Geplaatst op: 07-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam Marketing in oefening terrorisme 8 en 9 november

Amsterdam Marketing in oefening terrorisme 8 en 9 november
Foto: Shutterstock
Op 8 en 9 november 2017 oefenen de gemeente Amsterdam, politie, Openbaar Ministerie, brandweer en de geneeskundige hulpdiensten (GHOR) samen met de Dienst Speciale Interventies (DSI) en Defensie. Het scenario waarmee wordt geoefend is een terroristische aanslag in de hoofdstad. Amsterdam Marketing, doet mee. De toeristische organisatie verzorgt de informatie naar de bezoekers.

Op verschillende plekken in de stad is de oefening zichtbaar en hoorbaar, onder andere rond de oefenlocaties restaurant Haddock, op Zeeburgereiland, en het nog niet in gebruik genomen metrostation Europaplein. Aan de oefening doen figuranten mee en er wordt gebruik gemaakt van oefenmunitie. Ook de crisisorganisatie in het stadhuis en het hoofdbureau van politie oefent mee. Onze organisatie is ook onderdeel van de crisisorganisatie.

Amsterdam Marketing (iamsterdam.com) is het officiële kanaal voor de informatievoorziening voor bezoekers in de stad en de liaison richting de partners van de organisatie.
Trefwoorden: terrorisme, aanslag, beleid, communicatie, toerisme, bezoekers

||| Blogs |||

27/12/17
Wake-up call: maak cultuurhistorische binnensteden beleefbaar
De tijd van achteroverleunen is voorbij voor steden met een historisch stadshart. Ook zij moete...
06/03/17
Help! Hoe kies ik mijn vakantie en meer keuzestress
Keuzes, keuzes, keuzes. Het is hét dilemma van de moderne consument en je maakt er al snel e...
30/11/16
Wordt de kust echt bedreigd?
Wordt de kust echt bedreigd?
30/11/16 · Beleid · Dagrecreatie · Natuur · Han Verheijden | Lees meer
In de afgelopen maanden hebben alle kranten volgestaan met nerveuze berichten over ons kust. Ze...
07/10/16
Pokémon go als innovatieve toeristische impuls
De innovatielabs poppen up. Innovatie moet. Daar lijkt het op als je om je heen kijkt. Zeg vooral op bijeenkomsten dat je zo goed innoveert. Toch is innovatie niets meer dan je gewone boerenverstand gebruiken. Boeren hebben hier een voorbeeldfunctie: boerenslimheid, boerenverstand duiden op de kracht die daar achter schuil gaat. Toch is het niet zo dat ‘als je maar lang genoeg gewoon doet, word je vanzelf bijzonder’. Je moet dat verstand en die slimheid wel gebruiken.
28/06/16
‘Distinctive Dutch story’ voor kastelen en buitenplaatsen
Eén van de speerpunten van NBTC Holland Marketing is het stimuleren van de regionale spreidi...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/07/18
24 miljoen euro voor inrichting Noorderwold-Eemvallei met nieuwe natuur
In het bijzijn van tientallen betrokkenen en geïnteresseerden ondertekenden Martin Jansen, direct...
13/07/18
Exclusief voor leden
Vijftig miljoen euro voor beveiligen spooroverwegen
Staatssecretaris Stientje van Veldhoven trekt vijftig miljoen extra uit voor het verder beveiligen...
11/07/18
Provincie Limburg daagt ondernemers uit in ontwikkeling Maas en Maasplassen (met video)
De toeristische sector in de provincie Limburg genereert ieder jaar 4 miljard euro omzet. Bezoeker...
10/07/18
Kritiek op Schiphol: eerder opschalen bij incidenten
De kritiek komt voort uit de stroomstoring in april. De gemeente Haarlemmermeer wil voortaan eerder...
04/07/18
Kick off Gastvrije Binnenstad Eindhoven
Eindhoven is een van de 4 pilot-steden in het landelijke project Gastvrije Binnenstad. Het proj...
04/07/18
HISWA Vereniging pleit voor snelle invoer identificatie en registratie van boten
HISWA Vereniging - brancheorganisatie voor de watersport en jachtbouw - roept het Rijk op om vaart t...
02/07/18
Reizigers vanaf 1 juli nog beter beschermd
Een vakantie of een zakenreis boeken bij een ANVR-reisondernemer biedt vanaf 1 juli reizigers nog me...
28/06/18
Publiek helpt bij puzzel 2000 foto’s erfgoed Utrecht
De provincie Utrecht heeft enkele jaren geleden ongeveer 2.000 foto's vanuit de lucht laten maken v...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk