Geplaatst op: 20-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

27% Europese zakenreizigers heeft regelmatig contact met thuis

27% Europese zakenreizigers heeft regelmatig contact met thuis

Een opvallend laag getal. Volgens deCWTConnectedTravelerStudyonderhoudt slechts 27% van de Europeanen die voor zaken reizen regelmatig contact met hun naaste familie. Dat is een stuk minder dan in andere regio's. Van de zakelijke reizigers uit Noord- en Zuid-Amerika neemt 50% contact op met hun familie tijdens zakenreizen. Voor reizigers in Azië Pacific (APAC) ligt dit percentage op 31%.


Uit het onderzoek - gehouden onder meer dan 1.900 zakenreizigers - bleek ook dat reizigers uit Europa minder vaak geneigd zijn om meer dan één keer per dag contact te leggen (37%) per telefoon, tekstbericht, e-mail of anderzijds, dan reizigers uit de VS (47%) en APAC (32%).


"Uiteraard missen zakelijke reizigers hun gezinsleven als ze van huis zijn, maar de meeste reizigers zorgen ervoor dat ze in contact blijven”, aldus Julian Walker,Head ofExternalCommunicationsbij Carlson Wagonlit Travel.


Grote verschillen in vorm communicatie

>>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: reizen, zaken, communicatie

||| Blogs |||

04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...
10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
21/02/18
Omdenken
Omdenken
21/02/18 · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Vastdenken. We hebben er allemaal last van. Vastgeroest in gewoonte, handeling en aanpak. Het wordt...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/06/18
Orangerie sluit zich aan bij campingformule Les Castels
Kamperen in de achtertuin van een kasteel in Frnankrijk? Het behoud van monumenten is kostbaar maar ...
19/06/18
Nederlander bereikt Australië in elektrische auto
Op 15 maart 2016 vertrok Haarlemmer Wiebe Wakker uit Houten met zijn elektrische auto, eindbestemmin...
19/06/18
Wat zijn de duurste en goedkoopste stranden van Nederland?
Anse Vata (Nieuw-Caledonië) is het duurste strand ter wereld. Een dagje strand kost daar € 78...
18/06/18
Onveiligheid laat prijs dalen
Denk je aan vakantie, dan denk je niet direct aan landen als Gambia, Senegal en Tunesië. Hoewel...
18/06/18
15 duizend jongeren gratis door EU op reis
Deze zomer mogen 15.000 jongeren van 18 jaar op kosten van de Europese Unie gratis in Europa op rei...
18/06/18
Eerste vlucht Eelde - Nice
Zaterdagmiddag 16 juni is de eerste vlucht naar de bestemming Nice vertrokken vanaf Groningen Airpor...
18/06/18
Dutch Hotel Award 2018 voor Novotel Schiphol
Novotel Amsterdam Schiphol Airport, gelegen naast station Hoofddorp, is in de prijzen gevallen. Het ...
15/06/18
Travel Impact Lab van start
Gisterenmiddag is tijdens een druk bezocht event in de Utrechtse Social Impact Factory het startsch...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk