Geplaatst op: 10-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's

Slimme destinatiemarketing: Bonaire in Harper's
Foto: Bonaire Toeristenbureau

Op een drukbezochte bijeenkomst tijdens de eerste vakdag van de Vakantiebeurs werden door het Bonaire Toeristenbureau de jaarlijkse prijzen uitgereikt. De belangrijkste prijs, de Bonaire Promotieprijs, werd gewonnen door glossy magazine Harper’s Bazaar.

Als dank voor de prachtige reportages in 2017 én de unieke video’s kreeg Roos Miedema, fashion producer bij Hearst magazines, de bijbehorende ‘Gouden Flamingo’ uit handen van Mariël Reuvers en Roger Davids. Het Roze Ei, de aanmoedigingsprijs, ging naar de Duikersgids. Zij lanceerden een innovatief concept waar Bonaire, duikeiland pur sang, in 2018 veel van verwacht.

Hele jaar 2017 aandacht in Harper’s Bazaar

Het Bonaire Toeristenbureau en het glossy multimediale platform Harper’s Bazaar hebben in 2017 een integrale samenwerking opgezet. De complete crew van deze glossy trok naar het eiland. Bonaire was het decor van nieuwe collecties, mooie reisverslagen en dat leverde uiteraard ook schitterende foto’s op. Niet alleen in het magazine, ook op social media, in emailings en natuurlijk op YouTube. Het hele jaar 2017 stond Bonaire vol in de spotlights.

Trefwoorden: toerisme, destinatie, marketing

||| Blogs |||

24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/08/18
Exclusief voor leden
Corso haalt veel geld op bij bezoekers
Het verdienmodel van Varend Corso Westland bestaat niet alleen uit sponsoring door bedrijven en an...
17/08/18
Exclusief voor leden
Dieseltijdperk NS voorbij Buffel naar Spoorwegmuseum
Het Spoorwegmuseum voegt een nieuwe trein toe aan de collectie. Op woensdag 29augustus 2018 wordt ...
17/08/18
Exclusief voor leden
Schilderij Jeroen Bosch weer naar Den Bosch
Op 1 december 2018 opent in Het Noordbrabants Museum in ’s-Hertogenbosch de expositieUit de Stal ...
17/08/18
De Waard Tenten gered
De Waard Tenten is overgenomen door de Sunshine Group. Naast de De Waard-brandstore in Heerde valle...
16/08/18
Exclusief voor leden
Fietsroute van Erfgoedfestival blijft bestaan
Van 23 mei tot en met 22 juli 2018 vond het erfgoedfestival Over Grenzen plaats in Gelderland, Limb...
16/08/18
Exclusief voor leden
Toverland bereikt nieuw dagrecord aantal bezoekers
Attractiepark Toverland beleefde gister de drukste dag tot nu toe in zijn bestaan. Het attractiepar...
16/08/18
Economie houdt groei vast in 2018 en 2019
De economie ontwikkelt zich goed. Het minpuntje is dat in 2019 het groeipercentage nog steeds hoog ...
16/08/18
Maaltijdbezorger Foodora gooit handdoek in de ring
Maaltijdbezorger Foodora stopt in Nederland omdat het geen zicht heeft op een nummer 1 of 2 positie...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk