Geplaatst op: 01-11-2017

VVV Nederland

VVV Nederland

Naam organisatie: VVV Nederland

(Deel)branche: city- en regiomarketing

Website: www.vvvnederland.nl (corporate) www.vvv.nl (consumenten website)


Sinds 2017 werkt VVV Nederland op een nieuwe manier samen met de VVV/city- en regiomarketingorganisaties. Een nieuw flexibel licentiemodel met bijbehorend kennisnetwerk is in de plaats gekomen van de VVV franchiseformule.


Kennisnetwerk

Belangrijkste nieuwe activiteit onder deze licentie is het "Kennisnetwerk Destinatie Nederland”. De missie van het kennisnetwerk is door kennisdeling en verbinding bijdragen aan de ontwikkeling, samenwerking en versterking van het vakgebied destinatiemarketing, hospitality en de activiteiten van de individuele aangesloten organisaties. VVV Nederland is aanjager en facilitator van dit kennisnetwerk.


Het komende jaar staat met name in het teken van het uitbouwen van het kennisnetwerk. Het netwerk gaat in het voorjaar een congres organiseren rondom een actueel en relevant thema en in het najaar een fieldtrip om best practices in de praktijk te zien. Daarnaast gaan er een aantal expertgroepen functioneren. Deze expertgroepen brengen professionals uit verschillende city- en regiomarketingorganisaties op thema’s samen om kennis uit te wisselen en gezamenlijk na te denken over de ontwikkelingen op hun deelgebied binnen het vakgebied destinatiemarketing. Nu al zijn er binnen het kennisnetwerk diverse expertgroepen actief, bijvoorbeeld op het gebied van digitale innovatie in destinatiemarketing en hospitality. In de komende periode zullen de expertgroepen steeds concreter aan de slag gaan om van elkaar te leren en samen te werken. Tijdens het voorjaarscongres en de fieldtrip in het najaar koppelen de werkgroepen terug wat hun activiteiten omvatten en delen ze hun bevindingen en plannen met alle leden van het netwerk.


Merk

VVV Nederland ondersteunt via de VVV licenties de city- en regiomarketingorganisaties in Nederland daarnaast met het bereiken van hun marketing- en hospitality doelen met het superbekende merk VVV. In 2017 zijn 87 organisaties bij VVV Nederland aangesloten middels de VVV licentie. Tezamen ontvangen zij tientallen miljoenen (potentiële) gasten online of in één van de 330 fysieke VVV’s.


De allerbelangrijkste functie van het VVVmerk is de icoon- en bakenfunctie voor gasten en bezoekers die al op de plaats van bestemming zijn. Het VVVmerk zorgt voor herkenning. DeVVV is de fysieke of online plek waar je wordt geïnspireerd in de sfeer van de bestemming. Waar je op weg wordt geholpen met op jouw wensen toegesneden informatie. Waar herkenbaar gastheerschap is gekoppeld aan persoonlijke kennis van de bestemming.


Om het merk VVV verder te laden ontwikkelt en onderhoud VVV Nederland de VVV app en VVV.nl. Op vvv.nl gaat stapsgewijs het nodige veranderen. Steeds meer gaat de vraag: "wat is hier vandaag voor mij te doen” centraal staan. Op die manier draagt de website bij aan de lading van het merk VVV.

Licentienemers kunnen daarnaast softwaremodules afnemen zoals de NDTRC database en een compleet website CMS.


Cadeaucards

VVV Nederland zorgt eveneens voor geef- en winkelplezier bij consumenten en stimuleert de lokale en regionale economie door de omzet bij retail, horeca en de vrijetijdssector, met een uitgekiend assortiment van cadeaukaarten.

VVV Nederland werkt aan de integratie van de VVV cadeaubon en de VVV giftcard. En daarmee aan de qua omzet grootste cadeaukaart van Nederland: "de VVV cadeaukaart” die door tienduizenden bedrijven on- en offline wordt geaccepteerd.


In 2018 is de integratie van de VVV cadeaubon met de VVV giftcard voltooid en worden er vervolgstappen gezet op het gebied van personalisatie waardoor geven nog meer een persoonlijk tintje krijgt. Het acceptantenbestand wordt verder uitgebreid zodat de kaart online en offline relevant is voor een brede doelgroep. De VVV cadeaukaart zorgt zo bij grote en kleine retailers voor traffic en omzet.

Trefwoorden: brancheorganisatie, trendrapport, vvv nederland

CELTH
 






||| Nieuws |||

23/04/24
Exclusief voor leden
Eurocamp ziet kansen in Oranje sportzomer
Kampeeraanbieder Eurocamp ziet marketing- en saleskansen bij de grootste sportevenementen van het jaar: de Olympische Spelen, het EK Voetbal, de Tour de France en de Formule 1.
23/04/24
Exclusief voor leden
Geen andere weg voor horeca dan kosten doorberekenen?
In het eerste kwartaal van 2024 verhoogden restaurants en cafés hun prijzen met gemiddeld 6 procent blijkt uit cijfers van het CBS. Maar de horeca lijkt geen andere weg te zien dan de gestegen kosten door te berekenen aan de gasten.
23/04/24
Exclusief voor leden
Start vereniging mobiliteit KNV Connected Mobility
De transitie naar een groenere, efficiënter en meer vraaggestuurde mobiliteitsstructuur is in volle gang. Die transitie is hard nodig om als mobiliteitssector door te kunnen groeien en onze maatschappelijke ambities te realiseren. Daarvoor wordt KNV Connected Mobility opgestart.
23/04/24
Moskee Al Hijra  in Leiden sluit aan bij Grootste Museum
Op vrijdag 3 mei sluit de Al Hijra Moskee in Leiden zich aan en wordt hiermee de 23ste ‘museumzaal’.
19/04/24
ZooParc in Overloon biedt bezoekers bijzondere kans: word een dag dierenverzorger
Vanaf mei kunnen bezoekers in de dierentuin een halve dag meelopen met een dierenverzorger en helpen met dagelijkse werkzaamheden bij de verzorging van de dieren.
19/04/24
Liberationroutes in Salland & Twente met persoonlijke verhalen
De Liberation Route Europe die een schakel vormt tussen de belangrijkst regio's tijdens de opmars an de geallieerden, is een steeds uitbreidende internationale herdenkingsroute die mijlpalen uit de moderne Europese geschiedenis met elkaar verbindt.
19/04/24
Marketing Drenthe lanceert campagne om eigen omgeving te herontdekken
Twee weken lang gaan door heel Drenthe posters hangen in bushokjes om de inwoners van Drenthe te inspireren hun eigen omgeving te verkennen.
19/04/24
Onderzoek naar Europees vaarbewijs
De Europese Commissie wil weten wat de voor- en nadelen van een eventueel uniform vaarbewijs of vaar...

||| Agenda |||

14/05/24
14/05/24 t/m 14-05-24: Bekendmaking ‘Top 10 Meest Innovatieve Vakantieparken van de Benelux’
Op dinsdag 14 mei organiseert Pleisureworld bij Yala in Emmeloord de bekendmaking van de ‘Top 10 M...
23/05/24
23/05/24 t/m 23-05-24: LDA Kennisdag 2024
Op donderdag 23 mei organiseert de Landelijke Data Alliantie weer haar jaarlijkse Kennisdag. Locatie...
27/05/24
27/05/24 t/m 27-05-24: Sustainable Tourism Mobility Forum
De Breda University of Applied Sciences (BUas) en het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen ...
05/06/24 t/m 07-06-24
05/06/24 t/m 07-06-24: THE INC Conference
Van 5 tot en met 7 juni 2024 is de Hotelschool The Hague gastheer van de internationale INC Conferen...
11/06/24
11/06/24 t/m 11-06-24: Openhuis Posta7 - FEC & Retailtainment
Op dinsdag 11 juni organiseert Pleisureworld Openhuis bij FEC Posta7. Dat is dé hotspot ...