Geplaatst op: 01-11-2017

VVV Nederland

VVV Nederland

Naam organisatie: VVV Nederland

(Deel)branche: city- en regiomarketing

Website: www.vvvnederland.nl (corporate) www.vvv.nl (consumenten website)


Sinds 2017 werkt VVV Nederland op een nieuwe manier samen met de VVV/city- en regiomarketingorganisaties. Een nieuw flexibel licentiemodel met bijbehorend kennisnetwerk is in de plaats gekomen van de VVV franchiseformule.


Kennisnetwerk

Belangrijkste nieuwe activiteit onder deze licentie is het "Kennisnetwerk Destinatie Nederland”. De missie van het kennisnetwerk is door kennisdeling en verbinding bijdragen aan de ontwikkeling, samenwerking en versterking van het vakgebied destinatiemarketing, hospitality en de activiteiten van de individuele aangesloten organisaties. VVV Nederland is aanjager en facilitator van dit kennisnetwerk.


Het komende jaar staat met name in het teken van het uitbouwen van het kennisnetwerk. Het netwerk gaat in het voorjaar een congres organiseren rondom een actueel en relevant thema en in het najaar een fieldtrip om best practices in de praktijk te zien. Daarnaast gaan er een aantal expertgroepen functioneren. Deze expertgroepen brengen professionals uit verschillende city- en regiomarketingorganisaties op thema’s samen om kennis uit te wisselen en gezamenlijk na te denken over de ontwikkelingen op hun deelgebied binnen het vakgebied destinatiemarketing. Nu al zijn er binnen het kennisnetwerk diverse expertgroepen actief, bijvoorbeeld op het gebied van digitale innovatie in destinatiemarketing en hospitality. In de komende periode zullen de expertgroepen steeds concreter aan de slag gaan om van elkaar te leren en samen te werken. Tijdens het voorjaarscongres en de fieldtrip in het najaar koppelen de werkgroepen terug wat hun activiteiten omvatten en delen ze hun bevindingen en plannen met alle leden van het netwerk.


Merk

VVV Nederland ondersteunt via de VVV licenties de city- en regiomarketingorganisaties in Nederland daarnaast met het bereiken van hun marketing- en hospitality doelen met het superbekende merk VVV. In 2017 zijn 87 organisaties bij VVV Nederland aangesloten middels de VVV licentie. Tezamen ontvangen zij tientallen miljoenen (potentiële) gasten online of in één van de 330 fysieke VVV’s.


De allerbelangrijkste functie van het VVVmerk is de icoon- en bakenfunctie voor gasten en bezoekers die al op de plaats van bestemming zijn. Het VVVmerk zorgt voor herkenning. DeVVV is de fysieke of online plek waar je wordt geïnspireerd in de sfeer van de bestemming. Waar je op weg wordt geholpen met op jouw wensen toegesneden informatie. Waar herkenbaar gastheerschap is gekoppeld aan persoonlijke kennis van de bestemming.


Om het merk VVV verder te laden ontwikkelt en onderhoud VVV Nederland de VVV app en VVV.nl. Op vvv.nl gaat stapsgewijs het nodige veranderen. Steeds meer gaat de vraag: "wat is hier vandaag voor mij te doen” centraal staan. Op die manier draagt de website bij aan de lading van het merk VVV.

Licentienemers kunnen daarnaast softwaremodules afnemen zoals de NDTRC database en een compleet website CMS.


Cadeaucards

VVV Nederland zorgt eveneens voor geef- en winkelplezier bij consumenten en stimuleert de lokale en regionale economie door de omzet bij retail, horeca en de vrijetijdssector, met een uitgekiend assortiment van cadeaukaarten.

VVV Nederland werkt aan de integratie van de VVV cadeaubon en de VVV giftcard. En daarmee aan de qua omzet grootste cadeaukaart van Nederland: "de VVV cadeaukaart” die door tienduizenden bedrijven on- en offline wordt geaccepteerd.


In 2018 is de integratie van de VVV cadeaubon met de VVV giftcard voltooid en worden er vervolgstappen gezet op het gebied van personalisatie waardoor geven nog meer een persoonlijk tintje krijgt. Het acceptantenbestand wordt verder uitgebreid zodat de kaart online en offline relevant is voor een brede doelgroep. De VVV cadeaukaart zorgt zo bij grote en kleine retailers voor traffic en omzet.

Trefwoorden: brancheorganisatie, trendrapport, vvv nederland

||| Blogs |||

17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...
10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...
06/02/18
Zingevend consumptielandschap?
Zingevend consumptielandschap?
06/02/18 · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
Nog niet zo heel lang geleden was de zondag de enige vrije dag. Deze werd beschouwd als een rus...
06/02/18
Is toerisme over?
Is toerisme over?
06/02/18 · Toerisme · Hans Dominicus | Lees meer
Overtourism is een nieuwe kreet die men heeft gelanceerd. Het suggereert dat er teveel toerisme is,...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

22/05/18
Nieuwe records voor Nederlandse superjachtbouwers
De constante stroom van superjachten die in Nederland worden gelanceerd is het bewijs van de stabi...
22/05/18
Landelijke actie NIXzonderID
Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID De lan...
22/05/18
Bali hel voor dieren in parken gericht op toeristen
Bali is een ware hel voor wilde dieren in gevangenschap. Tot die conclusie komt World Animal Protec...
22/05/18
Exclusief voor leden
Door Culturele Hoofdstad staat Friesland in top 3 Europese bestemmingen Lonely Planet 2018
Voor reizigers die deze zomer de menigtes willen vermijden, zijn volgens Lonely Planet Italië’s...
18/05/18
Exclusief voor leden
Spectaculaire groei Nederlandse boekingen voor Puy du Fou
Het Franse themapark Puy du Fou heeft in 2017 veel meer Nederlandse bezoekers getrokken. Het park i...
18/05/18
Internationale Award voor Canon van Nederland
Bureau Kossmann.dejong heeft op 15 mei in Londen bij de Museums + Heritage Awards for Excellence de ...
18/05/18
KHN: Meer tijd nodig dan twee jaar voor overstap rookruimten
Op 6 april jl. 2018 kondigde staatssecretaris Blokhuis van VWS aan dat hij rookruimten in de horeca...
18/05/18
Exclusief voor leden
92% Nederlanders heeft bestemming voor vakantiegeld
92% van de Nederlanders heeft voordat het vakantiegeld wordt ontvangen al een bestemming voor die e...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk