Geplaatst op: 07-11-2017
Auteur: Marc Gerlings

Amsterdam Marketing in oefening terrorisme 8 en 9 november

Amsterdam Marketing in oefening terrorisme 8 en 9 november
Foto: Shutterstock
Op 8 en 9 november 2017 oefenen de gemeente Amsterdam, politie, Openbaar Ministerie, brandweer en de geneeskundige hulpdiensten (GHOR) samen met de Dienst Speciale Interventies (DSI) en Defensie. Het scenario waarmee wordt geoefend is een terroristische aanslag in de hoofdstad. Amsterdam Marketing, doet mee. De toeristische organisatie verzorgt de informatie naar de bezoekers.

Op verschillende plekken in de stad is de oefening zichtbaar en hoorbaar, onder andere rond de oefenlocaties restaurant Haddock, op Zeeburgereiland, en het nog niet in gebruik genomen metrostation Europaplein. Aan de oefening doen figuranten mee en er wordt gebruik gemaakt van oefenmunitie. Ook de crisisorganisatie in het stadhuis en het hoofdbureau van politie oefent mee. Onze organisatie is ook onderdeel van de crisisorganisatie.

Amsterdam Marketing (iamsterdam.com) is het officiële kanaal voor de informatievoorziening voor bezoekers in de stad en de liaison richting de partners van de organisatie.
Trefwoorden: terrorisme, aanslag, beleid, communicatie, toerisme, bezoekers

||| Blogs |||

10/07/18
Oh jee; ik moet (sorry mag) Lekkeâh weg in èguhn land
Ik deed even een rondje beroepsdeformatie op mijn sportschool. Spanje, Turkije, Amerika, Noorwegen,...
10/07/18
Gastvrijheidssector: katalysator voor ontwikkeling
"Kamer denkt over glas wijn bij de kapper”, zo luidde de kop bij het NOS deze week. Een slijt...
04/06/18
Het gaat weer goed met het toerisme!
Het vertrouwen komt weer terug. Bezoekers- en verkoopcijfers stijgen. Het consumentenvertrouwen ...
28/05/18
Naar een Excellerende Gastvrijheidssector
CELTH is het Centre of Expertise voor de gastvrijheidssector, met als doel het aanjagen van same...
17/05/18
Leisurestress?
Leisurestress?
17/05/18 · Vakanties · Han Verheijden | Lees meer
De seniorenmarkt is een segment waarvoor al lange tijd veel belangstelling bestaat, zowel bij o...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

20/07/18
Terrasbezoek weer duurder
Amsterdam is wederom de duurste terrasstad van Nederland. De gemiddelde prijs voor een rondje drank...
20/07/18
Exclusief voor leden
Eerste speelplekken opgeleverd langs routes Hulsbeek
Op woensdagmiddag 18 juli zijn op Het Hulsbeek de natuurlijke speelplekken geopend door ruim 80 ki...
20/07/18
800 fietsen bij Fletcher
In het toeristisch hoogseizoen in Nederland, van april tot en met september, worden er gemiddeld mee...
20/07/18
Ook Flevoland levert bijdrage aan maaien vaarroutes
De provincie Flevoland gaat 50.000 euro bijdragen aan het maaien van waterplanten op het IJmeer. An...
19/07/18
Trend: meer zakelijk zomerbezoek in Hoofddorp
Al jaren zitten de hotels in Amsterdam en omgeving overvol en wijken bezoekers aan de hoofdstad vake...
19/07/18
Omzet Scheveningse Pier groeit met 40%
Sinds heropening van De Pier in de zomer van 2015 gaat het goed met de Scheveningse iconische locat...
19/07/18
Booking bouwt campus in Amsterdam
Booking.com bouwt aan de oostelijke rand van het Oosterdokseiland in Amsterdam een eigen campus en v...
19/07/18
Drie kranen in actie voor bouw apenverblijf Blijdorp
Het nieuwe apenverblijf voor de gelada's in Blijdorp is bijna klaar, op de overspanning na. Op dit m...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk