Geplaatst op: 16-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Nederlanders iets vaker naar Puglia

Nederlanders iets vaker naar Puglia
Foto: Shutterstock
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in Amsterdam voor zakelijke relaties. Langzaam neemt het aantal Nederlandse bezoekers naar de regio toe. Nederlandse toeristen vormen een marktaandeel van net iets mee dan 5%.

"De Nederlandse markt heeft in de laatst vier jaar een constante groei laten zien–zoals Alfredo De Liguori, Marketing-verantwoordelijke van PugliaPromozione onderstreepte.De uit Ne­derland afkomstige toeristen vertegenwoordigen voor Puglia 5,3% van het internationale verkeer en in 2016 hebben we 37.927 aankomsten en 138.507 verblijven geregistreerd. Nederlandse toe­risten geven de voorkeur aan verblijven van middellange tot lange duur, waarin cultuur, relax en natuur gecombineerd worden, en ze worden gekenmerkt door een hoog cultureel niveau, die in hun vakantie niet alleen een moment van ontsnapping zien maar die de Puglia experience ten volle wil­len beleven, de levensstijl, de keuken en de wijn, de artistieke en natuurlijke schoonheid”.
Trefwoorden: toerisme, accommodatie, marketing, Puglia

||| Blogs |||

06/07/17
De brug over de online generatiekloof
"Stuur maar een appje”, hoor je vaak als mensen in contact willen blijven. Online, social media, ...
20/03/17
Wie regisseert het toerisme in de regio?
Citymarketeers zijn niet meer van deze tijd. Zelfs het aanpassen van de naam naar ‘Brand Manager...
30/09/16
Vrijetijdsmarketeers, waar zijn jullie?
In de afgelopen twee jaren ben ik op verschillende manieren betrokken geweest bij analyses van ...
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...
04/03/16
Richting geven aan de groei. Column Jos Vranken
In ieder nummer van Recreatie & Toerisme maakt de redactie ruimte vrij voor een Bedrijfscolumn. ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

19/07/18
Exclusief voor leden
Samenwerkingsverband Englands Coast verandert van pr-bureau
USP Marketing PR is aangesteld als PR bureau voor England’s Coast in Nederland. England’s Coas...
18/07/18
26 toeristische bedrijven ondersteunen Landschap Overijssel
Dat de aanwezige natuur en landschap in de omgeving van meerwaarde is voor de gast, is geen discussi...
18/07/18
Spoorwegmuseum duikt in trend techniek met nieuw evenement
Is het je deze zomer ook opgevallen hoe gretig kinderen plaatjes en boeken verzamelen over technie...
17/07/18
143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aange...
13/07/18
Exclusief voor leden
Interrail gaat nieuwe samenwerking aan in tours
SANDEMANs NEW Europe en Interrail hebben de krachten gebundeld in een nieuwe samenwerking, waarbij ...
13/07/18
Exclusief voor leden
Dino park in Schiedam draait goed
Het tijdelijke dinosaurus park in Schiedam Jurrasic Kingdom ontving vandaag haar tienduizendste bez...
11/07/18
Exclusief voor leden
Originele Escher voor 100.000e bezoeker tentoonstelling Fries Museum
Na iets meer dan elf weken na de opening vande tentoonstelling Escher op reisverwacht het Fries Mu...
05/07/18
Zes miljoen euro voor marketingplan Werelderfgoed Waddenzee
De provinciale marketingorganisaties Marketing Groningen, Merk Fryslân en Holland boven Amsterdam ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk