Geplaatst op: 23-10-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Jachtmakelaars: beste kwartaal sinds jaren

Jachtmakelaars: beste kwartaal sinds jaren
Bron: Shutterstock
Jachtmakelaars aangesloten bij HISWA Vereniging en de Nederlandse Bond van Makelaars in Schepen NBMS maken het beste kwartaal sinds jaren door. In het tweede en derde kwartaal van 2017 zijn vooral gebruikte motorjachten populair maar ook duurdere zeilschepen verkopen beter. .


De gegevens zijn verzameld via de website www.NLyachts.com, een gezamenlijk initiatief van de gecertificeerde jachtmakelaars die zijn aangesloten bij HISWA Vereniging en/of NBMS.


Afnemende verkooptijd

"Als we het derde kwartaal 2016 met 2017 vergelijken zien we dat de aantrekkende vraag naar motorjachten ook betekent dat de gemiddelde verkooptijd is afgenomen van 440 naar 350 dagen”, zegt Harald Falkeisen, voorzitter van de NBMS. "Daarnaast verkopen ook de duurdere zeilschepen van boven de 100.000 euro weer beter dan in het vergelijkbare kwartaal vorig jaar. Het lijkt erop dat de markt weer wat meer vertrouwen krijgt en dat is goed nieuws. Daarnaast is de verkooptijd voor zeiljachten tussen 50.000 en 100.000 euro teruggelopen van 198 naar 145 dagen en ook dat is een 'positief signaal”, aldus Falkeisen.


Eenvijfde naar het buitenland

Kopers uit het buitenland zijn blijvend geïnteresseerd in het Nederlandse jachtenaanbod, ongeveer 20% van de verkochte zeil- en motorjachten in het derde kwartaal vindt een plekje in het buitenland. De kajuitjachten die door de makelaars worden verkocht hebben gemiddeld een lengte van 11 meter. Open boten zoals sloepen zijn gemiddeld 7 meter lang.

Topics:Watersport
Trefwoorden: watersport, verkoop, pleziervaartuigen, zeilboten, motorboten

||| Blogs |||

24/10/18
Toeristen verleiden wordt het nieuwe belijden
Amsterdam puilt uit van de toeristen. Goed voor de economie, maar minder aangenaam voor veel inwone...
04/10/18
Segregatie of integratie?
Eind juni vond bij mij in de buurt de Champions Trophy voor nationale hockeyteams plaats. Een mooi...
25/09/18
En Footzy is (W)elke Plek
Het aantal kwalificaties in bijna 40 jaar noeste arbeid dat mij is opgespeld groeit nog steeds met...
06/09/18
Van marketing naar mattering
Van marketing naar mattering
06/09/18 · Cultuur · Hanita van der Schaaf | Lees meer
Column van Hanita van der Schaaf over Culturele Hoofdstad van Europa 2018, Leeuwarden
24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

12/11/18
Exclusief voor leden
KLM sponsort Urban Trail Series omdat meer klanten hardlopen
Luchtvaartbedrijf KLM verbindt zich de komende drie jaar als titelsponsor aan de Urban Trail Series.
12/11/18
Exclusief voor leden
Nederlandse bedrijf Tiqets haalt 23 miljoen dollar op
Het nieuwe groeikapitaal stelt Tiqets in staat om zijn technologie verder door te ontwikkelen en internationale groei te versnellen.
09/11/18
Trendrapport Live 2018
Op maandagmiddag 19 november 2018 organiseren CBS, NBTC Holland Marketing, CELTH en PleisureWorld NRIT de tweede editie van Trendrapport Live. Op Trendrapport Live wordt je in één middag bij het CBS in Den Haag bijgepraat over de belangrijkste trends en ontwikkelingen die de sector raken en krijg je handvatten aangereikt om daarop in te spelen.
09/11/18
Ameland krijgt XTERRA Netherlands
Het wereldwijde crosstriathlon-circuit strijkt volgend jaar neer op Ameland. Daar wordt in het weekeinde van 14 en 15 september de achttiende editie van de Tri-Ambla gehouden.
09/11/18
Faillissement TravelBird biedt kansen voor Nederlandse vestiging Holidayguru
Het spreekwoord ‘de een zijn dood, de ander zijn brood’ is wel van toepassing op de plannen van...
09/11/18
Camping Batenstein in trek bij buitenlandse toerist
Stadscamping Batenstein in Woerden heeft met een groei van 9% van het aantal gasten een prima kampeerseizoen achter de rug. Opvallend is de toename van het aantal buitenlandse toeristen.
09/11/18
Aaf Brandt Corstius spreekt audiotour in bij tentoonstelling Rembrandt & Saskia: liefde in de gouden eeuw
Bij de tentoonstelling Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw, van 24 november 2018 t...
08/11/18
Exclusief voor leden
Aanpassen aan klimaatverandering kost steden minimaal 42 miljoen euro
De totale kosten om Nederlandse steden tot 2050 te beschermen tegen de gevolgen van klimaatverandering bedragen naar schatting 42 tot 83 miljard euro.
Partners
Breda University of Applied Sciences
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk