Geplaatst op: 07-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam Marketing in oefening terrorisme 8 en 9 november

Amsterdam Marketing in oefening terrorisme 8 en 9 november
Foto: Shutterstock
Op 8 en 9 november 2017 oefenen de gemeente Amsterdam, politie, Openbaar Ministerie, brandweer en de geneeskundige hulpdiensten (GHOR) samen met de Dienst Speciale Interventies (DSI) en Defensie. Het scenario waarmee wordt geoefend is een terroristische aanslag in de hoofdstad. Amsterdam Marketing, doet mee. De toeristische organisatie verzorgt de informatie naar de bezoekers.

Op verschillende plekken in de stad is de oefening zichtbaar en hoorbaar, onder andere rond de oefenlocaties restaurant Haddock, op Zeeburgereiland, en het nog niet in gebruik genomen metrostation Europaplein. Aan de oefening doen figuranten mee en er wordt gebruik gemaakt van oefenmunitie. Ook de crisisorganisatie in het stadhuis en het hoofdbureau van politie oefent mee. Onze organisatie is ook onderdeel van de crisisorganisatie.

Amsterdam Marketing (iamsterdam.com) is het officiële kanaal voor de informatievoorziening voor bezoekers in de stad en de liaison richting de partners van de organisatie.
Trefwoorden: terrorisme, aanslag, beleid, communicatie, toerisme, bezoekers

||| Blogs |||

04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
10/04/18
Beleving met een local
Beleving met een local
10/04/18 · Toerisme · Verblijfsrecreatie · Karin Veldhuizen | Lees meer
Vorige week, tijdens het Leisure & trendcongres woonde ik o.a. de workshop bij van Vincent Nijs...
06/02/18
Is toerisme over?
Is toerisme over?
06/02/18 · Toerisme · Hans Dominicus | Lees meer
Overtourism is een nieuwe kreet die men heeft gelanceerd. Het suggereert dat er teveel toerisme is,...
03/04/17
Kijk eens buiten je sector!
Kijk eens buiten je sector!
03/04/17 · Dagrecreatie · Toerisme · Laurien van der Vaart | Lees meer
De vrijetijds- en toerismesector verandert razendsnel. Dit is natuurlijk vaker gezegd, en was ook w...
31/03/17
Zo kom je uit de ”ocean of sameness”: trendwatch in travel met Industrie Expert & Strategic Business Developer Peter Romer Hansen
Peter Rømer Hansen, industry expert & strategic business developer (Denemarken) is een van de ...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/09/18
TUI eerste plaats in e-commerce
TUI Nederland is trotse aanvoerder van de Travel top 25 van Twinkle e-commerce top 100.
19/09/18
Inschrijving geopend Zet Je Regio Op de Kaart Award 2018
Tijdens de Vakdag Zet je regio op de kaart op 1 november 2018 in Roermond wordt ook de Zet Je Regio...
19/09/18
Trend: Fors meer vraag naar vakantie najaar 2018
Het najaar van 2018 wordt een tijd van forse groei voor het uitgaand toerisme. Cijfers van touroperator TUI en aanbieder van vliegreizen Vliegtickets.nl wijzen daarop.
19/09/18
Wandelroutenetwerk Zuid-Holland af
Op 27 september vindt de opening plaats van de laatste 470 kilometer.
18/09/18
CELTH ontwikkelt voor UNWTO tools voor overtourism
Nederlandse onderzoekers hebben samen met UNWTO elf strategieën en 68 maatregelen voorgesteld die ...
18/09/18
Programma Vakdag Zet je Regio op de Kaart online
Het programma van de Vakdag Zet je Regio op de Kaart 2018 staat online. Op deze dag hopen we je te...
17/09/18
Air Miles worden ingewisseld
Per 1 november 2018 vervallen de eerste Air Miles die vijf jaar geleden of langer zijn uitgegeven.
14/09/18
Consument bezorgd over milieu. Meer draagvlak voor duurzaam toerisme?
Ruim de helft van de volwassenen in Nederland gaf in 2017 aan dat lucht, bodem en water sterk verontreinigd zijn. Drie kwart vindt dat er aan de natuur veel schade is toegebracht. Neemt dan ook het draagvlak voor duurzaam toerisme toe?
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk