Geplaatst op: 01-11-2017

Gastvrij Nederland

Gastvrij Nederland

Naam organisatie: Gastvrij Nederland, de Nationale Raad voor Toerisme, Recreatie, Horeca en Vrije Tijd.

(Deel)branche: Gehele vrijetijdsbranche

Website: www.gastvrij-nederland.nl


Doelstelling/missie

Gastvrij Nederland spant zich in de toeristisch-recreatieve bedrijvigheid binnen Nederland in de volle breedte te versterken, zodat toerisme en recreatie kunnen uitgroeien tot een dynamische en duurzame sector waarin bezoekers en recreanten hun voordeel doen met een hoogwaardige productbeleving tegen gunstige prijs- en kwaliteitscondities.


Kernactiviteiten

Belangenbehartiging voor gastvrijheidsondernemers bij landelijke en regionale overheden, bijdragen aan promotie Nederland als toeristische bestemming, innovatief ondernemerschap stimuleren, ontmoetingen tussen gastvrijheidsondernemers en andere stakeholders organiseren.


Speerpunten voor 2017/2018

  • Organiseren ondernemerstafel om de lobbyagenda van Gastvrij Nederland te ondersteunen;
  • Borgen dat de prioriteiten van Gastvrij Nederland terugkomen in het Regeerakkoord en blijven bewaken dat een nieuw kabinet gastvrijheidsvriendelijke maatregelen treft.
Topics:Onderzoek
Trefwoorden: brancheorganisatie, trendrapport, gastvrijheidssector

||| Blogs |||

30/11/17
Customer Journey “Teaching 3 weeks on Leisure & Events Management and Tourism in Shanghai”
De pre-exposure fase Een uitnodiging om les te gaan geven als visiting professors bij Shanghai N...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...
23/11/15
Joie de vivre
Joie de vivre
23/11/15 · Onderzoek · Nienke van Boom | Lees meer
Vrijetijd - of ‘leisure’ - wordt vaak geassocieerd met plat vermaak, hedonistisch consumentisme...
16/09/15
Productiviteitsdenken kan te ver gaan
In de afgelopen zomer was ik uitgenodigd voor het bezoeken van een toneelvorstelling op een...
26/05/15
DISCUSS! Visitor pressure in cities only a problem when tourism is not economically important
The Centre of Expertise of Leisure, Tourism Hospitality is doing research on the increasing strain t...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/05/18
Exclusief voor leden
Nederlanders ontlenen identiteit ook aan bezoek festivals
Naast auto's, mooie horloges en exotische vakanties draagt ook het bezoek aan festivals en klassiek...
24/05/18
Webverkoop stijgt fors door (21% Q4 2017)
Of je in de vrijetijdsindustrie een luchtvaartbedrijf bent, een b&b of een attractie, je zal de...
18/05/18
Exclusief voor leden
92% Nederlanders heeft bestemming voor vakantiegeld
92% van de Nederlanders heeft voordat het vakantiegeld wordt ontvangen al een bestemming voor die e...
17/05/18
Nederlanders minder tevreden met vrije tijd
De brede welvaart gaat in Nederland in het algemeen omhoog. In de voorbije acht jaar waren maar dri...
17/05/18
Ook in januari en februari forse groei toerisme
De eerste twee maanden van 2018 groeide het aantal gasten in Nederlandse logiesaccommodaties met 8 ...
15/05/18
Exclusief voor leden
’s-Hertogenbosch meest aantrekkelijke middelgrote stad
Nederlanders vinden ’s-Hertogenbosch de meest aantrekkelijke middelgrote stad. Dat blijkt uit de ...
15/05/18
Consumenten besteden meer
De stemming onder consumenten is in april 2018 een fractie verbeterd. Het oordeel over het eco...
26/04/18
Scan markt voor groepsaccommodaties
Groepsaccommodaties Nederland (GN) heeft het initiatief genomen om te komen tot een nieuwe stra...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk