Geplaatst op: 16-10-2017

Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers

Zet je regio op de kaart trekt 100 beslissers

De Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ vond op 12 oktober plaats in het Aviodrome te Lelystad. Met meer dan 100 geïnteresseerden is er deze dag volop aandacht gegeven aan succesvolle campagnes en initiatieven van regio’s en organisaties die verbinding zoeken. Vele bezoekers haalden inspiratie uit de verhalen van interessante sprekers en vonden verbindingen door middel van het delen van ervaringen tijdens de netwerkmomenten.


Op de Vakdag werd er aandacht gegeven aan het onderwerp ‘Zet je regio op de kaart’ door middel van presentaties en workshops door ruim 20 sprekers zoals Olivier Ponti, Research manager Stichting Amsterdam Marketing, en Dirk Lips, Directeur Libéma. Op het innovatieplein, grenzend aan de mainstage, wisten bedrijven als LeisureKing en NKC, partner van deze Vakdag, met een eigen stand het publiek te inspireren. Dagvoorzitter was Marc Gerlings, hoofdredacteur van Recreatie & Toerisme.


Gemeente Lelystad, ook partner van deze dag, bood een helikoptervlucht aan, aan de winnaars van een loting tijdens de dag. De winnende bezoekers kregen aan het eind van de middag de kans om Lelystad in ‘Vogelvlucht’ te bekijken. Naast NKC en gemeente Lelystad was ook VVV Nederland aanwezig en een van de partners van deze Vakdag.


Uit diverse presentaties is gebleken dat samenwerken een van de grote succesfactoren is wanneer je een regio op de juiste manier op de kaart wilt zetten. Ook is het belangrijk niet alleen vanuit een regio zelf te denken. Frank Oostdam / Voorzitter en Directeur ANVR gaf aan "Door de consument ‘in the picture’ te zetten krijg je een regio succesvol op de kaart”. Hij pleitte er voor om niet een beetje doelgroep gericht te denken maar klant ‘obsessed’ te zijn.

Maar waar begin je en welke middelen moeten er ingezet worden? Bijna alle sprekers wisten wel voorbeelden te noemen van goede marketing als onmisbaar hulpmiddel. Martin van Kranenburg, eigenaar van onlinebeinvloeden.nl gaf in zijn workshop onder meer tips en trucs hoe je op online gebied bewust het onbewuste brein van jouw bezoeker kunt overtuigen. "We hebben niet de energie, niet het vermogen om alle beslissingen te overwegen. Zo’n 95% van alle beslissingen die we nemen, nemen we onbewust’, meldde Martin.


De dag wordt afgesloten door gastheer Hans van Leeuwen / CEO Pleisureworld waarna er een netwerkborrel startte. Ook hier bleek dat bezoekers de boodschap van deze dag op het gebied van het verbinden van initiatieven hebben begrepen. Wat vooral blijft hangen is de tip die in elk succesverhaal een rol speelt; ‘laat bezoekers van je regio het verhaal vertellen’.


In 2018 wordt de tweede editie van de Vakdag ‘Zet je regio op de kaart’ weer gehouden in oktober.

Trefwoorden: regiomarketing, samenwerking, innovatie

||| Blogs |||

19/08/16
Dierenpark Emmen zet Noord-Nederland op de kaart
Onlangs zijn Ton Vermeulen (NRIT Media) en ondergetekende twee dagen op rondreis geweest door de p...
02/05/16
Mijn speurtocht naar de Magic World of Lights
Toen ik eenmaal omringd door 80.000 ledlampjes binnen stond, was alle leed snel geleden. Maar wat e...
15/12/15
Krijgt Nederland een themapark voor 50-plussers?
Op de Business Leisure Days presenteerde Marie-Lousie Loomans in het Pleisureworld Paviljoen ...
17/08/15
Apeldoorn attractiehoofdstad van Nederland?
Apeldoorn staat niet echt als attractiehoofdstad van Nederland bekend. Met die eer strijkt Noor...
05/01/15
Trends & Hypes december 2014
De vrijetijdssector is een enorm dynamische sector waar de ontwikkelingen en innovaties elkaar snel...















||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/05/18
Exclusief voor leden
Burgers Zoo levert veel zeedieren aan Europese collega-parken
Het tropisch koraalrifaquarium van Koninklijke Burgers’ Zoo kweekt zo succesvol met diverse kora...
18/05/18
Exclusief voor leden
Spectaculaire groei Nederlandse boekingen voor Puy du Fou
Het Franse themapark Puy du Fou heeft in 2017 veel meer Nederlandse bezoekers getrokken. Het park i...
15/05/18
Goed seizoen voor Keukenhof
Keukenhof had in 2018 wederom een succesvol seizoen. 1,4 miljoen mensen bezochten het park, net zov...
03/05/18
Extra hal voor EAS in Amsterdam
De aanstaande Euro Attractions Show (EAS) krijgt vanwege de grote belangstelling een extra hal. V...
24/04/18
Teun Dielesen operationeel directeur attractiepark Toverland
Weer is er een opvallende benoeming bij Toverland, in de aanloop naar de grote uitbreiding van het ...
19/04/18
Exclusief voor leden
Nieuwe wing coaster Toverland bereikt hoogste punt (+ video)
Op 18 april werd het hoogste punt van de gloednieuwe wing coaster Fēnix bereikt in attractiepa...
19/04/18
Top 50 grootste dagattracties trekken 8% meer bezoekers in 2017
De vijftig grootste dagattracties van Nederland hebben in 2017 samen zo’n 47 miljoen bezoeken ge...
18/04/18
Exclusief voor leden
Slapen in een luchtbel op de Keukenhof
De komende drie dagen kun je blijven slapen in een luchtbel op de Keukenhof. In Keukenhof heeft Bo...
Partners
NHTV internationaal hoger onderwijs Breda
Initiatiefnemers
NRIT Media
Vrijetijdsnetwerk