Geplaatst op: 03-01-2018
Auteur: Marc Gerlings

NS schaft fraudegevoelig Groepsretour af en komt met alternatief

NS schaft fraudegevoelig Groepsretour af en komt met alternatief

Wie er met een groep op uit wil met de Nederlandse Spoorwegen (NS) kan vanaf 15 januari 2018 gebruik maken van het nieuwe Groepsticket. Het huidige Groepsretour is dan niet meer te koop. Groepsretour kwam eerder meermaals in het nieuws omdat tussenhandelaren op grote schaal geld verdienen aan het doorverkopen van kaartjes.

Ook zijn er oplichters actief die verkochte kaartjes niet leveren, met gedupeerde klanten als gevolg. Met het NS Groepsticket verwacht NS een einde te maken aan dit grootschalige misbruik van groepskaartjes.

Alternatief wordt enkele reis
Met het nieuwe NS Groepsticket is de terugreis flexibeler. Wel moet de hele groep vanaf nu met dezelfde trein reizen. Met het NS Groepsticket gaan groepen nog steeds supervoordelig op pad met de trein. Vanaf nog geen 5 euro per persoon reis je het hele land door. Als groep reis je voortaan samen in dezelfde trein. Het Groepsticket is een enkele reis. Dit is bijvoorbeeld handig bij reizen waarop de heenreis op een andere datum of in een andere samenstelling plaatsvindt dan de terugreis. Het NS Groepsticket is geldig op werkdagen tijdens de daluren en in het gehele weekend.

In 2013 introduceerde NS het Groepsretour als actiekaartje voor groepen die er samen op uit gaan. De trein is voor hen een aantrekkelijk en duurzaam alternatief voor de auto en dat blijft zo met het Groepsticket.

Trefwoorden: trein, reizen, vervoer, toerisme, groepen

||| Blogs |||

24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/11/18
Zelfportret Rembrandt sinds 1727 terug in Nederland
Het Fries Museum krijgt een bijzonder schilderij van Rembrandt van Rijn in bruikleen. Zelfportr...
19/11/18
Regio FoodValley krijgt 20 miljoen euro
"Foodvalley wordt de mainport op het gebied van Agrifood voor heel Nederland”, zegt René Verhulst
19/11/18
Meer campinggasten in zomer 2018
Het was afgelopen zomer drukker op de Nederlandse campings dan het jaar daarvoor. Het aantal gasten...
16/11/18
Nominaties voor innovatie award Horecava
Rookworst van damhert uit de duinen, composteerbare patatbakjes van suikerriet, medewerkers werven d...
16/11/18
Exclusief voor leden
Nieuw Vrijetijdsmerk voor alle Flevolanders
Visit Flevoland heeft een nieuw vrijetijdsmerk voor de provincie gelanceerd. Volgens deze destinati...
16/11/18
Exclusief voor leden
Eduard Pieter Oud stapt over naar Respons
De voormalig zakelijk directeur van Amsterdam Marketing wordt samen met de huidige directeur Lex Kruijver verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Respons.
16/11/18
Exclusief voor leden
Moeten we over naar een kilometerprijs voor vervoer?
De klimaatdoelstellingen van het kabinet voor 2030 worden niet gehaald wanneer het huidige autobelastingenstelsel niet op de schop gaat.
15/11/18
Exclusief voor leden
Aanleg groen gestart van Roompot domein
De aanleg van het ruim 8 hectare grote landgoed begon op 1 oktober 2018.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk