Geplaatst op: 18-12-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bijzonder hoofdkantoor voor Vacanceselect

Bijzonder hoofdkantoor voor Vacanceselect
Vacanceselect heeft haar nieuwe hoofdkantoor in Alkmaar helemaal als camping ingericht. Het personeel van deze platte en flexibele organisatie werkt hier in de sfeer die ze aan de gasten willen aanbieden.


Met het ontsluiten van een koffer vol ballonnen, met daarop de tekst Your’re welcome, opende directeur Loek van de Loo op donderdag 14 december het nieuwe Europese hoofdkantoor in Alkmaar van zusterondernemingen Vacanceselect en Selectcamp. Een hoofdkantoor zoals er géén ander in Nederland te vinden is. De nieuwe inrichting is namelijk gebaseerd op een zomerse campingvakantie en sluit zo naadloos aan op de camping- en glampingproducten die beide bedrijven in Zuid-Europa aanbieden.


Platte en flexibele organisatie

Voorheen waren de Vacanceselect- en Selectcamp medewerkers gehuisvest in twee kantoortorens. Op hetzelfde bedrijventerrein biedt het nieuwe onderkomen nu echter voldoende ruimte om al het huidige en toekomstig personeel op een en dezelfde verdieping te huisvesten. Vacanceselect en Selectcamp zijn beide platte, flexibele organisaties en hebben zich het afgelopen decennium ontwikkeld tot e-commerce ondernemingen, die met hun aanbod van glamping en luxe campingonderkomens het Europees marktleiderschap veroverden.


Volgens Van de Loo  weerspiegelt deze boodschap exàct de bedrijfssfeer waarnaar hij op zoek was. Niet alleen vanwege de reisbranche waarin beide bedrijven opereren. Maar ook vanwege de aard van beide organisaties. "Onze medewerkers werken in een platte, flexibele, organisatiestructuur. We willen een werkplek voor de toekomst. Waar ook e-commerce talent graag wil zijn, zich op zijn gemak voelt  en makkelijk met elkaar samenwerkt. We moeten eenvoudig eventjes naar elkaar toe kunnen lopen. Hiërarchie voelt  als een slecht zittend pak. Juist vanuit onze platte bedrijfsstructuur ontstaan bij ons voortdurend innovatieve producten en diensten


In Italiaanse sferen

Het nieuwe kantoor omvat onder meer: een ontvangstruimte die is ingericht als een gezellig Italiaans plein. Bewegwijzeringen zoals op de camping. Werkvertrekken en vergaderruimten die ogen als luxe glamping-onderkomens. Fotowanden van Italiaanse landschappen in ruimtes waar tussenwanden nagenoeg ontbreken en waar de verschillende afdelingen hun werkzaamheden verrichten. In het nieuwe kantoor is zelfs een levensechte Piaggio te vinden, de karakteristieke gemotoriseerde driewieler uit Italië.


Het creatieve concept van het nieuwe Europese hoofdkantoor is bedacht en uitgevoerd door de samenwerkende bedrijven HET ID! en CMT Architectuur en Design, beide uit Woerden.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, campings, kampeerterreinen, kampeervakanties, vakanties, glaming

||| Blogs |||

10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
30/12/16
Beleving food ondergeschoven kindje?
Onlangs was ik gastspreker bij Foodservice Network International, een congres over de betekenis...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/07/18
800 fietsen bij Fletcher
In het toeristisch hoogseizoen in Nederland, van april tot en met september, worden er gemiddeld mee...
19/07/18
Trend: meer zakelijk zomerbezoek in Hoofddorp
Al jaren zitten de hotels in Amsterdam en omgeving overvol en wijken bezoekers aan de hoofdstad vake...
19/07/18
Exclusief voor leden
Samenwerkingsverband Englands Coast verandert van pr-bureau
USP Marketing PR is aangesteld als PR bureau voor England’s Coast in Nederland. England’s Coas...
18/07/18
26 toeristische bedrijven ondersteunen Landschap Overijssel
Dat de aanwezige natuur en landschap in de omgeving van meerwaarde is voor de gast, is geen discussi...
18/07/18
Wat voor weer wil de Nederlandse toerist tijdens vakantie?
Het hoogseizoen 2018 is begonnen en ondanks het heerlijke weer in Nederland vliegen er komende weke...
17/07/18
De 10 beste campings van Nederland
Een top 10 van campings met nu eens niet de bekende namen: dat is de top 10 van best beoordeelde N...
16/07/18
Exclusief voor leden
We nemen eigen dekbed mee met vakantie
Meer dan de helft van alle Nederlandse vakantiegangers neemt zijn eigen beddengoed mee op reis. In...
13/07/18
Slaapplaatsen in Nijmegen bijna uitverkocht
Dat de Vierdaagse een grote druk legt op overnachtingsmogelijkheden in Nijmegen is logisch. Met...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk