Kennisbank
Kennisbank
Geplaatst op: 00-00-0000

Bed & Breakfast Europe

Bed & Breakfast Europe

Naam organisatie: Bed & Breakfast Europe B.V.

(Deel)branche: Bed & Breakfast (Verblijfsrecreatie)

Website: www.bedandbreakfast.nl en www.bedandbreakfast.eu


Doelstelling/missie:

Bed & Breakfast Europe biedt betrouwbare platformen aan waarop B&B-eigenaren hun B&B kunnen promoten en bezoekers snel en eenvoudig unieke accommodaties kunnen ontdekken in het grootste B&B-aanbod. Ons doel is om mensen via deze platformen te enthousiasmeren voor het concept Bed & Breakfast.


Kernactiviteiten:

Het samenbrengen van vraag (B&B-liefhebbers) en aanbod (B&B-accommodaties) via Bedandbreakfast.nl en Bedandbreakfast.eu, respectievelijk de grootste B&B-websites van Nederland en wereldwijd. Daarnaast is er veel aandacht voor belangenbehartiging, onderzoek en voorlichting aan B&B-eigenaren.


Speerpunten voor 2017/2018:
-
Ontwikkelen van een responsive reserveringsmanager en back-office voor B&B-eigenaren
- Optimalisatie van de usability van de websites op mobile devices
- Opzetten van een nieuw online reserverings- en betalingssysteem
- Verbeteren van de kwaliteit en het imago van B&B’s
- Uitgebreide informatieverstrekking en ondersteuning aan B&B’s


Bed & Breakfast Nederland en Bed & Breakfast Europe B.V.

Bed & Breakfast Nederland (hierna: BBN) is hét online platform voor B&B-accommodaties in Nederland. De website www.bedandbreakfast.nl beschikt over het grootste aanbod van B&B-accommodaties in Nederland. Behalve promotie richt BBN zich op belangenbehartiging, onderzoek en voorlichting aan B&B-eigenaren. BBN is onderdeel van Bed & Breakfast Europe B.V. (hierna: BBE). Het platform www.bedandbreakfast.eu bereikt, met meer dan 3 miljoen B&B-kamers en appartementen in 225 landen, miljoenen B&B-liefhebbers wereldwijd.


Stichting Bed & Breakfast Nederland

Stichting Bed & Breakfast Nederland ontwikkelt en beheert de Nederlandse Bed & Breakfast Classificatie. Dit systeem heeft als doel om de kwaliteit van B&B’s te bevorderen en classificeert accommodaties op basis van objectieve normen; veiligheid, comfort, en hygiëne. De kwaliteit van de B&B’s wordt aangeduid met één tot en met vijf tulpen. De stichting is gelieerd aan BBN maar fungeert als onafhankelijk orgaan.


B&B-trends

Bed & Breakfast maakt de laatste 10 jaar als logiesvorm een enorme groei door. Zowel vraag als aanbod neemt sterk toe. Het aantal sitebezoekers van BBE en BBN is de eerste helft van 2017 met 17,6% gestegen ten opzichte van dezelfde periode in 2016. Het succes van hedendaagse B&B’s is te danken aan een combinatie van technische en maatschappelijke ontwikkelingen.


Veel hedendaagse B&B’s bieden luxe en comfort met een goede prijs-kwaliteitsverhouding. In combinatie met de kenmerkende persoonlijke service van B&B’s, draagt dit bij aan de positieve ontwikkelingen in de markt. B&B’s onderscheiden zich op kwalitatief vlak: ze bieden veel privacy, een hoogwaardige inrichting en een uitgebreide service inclusief ontbijt. Steeds meer consumenten kiezen voor een persoonlijke manier van reizen en maken regelmatig korte uitstapjes, waarbij zij graag overnachten in kleinschalige en bijzondere accommodaties. Een Bed & Breakfast beantwoordt aan die behoefte.

De ontwikkeling van internet en het gebruik van de smartphone speelt een belangrijke rol in de toeristische sector. De markt wordt transparanter. Zogenoemde ‘portals’ (waar de consument snel kan zoeken en B&B’s met elkaar kan vergelijken) worden goed bezocht. Met een stijging van gemiddeld 8,5% gebruikt meer dan de helft van de consumenten hierbij de smartphone of tablet. Ook ouderen adopteren de nieuwe technologie. Met de toenemende vergrijzing en het gegeven dat senioren fervente bezoekers zijn van B&B’s ziet de toekomst van de B&B-branche er goed uit.


Activiteiten van BBN en BBE

De focus van BBN en BBE is gericht op verdere optimalisatie van Bedandbreakfast.nl en Bedandbreakfast.eu, met name voor mobiele apparaten. Denk hierbij aan optimalisatie van de presentatiepagina's voor bed & breakfasts en het snel en makkelijk vindbaar maken van unieke B&B’s en inspirerende bestemmingen voor bezoekers. Ook de achterkant van de websites die B&B-eigenaren gebruiken wordt aangepakt. Zo blijkt de recent ontwikkelde gratis responsive reserveringsmanager die eigenaren op hun eigen website kunnen plaatsen al van grote toegevoegde waarde en wordt nu tijd gestoken in een vernieuwde backoffice voor de afhandeling van reserveringen.


Verder gaat BBE op Bedandbreakfast.eu B&B’s naast de reserveringsaanvraag-module ook een instant booking-systeem aanbieden. Bezoekers krijgen hiermee direct duidelijkheid over de status van hun reservering, kunnen gemakkelijk betalen, maar hebben ook de zekerheid dat ze hun geld teruggestort krijgen wanneer ze tijdig annuleren. Vooral internationaal gezien is dit drempelverlagend en dus een belangrijke ontwikkeling. BBE introduceert dit systeem medio 2018 en verwacht met haar internationale bereik hierdoor veel extra buitenlandse boekingen te realiseren op de Nederlandse markt.

Ook gaan BBN en BBE extra aandacht besteden aan kennisdeling en communicatie met onze doelgroepen door themagidsen aan te bieden en gratis whitepapers te verstrekken. Om steeds actuele cijfers en informatie te kunnen verstrekken vindt er iteratief onderzoek plaats onder B&B-eigenaren. De uitkomsten worden gepubliceerd op het blog voor B&B-eigenaren. Extra statistieken, cases, marketingtips en interviews met B&B-eigenaren worden gebundeld in de startersgids ‘Handboek Bed & Breakfast’, welke elke twee jaar opnieuw wordt uitgebracht.


Activiteiten Stichting Bed & Breakfast Nederland

Stichting Bed & Breakfast Nederland stimuleert B&B’s om deel te nemen aan het classificatiesysteem en verbetert daarmee de kwaliteit en het imago van B&B’s. Het aantal geclassificeerde B&B’s in Nederland is in 2017 met 13% gegroeid. Uit de geclassificeerde B&B’s kiest de Stichting jaarlijks ‘de Beste B&B van Nederland’.

De stichting behartigt de belangen van B&B-eigenaren en maakt constructieve afspraken met partijen die in de B&B-wereld actief zijn, waar deelnemers vervolgens collectief gebruik van kunnen maken. Denk hierbij aan prijsafspraken met auteursrechtenorganisaties.


Daarnaast merkt Stichting Bed & Breakfast Nederland dat veel gemeenten het lastig vinden een passend beleid te formuleren voor B&B’s. Het gevolg hiervan is dat er regelmatig onredelijke eisen worden gesteld aan startende B&B-eigenaren. Ter ondersteuning van de branche heeft Stichting Bed & Breakfast Nederland een 'Beleidsnotitie Bed & Breakfast' voor gemeenten opgesteld die als handreiking gebruikt kan worden.


Vooruitblik 2018

Het gebruik van online platformen wordt steeds belangrijker. Voor bezoekers is het snel en makkelijk vinden van B&B’s van groot belang. Het gebruik van een smartphone mag hierbij geen belemmerende factor zijn. Bezoekers hebben behoefte aan een betrouwbare site waar ruime keuze is uit unieke B&B’s. Bij het boeken van een accommodatie moet de zorg uit handen genomen worden. Bezoekers willen hun reservering direct afronden, maar ook de zekerheid hebben dat een betrouwbare organisatie ervoor zorgt dat zij hun geld terugkrijgen als er onverhoopt iets verandert in hun reisplannen. Een kwalitatieve en betrouwbare website is bepalend voor succes.


Door vervagende grenzen als gevolg van technologische ontwikkelingen weten daarnaast steeds meer buitenlandse gasten de weg naar Nederland te vinden. Via een internationaal platform als www.bedandbreakfast.eu is deze doelgroep ook voor Nederlandse B&B’s bereikbaar. Gastvrije B&B’s die hart hebben voor hun accommodatie en omgeving en die hun gasten voorzien van een unieke beleving, gaan een mooie toekomst tegemoet!

Trefwoorden: brancheorganisaties, trendrapport, horeca, bed & breakfast

||| Blogs |||

29/05/20
Niet doemdenken maar doendenken
Patronen doorbreken is moeilijk. En dat is precies wat er in deze tijden noodzakelijk is.
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
13/05/20
Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/06/20
Gemeenten Land van Cuijk steken 35.000 euro in herstelcampagne
De vijf gemeenten in het Brabantse Land van Cuijk hebben besloten om uit hun samenwerkingsbudget een bedrag van 35.000 euro beschikbaar te stellen voor een toeristisch hersteloffensief.
05/06/20
Ons virtueel prikbord van inspiratie: Verantwoorde vakbeurzen in coronatijd
Naast ons coronadossier met actualiteiten willen we in deze nare tijden ook hoop en inspiratie bieden.
04/06/20
Meer tijd voor recreatievaart voor doorgang Groningse sluizen
De recreatievaart kan een impuls krijgen door het langer bedienen van bruggen en sluizen in de provi...
04/06/20
Exclusief voor leden
15 km klompenpad bij Winssen
Winssen heeft vanaf vrijdag 12 juni een nieuw Klompenpad: het Ambts- en Rijkspad. Het Ambts- en Rijkspad is een rondwandeling van 15 kilometer en voert de recreanten door het buitengebied van Winssen via de historische dorpsboomgaard, over de dijk, door uiterwaarden, langs poelen en de voormalige grens tussen de Ambten Rijk van Nijmegen en Maas en Waal.
04/06/20
Breda sluit VVV-winkel
De deuren van de Bredase VVV winkel, onderdeel van Breda Marketing, gaan definitief op slot. De winkel lijdt al geruime tijd verlies en pogingen het tij te keren hebben niet voor een ommekeer gezorgd.
04/06/20
Prima 2019 voor toerisme in de Achterhoek
De Achterhoek heeft het in 2019 toeristisch gezien uitstekend gedaan. . In deze coronatijd lijkt het vreemd om terug te kijken op toeristisch 2019. Toch geeft het een goede indicatie van de toeristische slagkracht van een regio en de uitgangspositie die het inneemt voor herstel.
04/06/20
EuroParcs neemt DroomParken over
Droomparken wordt overgenomen door EuroParcs. De overname moet het bedrijf meer slagkracht geven.
04/06/20
Geheel vernieuwd Center Parcs Zandvoor weer open
Als laatste park opent het geheel vernieuwde Center Parcs Park Zandvoort op vrijdag 5 juni opnieuw haar deuren. Alle 428 cottages, 116 hotelkamers zijn volledig vernieuwd en ook de infrastructuur is vernieuwd.