Geplaatst op: 12-01-2018

Bezoek Horecava groeit met 2%

Bezoek Horecava groeit met 2%
Het gaat goed met de horeca. Je treft in het leisure landschap steeds meer horeca aan. Dat groeiend aantal eigenaren en het personeel kwamen naar Amsterdam, naar de Horecava om inspiratie op te doen. Dat leidde naar een groei van het aantal bezoekers met 2% in vergelijking met de editie van 2017.

De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ meer dan waargemaakt. Maar liefst driekwart van de bezoekers gaf aan Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie. De Horecava stond bol van nieuwe initiatieven waaronder toekomsttrends in het Innovation & TrendLAB, meerdere pop-up restaurants, nieuwe wedstrijden en de extra Fast Casual On the Move hal. Deze laatste speelde in op de veranderende consumentenvraag naar gemaksconcepten. Maar liefst tweederde van de bezoekers bezocht deze hal. Driekwart van de bezoekers gaf aan naar de beurs te komen voor nieuwe producten, diensten en technologieën. Gezien de eerste reacties van bezoekers heeft de Horecava 2018, gehouden van 8 tot en met 11 januari 2018 in RAI Amsterdam, hier ruimschoots aan voldaan.


In totaal bezochten 66.444 professionals de nationale vakbeurs. Dat is 2% meer dan in 2017. Opvallend is de groei van nieuwe bezoekers. Een deel hiervan is afkomstig van speciaalzaken. Retail richt zich steeds meer op horeca en dat is zichtbaar in het bezoekersprofiel. Het beslissingsniveau van de bezoeker is in vergelijking met voorgaand jaar gelijk gebleven.


Vernieuwend concept
De Horecava is inmiddels zo omvangrijk dat meerdaags bezoek aan te raden is. Twee keer zoveel bezoekers bezochten de beurs dan ook meerdere dagen. De positieve reacties van bezoekers onderstrepen dat de Horecava hen inspireert. Enkele reacties: "Constructief en goed aanbod van mogelijkheden voor vernieuwing en toepassing.”, "De Horecava was inspirerend, uitdagend en verrassend. Een geweldige plek om jaarlijks nieuws te proeven."


Positieve vibe
Deze positieve vibe ziet ook Luuk Scholte, beursmanager Horecava: "Het gaat goed in de horeca. Dat zie je op de beurs met de komst van nieuwe onderdelen en doelgroepen. Daarmee bieden we niet alleen een compleet beeld voor de Nederlandse horecaprofessionals, maar weten we hen ook te verrassen. Goed om te horen dat bezoekers zien dat er grote stappen gezet zijn in vernieuwing van het event. Ook van exposanten is de respons heel positief.”


Horecava 2019
De volgende Horecava vindt plaats van maandag 7 tot en met donderdag 10 januari 2019 in RAI Amsterdam. Meer informatie over de Horecava is te vinden op www.horecava.nl. Horecava is ook te volgen op TwitterFacebookInstagramLinkedIn en Youtube.


Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, groei, economie, uitgaven

||| Blogs |||

24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/08/18
Exclusief voor leden
Fietsroute van Erfgoedfestival blijft bestaan
Van 23 mei tot en met 22 juli 2018 vond het erfgoedfestival Over Grenzen plaats in Gelderland, Limb...
16/08/18
Exclusief voor leden
Toverland bereikt nieuw dagrecord aantal bezoekers
Attractiepark Toverland beleefde gister de drukste dag tot nu toe in zijn bestaan. Het attractiepar...
16/08/18
Economie houdt groei vast in 2018 en 2019
De economie ontwikkelt zich goed. Het minpuntje is dat in 2019 het groeipercentage nog steeds hoog ...
16/08/18
Maaltijdbezorger Foodora gooit handdoek in de ring
Maaltijdbezorger Foodora stopt in Nederland omdat het geen zicht heeft op een nummer 1 of 2 positie...
15/08/18
Exclusief voor leden
Toestemming voor aanleg metro naar strand Hoek van Holland
Het spoor van de Hoekse Lijn mag worden doorgetrokken tot op korte afstand van het strand in Hoek v...
15/08/18
Btw-verloging kost huishoudens 300 euro, branche flink getroffen
Volgend jaar zijn Nederlandse huishoudens gemiddeld zo’n 300 euro meer kwijt aan btw. Dat heeft ...
15/08/18
Nieuw Peruaans koffiemerk stimuleert ook toerisme (+ video)
In het bijzijn van tal van bedrijven en koffieproducenten heeft Roger Valencia, de Peruaanse minist...
15/08/18
Exclusief voor leden
17,9 procent bruto binnenlands product Nieuw-Zeeland uit toerisme
In Nieuw-Zeeland is een opmerkelijke verhouding te zien tussen arbeid en inkomsten uit toerisme en ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk