Geplaatst op: 10-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's
Foto: Bonaire Toeristenbureau

Op een drukbezochte bijeenkomst tijdens de eerste vakdag van de Vakantiebeurs werden door het Bonaire Toeristenbureau de jaarlijkse prijzen uitgereikt. De belangrijkste prijs, de Bonaire Promotieprijs, werd gewonnen door glossy magazine Harper’s Bazaar.

Als dank voor de prachtige reportages in 2017 én de unieke video’s kreeg Roos Miedema, fashion producer bij Hearst magazines, de bijbehorende ‘Gouden Flamingo’ uit handen van Mariël Reuvers en Roger Davids. Het Roze Ei, de aanmoedigingsprijs, ging naar de Duikersgids. Zij lanceerden een innovatief concept waar Bonaire, duikeiland pur sang, in 2018 veel van verwacht.

Hele jaar 2017 aandacht in Harper’s Bazaar

Het Bonaire Toeristenbureau en het glossy multimediale platform Harper’s Bazaar hebben in 2017 een integrale samenwerking opgezet. De complete crew van deze glossy trok naar het eiland. Bonaire was het decor van nieuwe collecties, mooie reisverslagen en dat leverde uiteraard ook schitterende foto’s op. Niet alleen in het magazine, ook op social media, in emailings en natuurlijk op YouTube. Het hele jaar 2017 stond Bonaire vol in de spotlights.

Trefwoorden: toerisme, destinatie, marketing

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

15/06/18
Exclusief voor leden
Belevingstentoonstelling Fabeltjesland op 29 september open
Vandaag is de kaartverkoop gestart van de belevingstentoonstelling ‘Fabeltjesland, een reis door...
13/06/18
Nieuwe webshop VVV Zuid-Limburg
De VVV Zuid-Limburg heeft een nieuwe webshop. Met een frisse vormgeving, makkelijke navigatie en be...
12/06/18
Eurostar-reis Londen-Amsterdam 5 keer minder CO2
Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, lan...
11/06/18
Opmars Eindhoven Airport: verschil met Schiphol Airport steeds kleiner
Eindhoven Airport is bezig aan een flinke opmars. Al langere tijd...
08/06/18
Eerste exemplaar #oerdrenthe Vakantie Doeboek
Donderdagmiddag 7 juni is het eerste exemplaar van het #oerdrenthe Vakantie Oerboek officieel aangeb...
08/06/18
Steunpunt ondernemers bij digitaal zakendoen
Het is nog niet eenvoudig, als ondernemer alles goed organiseren zodat je veilig online zaken kunt...
07/06/18
Feestelijke opening fietsroute De Stijl
Na een behoorlijke vertraging is de fietsroute De Stijl eindelijk af. De feestelijke opening stond o...
06/06/18
Nieuwe CEO Otravo
Otravo, moederbedrijf van onder andere Travelgenio, Vliegtickets.nl, dé VakantieDiscounter, F...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk