Geplaatst op: 16-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Nederlanders iets vaker naar Puglia

Nederlanders iets vaker naar Puglia
Foto: Shutterstock
Afgelopen maandag hield de promotieorganisatie van de Italiaanse regio Puglia een bijeenkomst in Amsterdam voor zakelijke relaties. Langzaam neemt het aantal Nederlandse bezoekers naar de regio toe. Nederlandse toeristen vormen een marktaandeel van net iets mee dan 5%.

"De Nederlandse markt heeft in de laatst vier jaar een constante groei laten zien–zoals Alfredo De Liguori, Marketing-verantwoordelijke van PugliaPromozione onderstreepte.De uit Ne­derland afkomstige toeristen vertegenwoordigen voor Puglia 5,3% van het internationale verkeer en in 2016 hebben we 37.927 aankomsten en 138.507 verblijven geregistreerd. Nederlandse toe­risten geven de voorkeur aan verblijven van middellange tot lange duur, waarin cultuur, relax en natuur gecombineerd worden, en ze worden gekenmerkt door een hoog cultureel niveau, die in hun vakantie niet alleen een moment van ontsnapping zien maar die de Puglia experience ten volle wil­len beleven, de levensstijl, de keuken en de wijn, de artistieke en natuurlijke schoonheid”.
Trefwoorden: toerisme, accommodatie, marketing, Puglia

||| Blogs |||

24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

17/08/18
Exclusief voor leden
Corso haalt veel geld op bij bezoekers
Het verdienmodel van Varend Corso Westland bestaat niet alleen uit sponsoring door bedrijven en an...
17/08/18
Exclusief voor leden
Dieseltijdperk NS voorbij Buffel naar Spoorwegmuseum
Het Spoorwegmuseum voegt een nieuwe trein toe aan de collectie. Op woensdag 29augustus 2018 wordt ...
17/08/18
Exclusief voor leden
Schilderij Jeroen Bosch weer naar Den Bosch
Op 1 december 2018 opent in Het Noordbrabants Museum in ’s-Hertogenbosch de expositieUit de Stal ...
17/08/18
De Waard Tenten gered
De Waard Tenten is overgenomen door de Sunshine Group. Naast de De Waard-brandstore in Heerde valle...
16/08/18
Exclusief voor leden
Fietsroute van Erfgoedfestival blijft bestaan
Van 23 mei tot en met 22 juli 2018 vond het erfgoedfestival Over Grenzen plaats in Gelderland, Limb...
16/08/18
Exclusief voor leden
Toverland bereikt nieuw dagrecord aantal bezoekers
Attractiepark Toverland beleefde gister de drukste dag tot nu toe in zijn bestaan. Het attractiepar...
16/08/18
Economie houdt groei vast in 2018 en 2019
De economie ontwikkelt zich goed. Het minpuntje is dat in 2019 het groeipercentage nog steeds hoog ...
16/08/18
Maaltijdbezorger Foodora gooit handdoek in de ring
Maaltijdbezorger Foodora stopt in Nederland omdat het geen zicht heeft op een nummer 1 of 2 positie...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk