Geplaatst op: 26-01-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Midden-Limburg voldoet aan de imagowaarden

Midden-Limburg voldoet aan de imagowaarden
Bron: Pixabay
De regio Midden-Limburg wordt door bezoekers gezien als gastvrij en rijk aan natuur. Ook de sfeer en het veiligheidsgevoel scoren goed.


Dat blijkt uit onderzoek van de VVV Midden-Limburg naar de effecten van het toeristische beleid, in relatie tot de diverse aanwezige toeristische speerpunten in Midden-Limburg te onderzoeken. Bij het onderzoek dat door Dynamic Concepts is uitgevoerd werd vooral ingespeeld op bezoekersbeleving, communicatie en imago, uitgave patronen en socio-demografische kenmerken. Tijdens een aantal evenementen en op verschillende locaties zijn 661 respondenten met een gemiddelde leeftijd van 45 jaar geïnterviewd.


Imago

Rondom communicatie en imago komt vooral naar voren dat gastvrij (83,2 %) en rijk aan natuur (85,9 %) door de bezoekers het meest met Midden-Limburg wordt geassocieerd. Gekeken naar kwaliteitsaspecten worden sfeer, gastvrijheid en veiligheidsgevoel als belangrijkste factoren ervaren.


Bestedingen

Het overgrote deel van de bezoekers geeft aan dat er door het huidige bezoek geen verandering zal optreden in het aantal bezoeken aan Midden-Limburg. Gemiddeld geven de bezoekers per dag/evenement ruim € 30,- per persoon uit.


Conclusie

Hiermee voldoet Midden-Limburg aan de imagowaarden: toegankelijkheid, gastvrijheid, rijk aan historisch en natuur. Deze conclusie past bij het aanbod van de onderzochte evenementen en locaties.

Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, midden-limburg, waardering, imago, bestedingen

||| Blogs |||

06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/09/18
Restaurants doven 27 oktober hun lichten tijdens de Nacht van de Nacht
Lichten uit en kaarsen aan tijdens de Nacht van de Nacht, dat is de oproep die de Natuur- en Milieuf...
21/09/18
Stoomlocomotief Arend officieel in canon Nederland
Het Spoorwegmuseum is blij want stoomlocomotief De Arend valt nu ook officieel in de canon van Nederland.
21/09/18
Gemeente zet licht op groen voor uitbreidingsplannen Efteling
De gemeenteraad van de gemeente Loon op Zand heeft gisterenavond ingestemd met de uitbreidingsplann...
21/09/18
TUI eerste plaats in e-commerce
TUI Nederland is trotse aanvoerder van de Travel top 25 van Twinkle e-commerce top 100.
21/09/18
BTW verhoging openbaar vervoer heeft invloed
Stijgt het lage btw-tarief van 6 naar 9 procent, dan neemt daardoor naar verwachting het aantal ger...
20/09/18
Herhaling programma subsidies kleinere evenementen in Overijssel
Organisatoren van de kleinere evenementen in de provincie Overijssel komen mogelijk ook in 2019 in ...
20/09/18
Exclusief voor leden
Betalen per minuut voor toegang dagattractie
Er zijn van die initiatieven die er ineens zijn en dan is het eigenlijk heel erg logisch. Dat is oo...
20/09/18
Exclusief voor leden
NL Het Groene Woud neemt initiatief voor regiobrede energietransitie met ECCO
Op woensdag 19 september 2018 vond het regionale startschot plaats van ECCO, een project dat zich op initiatief van Nationaal Landschap Het Groene Woud richt op gezamenlijke energietransitie in de regio. 70 vertegenwoordigers discussieerden mee.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk