Geplaatst op: 17-01-2018
Auteur: Marc Gerlings
Publicatie: Recreatie & Toerisme december 2017

Grote ambities voor marketing Lingestreek

Zoektocht naar financiering professionele organisatie

Grote ambities voor marketing Lingestreek
Astrid van Bruchem en Rutger van Stappershoef. Foto: Lingestreek

De wil om tot een professionele marketingorganisatie te komen voor de bijzondere Lingestreek spat er bij Astrid van Bruchem en Rutger van Stappershoef van af. Liever vandaag dan morgen. Het is niet zomaar een wild idee. De twee zijn al enkele jaren actief, maar vrijwel zonder middelen. Ze doen dat ook nog eens anders dan bij de meeste regio’s en steden. Nu wordt een stevig plan gemaakt voor het Regionaal Investeringsfonds FruitDelta Rivierenland, hopelijk wordt die kans benut.


Het bijzondere aan de Lingestreek (zie de kaart) is dat het voor de meeste mensen valt onder de naam Betuwe. Toch is de rivier de Linge met zijn kleine steden en dorpen zo authentiek dat je er wel een echt merk rondom heen kunt bouwen. Dat is wat Rutger, nu al bij enkele steden als zelfstandig ondernemer actief in citymarketing, ook wil doen. "Het is een niet bestaand merk maar we gaan het wel creëren. De Linge en de Lingestreek zijn er altijd geweest maar het is tot nu toe niet echt gebruikt. We zijn niet de eersten die er zo over denken. Al in 2000 is door een groot fan van deze streek een website opgericht. Hij zocht in 2014 een opvolger. Dat zijn wij geworden.”


Vrijwilligerswerk borgen

Met inzet van heel veel vrijwilligers staat er in feite al een projectorganisatie voor gebiedsmarketing. Het is gebundeld onder Stichting Lingestreek. Samen met partners zoals de gemeenten, provincies, waterschap en wellicht de opvallendste partner, Welzijn West Betuwe wordt aan productontwikkeling en marketing gewerkt. Als je meer informatie krijgt van Astrid en Rutger lijkt het al of >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: toerisme, regiomarketing, marketing

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/05/18
Provincie Drenthe gastheer voor Chinese Touroperators
Op uitnodiging van de Provincie Drenthe brengt een delegatie van Chinese touroperators China Unite...
24/05/18
Webverkoop stijgt fors door (21% Q4 2017)
Of je in de vrijetijdsindustrie een luchtvaartbedrijf bent, een b&b of een attractie, je zal de...
24/05/18
Bijzondere special van National Geographic over de Wadden
Vandaag vallen de eerste exemplaren van de National Geographic uitgave ‘Schoonheid van de Wadden...
22/05/18
Nieuwe records voor Nederlandse superjachtbouwers
De constante stroom van superjachten die in Nederland worden gelanceerd is het bewijs van de stabi...
22/05/18
Landelijke actie NIXzonderID
Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID De lan...
17/05/18
30% jongeren vindt zich verslaafd aan social media
Social media belangrijk? Ja, 85% van de Nederlanders gebruikt social media en vaak heeft dat een po...
16/05/18
Arnhem krijgt sportburgemeester
Arnhem is dit jaar European City of Sport 2018. Om deze titel te bekronen en het belang van sport te...
09/05/18
Bedrijven kunnen reputatie aanzienlijk verbeteren met menselijke tone of voice op social media
Op 16 mei 2018 promoveert NHTV-docent Corné Dijkmans op de Vrije Universiteit van Amsterdam ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk