stopt eigen doorverkoopsites
Ticketmaster trekt de stekker uit doorverkoopsites Seatwave en Get me in. Op deze sites worden kaar...
13/08/18
Eerste weekend Vuuwerkfestival Scheveningen 2018 trekt 100.000 bezoekers
Het Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen is afgelopen zaterdagavond 11 augustus succesvol ...
13/08/18
Leeuwarden profiteert van Culturele Hoofdstad
Het toerisme in Leeuwarden is als gevolg van Culturele Hoofdstad booming. De stad wordt volgens NOS...
13/08/18
Veel lokale evenementen bij Elfstedentocht Van der Weijden
Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden zwemt van zaterdag 18 tot en met maandag 20 augustus ...
08/08/18
Nieuw begin voor Holtense Heidemars
Zaterdag 25 augustus 2018 blaast Natuurmuseum Holterberg 'De Heidemars' nieuw leven in. Een mars voo...
08/08/18
Exclusief voor leden
4200 scouts bij Nawaka 2018
Het is in deze maand een van de grootste evenementen in Nederland, de Nawake. Gister vond in Ze...
07/08/18
Ruim half miljoen bezoekers voor Varend Corso
Het Varend Corso Westland 2018 trok naar schatting van de organisatie 550.000 toeschouwers langs d...
07/08/18
Publiek mag meestemmen bij vuurwerkfestival
Het publiek kan dit jaar bij het vuurwerkfestival in Scheveningen meestemmen. Voorheen nam een vak...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk