Geplaatst op: 22-11-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Zeeland lanceert innovaties op Toeristische Onmoetingsdag

Zeeland lanceert innovaties op Toeristische Onmoetingsdag
Bron: Joop Hoek / Shutterstock.com

Op de jaarlijkse Toeristische Ontmoetingsdag presenteert Zeeland vandaag diverse innovaties Zo wordt het eerste FietsOpstappunt met touchscreen gelanceerd en komt de website www.mijnzeeuwsdna.nl voor ondernemers online. De dag wordt druk bezocht, 250 professionals hebben zich aangemeld.


De Toeristische Ontmoetingsdag vindt plaats in Theater De Mythe in Goes en wordt georganiseerd door Kenniscentrum Kusttoerisme (HZ University of Applied Sciences), Economische Impuls Zeeland en VVV Zeeland en mede mogelijk gemaakt door Provincie Zeeland.


FietsoOpstappunten

Het netwerkevenement wordt geopend door Carla Schönknecht, Gedeputeerde Vrijetijdseconomie Provincie Zeeland. Zij zal het eerste exemplaar van de Zeeuwse FietsOpstappunten onthullen. Deze Opstappunten beschikken over een touchscreen waarmee fietsers hun route kunnen plannen en toeristische informatie over de omgeving kunnen opzoeken. Ook is er een verkoopautomaat voor fietsroutekaarten. Bovendien is er een picknickmogelijkheid, waarbij fietsers gebruiken kunnen maken van WiFi en oplaadfaciliteiten voor telefoons. Begin 2018 zullen de eerste FietsOpstappunten geplaatst worden, nu is het prototype alvast te bekijken bij de ingang van het theater.


Mijn Zeeuws DNA

Thema van de bijeenkomst is ‘Zeeuwse beleving zoekt gast’. Maar omgekeerd geldt ook: gasten zoeken een Zeeuwse beleving. Zij komen hun vrije tijd doorbrengen in Zeeland en willen dan ook ervaren dat ze in Zeeland zijn en niet op een andere willekeurige plek. Daarom presenteren Impuls Zeeland en Kenniscentrum Kusttoerisme tijdens het programma de website www.mijnzeeuwsdna.nl. Deze website staat boordevol inspiratie en tips voor toeristisch-recreatieve ondernemers: hoe maak je jouw bedrijf onderscheidend van andere bedrijven en hoe laat je jouw gasten ervaren dat ze in Zeeland zijn? Deze website is ontwikkeld als onderdeel van het Interreg 2 Zeeën-project PROFIT[1].


Programma

Tijdens het programma wordt op nog veel meer manieren aandacht besteed aan het thema. De sessie ‘Hoe speel je in op doelgroepen?’ leert de deelnemers hoe zij de wensen van hun gasten kunnen herkennen en daarop met hun Zeeuwse beleving kunnen inspelen. De sessie ‘Online media kansen voor ieder bedrijf’ laat zien hoe je online media kunt inzetten voor communicatie over Zeeuwse belevingen. In de sessie ‘Samenwerkingskansen tussen gezondheid en toerisme’ wordt verteld hoe de combinatie tussen gezondheid en toerisme een ultieme Zeeuwse beleving kan creëren. En in de sessie ‘Big data: experimenten en ervaringen’ wordt getoond hoe er via big data inzicht kan worden verkregen in de wensen en ervaringen van gasten. Al met al een gevarieerd programma waarmee ondernemers, beleidsmakers en overige betrokkenen in toeristisch-recreatief Zeeland geïnspireerd worden.



[1] PROFIT is gesubsidieerd door het Interreg 2 Zeeën-Programma 2014-2020, gecofinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling in het kader van subsidiecontract nr. 2S01-029-PROFIT.

Trefwoorden: innovatie, zeeland, ondernemers, dagrecreatie, fietsen, fietsknooppunten, beleid

||| Blogs |||

04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
03/04/17
Kijk eens buiten je sector!
Kijk eens buiten je sector!
03/04/17 · Dagrecreatie · Toerisme · Laurien van der Vaart | Lees meer
De vrijetijds- en toerismesector verandert razendsnel. Dit is natuurlijk vaker gezegd, en was ook w...
28/02/17
Het Verhaal van Nederland! Waarom wordt het nog niet verteld?
"Het is 2025, de klimaatcrisis is op zijn hoogtepunt. Zowel de stijging van de zeespiegel als h...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/11/18
Zelfportret Rembrandt sinds 1727 terug in Nederland
Het Fries Museum krijgt een bijzonder schilderij van Rembrandt van Rijn in bruikleen. Zelfportr...
14/11/18
Arbeidsmarkt net zo gespannen als tien jaar geleden (met video)
Leisure kampt met een stevig tekort aan goede werknemers.
13/11/18
Fietsers op fietsknooppuntennetwerk leggen grotere afstanden af
Het fietsknooppuntennetwerk van Noord- en Midden-Limburg wordt door de gebruikers zeer gewaardeerd. Opvallend is dat fietsers langere routes zijn gaan fietsen en meer geld uitgeven.
12/11/18
Exclusief voor leden
Nederlandse bedrijf Tiqets haalt 23 miljoen dollar op
Het nieuwe groeikapitaal stelt Tiqets in staat om zijn technologie verder door te ontwikkelen en internationale groei te versnellen.
09/11/18
Trendrapport Live 2018
Op maandagmiddag 19 november 2018 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT de tweede editie van Trendrapport Live. Op Trendrapport Live wordt je in één middag bij het CBS in Den Haag bijgepraat over de belangrijkste trends en ontwikkelingen die de sector raken en krijg je handvatten aangereikt om daarop in te spelen.
05/11/18
Exclusief voor leden
Amsterdam overweegt een belasting op dagtoerisme
De gemeente Amsterdam overweegt dagtoeristen ook te belasten.
02/11/18
Elster Buitenwaard krijgt veel natuur en is toegankelijk voor wandelaars
Mede door het aanleggen van geulen ontstaat het gevarieerde natuurgebied Elster Buitenwaard; een kans op meer vogels en vissen.
31/10/18
Laatste plaatsen voor Vakdag Zet je Regio op de Kaart 2018
Op donderdag 1 november 2018 houdt Pleisureworld NRIT de praktische Vakdag Zet je Regio op de Kaar...
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk