Geplaatst op: 08-01-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op

Blog- en vlogcampagne Limburg Lonkt levert bijna zes ton mediawaarde op
De gezamenlijk blogcampagne van VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing heeft tot op heden 570.000 euro aan mediawaarde opgeleverd. Beide organisaties investeerden 50.000 euro in de campagne.


Gedurende drie maanden reisde blogster en vlogster Naomi in haar ‘Limburg Lonkt’ Volkswagen busje door Zuid-Limburg. Het doel van de campagne is om de verblijfsduur van bezoekers te verlengen. Met name op doordeweekse dagen en buiten het hoogseizoen is er ruimte voor meer bezoekers. De organisaties hopen met deze campagne bezoekers te kunnen verleiden om langer te blijven door de hele regio te verkennen, ook over de grens in bijvoorbeeld Aken, Luik en Hasselt. De blogcampagne ‘Limburg Lonkt’ is de grootste bloggersreis die ooit is georganiseerd in eigen provincie.


Unieke samenwerking

De samenwerking tussen Maastricht Marketing en VVV Zuid-Limburg was uniek en besloeg met voorbereiding en al ruim een half jaar. De ervaring leert dat de organisaties elkaar goed aanvullen. Dit bleek ook uit de media-uitingen waarin bij Zuid-Limburg de nadruk lag op natuur en rust en bij Maastricht design en lifestyle. Na de opgedane ervaringen en de vele positieve reacties uit de markt hierop van de 80 betrokken ondernemers, is men vastbesloten samen de regio op de kaart te blijven zetten.


Grote mediawaarde

De campagne vergde een investering van 50.000 euro en leverde tot vandaag een mediawaarde op van 570.000 euro. Beginnend blogger Naomi is op meerdere momenten vergezeld door collega-bloggers, VIP’s - waaronder Frans Bauer - en andere media. Op deze manier kon Zuid-Limburg bekend gemaakt worden via het al bestaande bereik van deze bronnen. De cijfers stegen bijvoorbeeld flink toen Cynthia - van Cynthia.nl - op bezoek was voor een gezamenlijke activiteit. Sanny van Sanny zoekt Geluk hielp Naomi op afstand als mede geluksblogger via social media. Ook de blogster van Bijzonderplekje.nl, kwam gezellig vlaai bakken met Naomi bij de Bisschopsmolen. En als verrassing maakte zij een flinke lading content over de regio, dat weer duidelijk in de cijfers terug te zien was. Variatie in content en stijging van het bereik - via influencers - zijn hier de mooie resultaten van. Ook besteedden Harper’s Bazaar, Elle Eten en Linda belangstelling.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, bloggen, vloggen, zuid-limburg

||| Blogs |||

04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

23/10/18
Exclusief voor leden
Tien nieuwe Cook’s Clubs van Thomas Cook
Reisbedrijf Thomas Cook wil met tien nieuwe Cook's Clubs een nieuwe doelgroep aantrekken. De eerste Cook's Club was een daverend succes.
23/10/18
Exclusief voor leden
Provincies gaan werken aan digitale natuurkaart
De Nederlandse provincies gaan werken aan een digitale kaart van het Natuurnetwerk Nederland (NNN)....
22/10/18
Beleving reizen in de ruimte
Zondag 21 oktober is door de Nederlandse astronaut André Kuipers de tentoonstelling ‘Reizen in de Ruimte, op weg naar een nieuwe aarde’ in het Haagse Museon geopend.
22/10/18
Herdenking 100 jaar Eerste Wereldoorlog trekt 2,6 miljoen mensen naar Westhoek
De Vlaamse regio Westhoek heeft voor de herdenking van 100 jaar Eerste Wereldoorlog tussen 2014 en 2018 al 2,6 miljoen bezoekers ontvangen. Wat heeft dit de regio opgeleverd?
22/10/18
Exclusief voor leden
Citytrips voor het eerst populairder dan zon- en strandvakanties
Wereldwijd groeien city trips vier maal zo snel als de totale vakantiemarkt. Daarmee zijn citytrips nu populairder dan zon- en strandvakanties.
22/10/18
Gebruikte boten snel verkocht
De verkoop van gebruikte open boten zoals sloepen en tenders, steeg in het derde kwartaal van 2018 met maar liefst 40% ten opzichte van hetzelfde kwartaal van 2017
19/10/18
Aan de slag met jouw regio?
Ongeveer 500 vakgenoten reisden vorige week af naar Deventer voor de eerste Nationale ToerismeTop....
19/10/18
8 trends reizen voor 2019
Van reizen om te leren tot meer plannen voor weekendtrips.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk