Zilver in handen met Maasfietsroute
Kunnen we de gouden Elbe fietsroute verslaan?
Foto: Maasfietsroute, provincie Limburg Ja, ik word lid van Recreatie & ToerismeDeze week is vakblad Recreatie & Toerisme bezorgd bij de abonnees. Het coverartikel gaat over de achtergronden van de bijzondere ontwikkeling van de Maasfietsroute. Het staat op de bucketlist van de fervente fietser, de Elbe Radweg. Decennia lang lag de Maas te glinsteren als een zilveren lint in drie landen. Nu is het gelukt, de Maasfietsroute is geopend. Nog heel veel werk zal zitten in de ontwikkeling en vermarkting voordat het succes van de Elbe wordt bereikt.
Op 22 juni 2017 in Maastheater in Venlo werd door vertegenwoordigers van de drie landen waar de Maas doorheen stroomt de route officieel geopend. Eindelijk kun je van bron naar zee fietsen in één goed aangegeven route van 1152 kilometer lang en bestaand uit 30 etappes. Langs opvallende bouwwerken zoals de citadel van Namur en de strakke brug bij Maastricht. Deze keer is het idee niet geboren vanuit een subsidiepot maar omdat de regio’s deze kans voor het toerisme niet wilden laten liggen. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: reizen, route, fietsen, regiomarketing, productontwikkeling
|
|
20/03/24
De Groningen Store bestaat vijf jaar en viert dat met een nieuwe webshop en een schattenjacht in de stad. Daarmee worden inwoners op een bijzondere manier bij de VVV betrokken.
|
20/03/24
Finland is vandaag voor het zevende opeenvolgende jaar uitgeroepen tot het land met de gelukkigste bevolking ter wereld, volgens het World Happiness Report 2024* van de Verenigde Naties. Visit Finland en Helsinki Partners zetten dat in voor een campagne om een klein groepje bezoekers de lifehacks te laten ervaren met een masterclass.
|
07/03/24
Spoorbedrijf NS wil meer doen met maatschappelijke partners. Concreet is dit te zien in het station ...
|
08/02/24
Woensdag 24 januari lanceerde amsterdam&partners de nieuwe bewonerscampagne ‘Amsterdam verruimt je blik’, een campagne die het gevoel van trots bij Amsterdammers vergroot door de rijkdom aan perspectieven en initiatieven van Amsterdammers in beeld te brengen.
|
06/02/24
Don’t Vlaai Away is de ludieke aftrap van de zomercampagne van Visit Zuid-Limburg. De Limburgse DMO wil hiermee Nederlanders verleiden hun vakantie in eigen land te vieren en is een knipoog naar de Europese erkenning van de Limburgse vlaai als beschermd streekproduct.
|
01/02/24
De toekomst van Ons Kloosterpad in de provincie Noord-Brabant is veiliggesteld. De provincie Noord-Brabant, Vereniging Samenwerkende Kloosters en Visit Brabant hebben daartoe een overeenkomst gesloten.
|
01/02/24
Nu gaat de touroperator ook live met Apollo Partner Web die het mogelijk maakt voor lokale reisbureaus en agenten om klanten direct in te boeken.
|
31/01/24
Januari en februari zijn misschien wel de grauwste maanden van het jaar maar het boekingsseizoen is volop in beweging. Touroperator Sunweb meldt op basis van onderzoek dat ruim 1 op de 5 personen begint hun vakantiegeluk al bij het zoeken naar de reisbestemming.
|
|
18/04/24
Op donderdag 18 april 2024 organiseert NRIT samen met de opleidingen Tourism Management van de Neder...
|
24/06/24 t/m 26-06-24
Van 24 tot en met 26 juni organiseert de Breda University of Applied Sciences de jaarlijkse CBTS-con...
|
25/06/24 t/m 28-06-24
Onder het thema 'Navigating the Future' organiseert de Breda University of Applied Sciences van 25 t...
|
|