Geplaatst op: 15-12-2017
Auteur: Marc Gerlings

Blue Bot adviseert je met inpakken voor je trip

Blue Bot adviseert je met inpakken voor je trip
Foto: KLM

Luchtvaartmaatschappij KLM introduceert haar intelligente, interactieve spraakgestuurde inpakassistent op Google Home. Hiermee biedt KLM passagiers hulp bij het inpakken van hun koffer. BB, KLM’s servicebot die is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, geeft reizigers op Google Homepersoonlijk advies over wat ze moeten meenemen op basis van hun KLM-bestemming, de duur van hun reis en het weer ter plaatse.


"KLM staat bekend om haar persoonlijke aanpak. Onze nieuwste service op Google Home met BB, is de volgende stap in KLM’s innovatieve digitale strategie en de eerste stap in het gebruik van ‘voice’. We bieden een persoonlijke service op Google Home met behulp van kunstmatige intelligentie. De interactieve inpakassistent van KLM laat de toegevoegde waarde van KLM gedurende de hele reis zien,” meldt Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital Air France-KLM


Toekomst: lijst met herinneringen
Google Home is een slimme luidspreker die door middel van spraaksturing opdrachten aanneemt voor verschillende services. KLM’s servicebot BB, een afkorting voor Blue Bot, ondersteunt passagiers met een intelligente, interactieve inpaklijst door middel van spraaksturing. De service begint door KLM op te roepen op Google Home. In de nabije toekomst kunnen klanten via Google Home een lijst met herinneringen naar hun favoriete sociale mediakanaal sturen wanneer ze specifieke items niet meteen kunnen inpakken, zoals visums die nog geregeld moeten worden.


Technologie KLM en extern
KLM’s servicebot BB is gebaseerd op kunstmatige intelligentie die verbonden is met een combinatie van KLM- en externe technologie. BB is zelflerend en heeft haar eigen persoonlijkheid: behulpzaam, vriendelijk, professioneel en gewaagd. Door haar vaker te gebruiken, wordt ze slimmer en persoonlijker. BB ging in september 2017 van start op Messenger, door klanten tijdens een gesprek de mogelijkheid te geven een ticket te boeken. Vanaf vandaag biedt ze als pratende inpakassistent een tweede service. De komende periode zal BB meer services gaan bieden via verschillende sociale mediakanalen.

Trefwoorden: KLM, vliegen, technologie, social media, marketing

||| Blogs |||

04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...
10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/06/18
Orangerie sluit zich aan bij campingformule Les Castels
Kamperen in de achtertuin van een kasteel in Frnankrijk? Het behoud van monumenten is kostbaar maar ...
19/06/18
Nederlander bereikt Australië in elektrische auto
Op 15 maart 2016 vertrok Haarlemmer Wiebe Wakker uit Houten met zijn elektrische auto, eindbestemmin...
19/06/18
Wat zijn de duurste en goedkoopste stranden van Nederland?
Anse Vata (Nieuw-Caledonië) is het duurste strand ter wereld. Een dagje strand kost daar € 78...
18/06/18
Onveiligheid laat prijs dalen
Denk je aan vakantie, dan denk je niet direct aan landen als Gambia, Senegal en Tunesië. Hoewel...
18/06/18
15 duizend jongeren gratis door EU op reis
Deze zomer mogen 15.000 jongeren van 18 jaar op kosten van de Europese Unie gratis in Europa op rei...
18/06/18
Eerste vlucht Eelde - Nice
Zaterdagmiddag 16 juni is de eerste vlucht naar de bestemming Nice vertrokken vanaf Groningen Airpor...
18/06/18
Dutch Hotel Award 2018 voor Novotel Schiphol
Novotel Amsterdam Schiphol Airport, gelegen naast station Hoofddorp, is in de prijzen gevallen. Het ...
15/06/18
Travel Impact Lab van start
Gisterenmiddag is tijdens een druk bezocht event in de Utrechtse Social Impact Factory het startsch...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk