Geplaatst op: 16-10-2017

Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers

Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers

De Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ vond op 12 oktober plaats in het Aviodrome te Lelystad. Met meer dan 100 geïnteresseerden is er deze dag volop aandacht gegeven aan succesvolle campagnes en initiatieven van regio’s en organisaties die verbinding zoeken. Vele bezoekers haalden inspiratie uit de verhalen van interessante sprekers en vonden verbindingen door middel van het delen van ervaringen tijdens de netwerkmomenten.


Op de Vakdag werd er aandacht gegeven aan het onderwerp ‘Zet je regio op de kaart’ door middel van presentaties en workshops door ruim 20 sprekers zoals Olivier Ponti, Research manager Stichting Amsterdam Marketing, en Dirk Lips, Directeur Libéma. Op het innovatieplein, grenzend aan de mainstage, wisten bedrijven als LeisureKing en NKC, partner van deze Vakdag, met een eigen stand het publiek te inspireren. Dagvoorzitter was Marc Gerlings, hoofdredacteur van Recreatie & Toerisme.


Gemeente Lelystad, ook partner van deze dag, bood een helikoptervlucht aan, aan de winnaars van een loting tijdens de dag. De winnende bezoekers kregen aan het eind van de middag de kans om Lelystad in ‘Vogelvlucht’ te bekijken. Naast NKC en gemeente Lelystad was ook VVV Nederland aanwezig en een van de partners van deze Vakdag.


Uit diverse presentaties is gebleken dat samenwerken een van de grote succesfactoren is wanneer je een regio op de juiste manier op de kaart wilt zetten. Ook is het belangrijk niet alleen vanuit een regio zelf te denken. Frank Oostdam / Voorzitter en Directeur ANVR gaf aan "Door de consument ‘in the picture’ te zetten krijg je een regio succesvol op de kaart”. Hij pleitte er voor om niet een beetje doelgroep gericht te denken maar klant ‘obsessed’ te zijn.

Maar waar begin je en welke middelen moeten er ingezet worden? Bijna alle sprekers wisten wel voorbeelden te noemen van goede marketing als onmisbaar hulpmiddel. Martin van Kranenburg, eigenaar van onlinebeinvloeden.nl gaf in zijn workshop onder meer tips en trucs hoe je op online gebied bewust het onbewuste brein van jouw bezoeker kunt overtuigen. "We hebben niet de energie, niet het vermogen om alle beslissingen te overwegen. Zo’n 95% van alle beslissingen die we nemen, nemen we onbewust’, meldde Martin.


De dag wordt afgesloten door gastheer Hans van Leeuwen / CEO Pleisureworld waarna er een netwerkborrel startte. Ook hier bleek dat bezoekers de boodschap van deze dag op het gebied van het verbinden van initiatieven hebben begrepen. Wat vooral blijft hangen is de tip die in elk succesverhaal een rol speelt; ‘laat bezoekers van je regio het verhaal vertellen’.


In 2018 wordt de tweede editie van de Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ weer gehouden in oktober.

Trefwoorden: regiomarketing, samenwerking, innovatie

||| Blogs |||

24/07/18
Time Out
Time Out
24/07/18 · Leisure · Han Verheijden | Lees meer
Zoals ik in mijn vorige column schreef, heb ik afgelopen winter een skiongeluk gehad. Hierdoor was...
26/04/17
Wat kunnen we leren van de verkiezingen?
Ruim 80% van de Nederlanders ging op 15 maart jl. naar de stembus. Dat komt toevalligerwijs (?) ong...
01/06/16
Wat vind jij van Toeristenbelasting? Afschaffen of goed toepassen?
Op vrijdag 28 mei hielden CELTH en NRIT Media in Hoevelaken een ontbijtsessie over de toekomst van...
30/06/15
Wie heeft het Groene Hart lief?
Momenteel ben ik betrokken bij twee adviestrajecten in het Groene Hart. Met meer dan gewone belangs...
26/06/15
Recreatie & Toerisme juni 2015: Grootse accommodaties
Op donderdag 25 juni kwam vakblad Recreatie & Toerisme juni 2015 uit. Hieronder de editorial va...
















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

09/08/18
Exclusief voor leden
Je favoriete stoel reserveren
OpenTable, reserveringssysteem voor de horeca heeft vandaag de wereldwijde implementatie van ‘Sea...
07/08/18
Exclusief voor leden
Eerste vr lasergame locatie open in Utrecht
VR Lasergamen is een nieuw concept van The VR Room en laat  Nederland kennismaken met lasergame...
19/07/18
Trend: meer zakelijk zomerbezoek in Hoofddorp
Al jaren zitten de hotels in Amsterdam en omgeving overvol en wijken bezoekers aan de hoofdstad vake...
18/07/18
26 toeristische bedrijven ondersteunen Landschap Overijssel
Dat de aanwezige natuur en landschap in de omgeving van meerwaarde is voor de gast, is geen discussi...
18/07/18
Exclusief voor leden
Onderzoek toepassingen blockchain voor mkb
Wie denkt aan blockchain, denkt aan bitcoins en aan grote bedrijven die al met deze technologie wer...
18/07/18
Spoorwegmuseum duikt in trend techniek met nieuw evenement
Is het je deze zomer ook opgevallen hoe gretig kinderen plaatjes en boeken verzamelen over technie...
17/07/18
143 ideeën voor marketing Utrechts erfgoed
Een maand geleden begon de prijsvraag, opgezet door de provincie Utrecht, waarbij iedereen kon aange...
13/07/18
Exclusief voor leden
Interrail gaat nieuwe samenwerking aan in tours
SANDEMANs NEW Europe en Interrail hebben de krachten gebundeld in een nieuwe samenwerking, waarbij ...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk