Geplaatst op: 01-11-2017

Landelijk Fietsplatform

Landelijk Fietsplatform

Naam organisatie: Stichting Landelijk Fietsplatform

(Deel)branche: (Fiets) recreatie

Website: www.nederlandfietsland.nl (consument) www.fietsplatform.nl (zakelijk)


Doelstelling/missie

Het Fietsplatform is het onafhankelijke kennis- en informatiepunt voor het recreatieve fietsen in Nederland. Als netwerkorganisatie verbindt het de vele partijen die direct of indirect betrokken zijn bij dit onderwerp: overheid, maatschappelijke organisaties en marktpartijen/ondernemers. Doelstelling van het Fietsplatform is om samen met deze en andere organisaties ... "... de mogelijkheden voor het recreatieve fietsen in Nederland te bevorderen en het gebruik van deze fietsmogelijkheden te stimuleren” (herziene statuten; nov. 2007).


Kernactiviteiten

  1. Realisatie topkwaliteit fietsroutestructuur: Het Fietsplatform maakt zich als landelijk coördinatiepunt, samen met de tientallen regionale netwerkpartners, sterk voor de instandhouding en doorontwikkeling van de landelijke fietsroutestructuur en voor het ontsluiten ervan voor het publiek. Sleutelwoorden hierbij zijn veiligheid en betrouwbaarheid (landelijke continuïteit) en gemak en beleving. Het Fietsplatform richt zich hierbij met name op de LF-routes waarvoor het primair verantwoordelijk is.
  2. Ontsnippering kennis en informatie: Het Fietsplatform zet zich in voor het ontsnipperen van kennis en informatie, zowel voor professionals als voor het publiek. Wat betreft de professionals focust het Fietsplatform zich op het monitoren en bundelen van feiten en cijfers, het verrijken van die cijfers en op het delen van kennis. Voor het publiek richt het Fietsplatform zich met name met de consumentenportal www.nederlandfietsland.nl en de hiervan afgeleide Engels- en Duitstalige versies op het ontsluiten van informatie over de zeer diverse recreatieve fietsmogelijkheden in Nederland. Voor de LF-routes worden zowel voorlichtings- en promotieactiviteiten ondernomen, met name gericht op de trektochtfietsers.

Speerpunten voor 2017/2018

Start van transformatie LF-netwerk naar een set van LF-icoonroutes (streven: doorlooptijd 5 jaar). Insteek is om een select aantal routes door te ontwikkelen tot dé toproutes voor vakantiefietsers. De focus ligt daarbij op ‘sterke merken’; intensief gebruikte routes of routes met een groot gebruikspotentieel, zo veel mogelijk gekoppeld aan thema’s. Behalve voor lange-afstandfietsers worden de LF-icoonroutes, met behulp van de aansluitende knooppuntroutes, ook ontsloten voor dag- en weekendtochten.

Trefwoorden: brancheorganisaties, trendrapport, dagrecreatie, fietsen

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/05/18
Exclusief voor leden
Nederlanders ontlenen identiteit ook aan bezoek festivals
Naast auto's, mooie horloges en exotische vakanties draagt ook het bezoek aan festivals en klassiek...
24/05/18
Webverkoop stijgt fors door (21% Q4 2017)
Of je in de vrijetijdsindustrie een luchtvaartbedrijf bent, een b&b of een attractie, je zal de...
18/05/18
Exclusief voor leden
92% Nederlanders heeft bestemming voor vakantiegeld
92% van de Nederlanders heeft voordat het vakantiegeld wordt ontvangen al een bestemming voor die e...
17/05/18
Nederlanders minder tevreden met vrije tijd
De brede welvaart gaat in Nederland in het algemeen omhoog. In de voorbije acht jaar waren maar dri...
17/05/18
Ook in januari en februari forse groei toerisme
De eerste twee maanden van 2018 groeide het aantal gasten in Nederlandse logiesaccommodaties met 8 ...
15/05/18
Exclusief voor leden
’s-Hertogenbosch meest aantrekkelijke middelgrote stad
Nederlanders vinden ’s-Hertogenbosch de meest aantrekkelijke middelgrote stad. Dat blijkt uit de ...
15/05/18
Consumenten besteden meer
De stemming onder consumenten is in april 2018 een fractie verbeterd. Het oordeel over het eco...
26/04/18
Scan markt voor groepsaccommodaties
Groepsaccommodaties Nederland (GN) heeft het initiatief genomen om te komen tot een nieuwe stra...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk