Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-10-2017
Auteur: Redactie

Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden

Positief halfjaar voor toerisme in Weerribben-Wieden
Bron: Shutterstock
De Weerribben-Wieden is dit jaar meer in trek bij verblijfstoeristen dan de afgelopen jaren. In het eerste half jaar overnachtten 285.000 mensen in de regio. Dat waren er een jaar eerder 264.000 en in 2015 273.000.


Merkleider Jakob Ponstein van Weerribben-Wieden Marketing presenteerde vorige week de cijfers uit de Regiomonitor-cijfers. Ponstein kon met cijfers het ‘goede gevoel’ in de zaal staven. Uit een korte enquête onder de 65 aanwezigen bleek dat bijna de helft van de ondernemers in 2017 beter draait dan in 2016, terwijl 16% een minder jaar beleeft.


Meer Duitsers in regio

Opvallend is verder de toegenomen populariteit van campings in de regio en de groei van het aantal Duitse toeristen. Dat laatste kan te maken hebben met de zogenoemde Waterlijn-campagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC), waarin MarketingOost en Weerribben-Wieden Marketing participeren. De organisatie heeft bovendien op vakantiebeurzen in binnen- en buitenland gestaan. Vaak in samenwerking met een groot aantal samenwerkende hotels en campings, die samen een beurs bemannen.


Implementatie nieuwe huisstijl

Weerribben-Wieden Marketing is de komende maanden druk met het vervangen van alle borden, vlaggen en andere uitingen. Bij de start van het nieuwe seizoen in maart moet het voor bezoekers op alle fronten duidelijk zijn dat ze in Weerribben-Wieden zijn. De gemeente heeft tegen die tijd waar nodig ook alle borden vervangen. Ponstein presenteerde maandag een toolkit met logo’s, foto’s, huisstijl en regiokaart, waarmee partners het gebied kunnen promoten. Het is beschikbaar via de site www.visitweerribbenwieden.com/partners

Trefwoorden: overijssel, natuurgebieden, samenwerking, campings, kampeerterreinen, bungalowparken

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.

||| Agenda |||

24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...