Geplaatst op: 06-09-2017

Afleiding mobiel tijdens reizen te groot

Afleiding mobiel tijdens reizen te groot
Foto: Shutterstock

Liefst 41 organisaties, verenigd in de Verkeersveiligheidscoalitie, ondertekenen vanmiddag een convenant met gedragscode, om er samen voor te zorgen dat het verkeerd gebruik van smartphones in het verkeer drastisch afneemt. "We accepteren in Nederland geen slachtoffers meer die te wijten zijn aan het gebruik van smartfuncties in het verkeer”, is de belangrijkste boodschap in het convenant. Producenten en organisaties zetten in op vermindering van de afleiding. Onderzoeksinstituten gaan aan de slag om op basis van data de vermindering beter aan te pakken.


De ondertekening van het convenant is een van de onderdelen van de derde editie van het ‘Verkeersveiligheidsdiner’, dat wordt gehouden in het hoofdkantoor van de ANWB. De bijeenkomst wordt bijgewoond door 75 vertegenwoordigers van organisaties die betrokken zijn bij of een rol kunnen spelen in het vergroten van de verkeersveiligheid. >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: reizen, veiligheid

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • ||| Blogs |||

    28/07/20
    Waarom Pinterest voor bedrijven in toerisme & recreatie zo’n geweldig promotiemiddel is
    Veel mensen denken bij Pinterest aan hobbyprojecten. Maar wist je dat 1 miljoen Nederlandse gebruikers op Pinterest zoeken naar inspiratie voor reizen en dagjes uit? Pinterest is dus bij uitstek geschikt voor bedrijven in toerisme & recreatie.
    14/07/20
    Destinatiemarketing in coronatijd
    Hoe werk je als DMO aan een toekomstbestendige positionering, ontwikkeling en zichtbaarheid van het toeristische product in je regio? Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe deelt graag haar inzichten.
    29/06/20
    Oost west thuis best
    Oost west thuis best
    29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
    Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
    13/05/20
    Meer marketing? Nu even geen Holland-promotie!
    Hans van Leeuwen vindt dat er geen geld moet worden gestoken in Holland Promotie maar juist ondernemers moeten worden ondersteund.
    24/03/20
    Leidt het coronavirus straks tot een reset in ons denken en handelen?
    En dan nu wat positief nieuws over het coronavirus2020. Alleen al om de allitererende getallen zou j...

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    07/08/20
    Japan kiest ander pr-bureau
    Japan National Tourism Organization (JNTO), het officiële marketing en toerisme bureau voor Japan h...
    03/08/20
    Winactie Duitse trips bij Bever
    Winkelketen van outdoor producten Bever heeft een winactie opgezet met het Duits Verkeersburo. Vijf ...
    30/07/20
    Whitepaper Digitale Vrijetijdswereld
    MarketingOost heeft een whitepaper gemaakt die ondernemers in de vrijetijdssector moet inspireren over digitalisering. De provincie Overijssel ondersteunt met subsidiemogelijkheden.
    23/07/20
    Tips van vrienden zien op Terschelling Tips app
    De VVV Terschelling lanceerde onlangs ‘Terschelling Tips’, een app vol tips met activiteiten in de natuur op Terschelling. Bijzonder is dat gebruikers kunnen zelf ook tips toevoegen, tips van vrienden zien en vragen.
    20/07/20
    Goene pop-up van Breda Marketing op Grote Markt
    Breda wil bezoekers en de eigen bewoners in deze coronatijd de ruimte geven. Dat doen ze vanaf dit weekend ook letterlijk met een pop-up vestiging hartje binnenstad waar bezoekers worden verleid de natuur in en rond de stad te bezoeken.
    15/07/20
    Positief resultaat voor VVV Zeeland in 2019
    VVV Zeeland heeft het boekjaar 2019 met een positief financieel resultaat af weten te sluiten. Dat is opmerkelijk aangezien de organisatie in mei van dat jaar nog de noodklok luidde.
    15/07/20
    Campagne Welkom terug in Nederland bereikt met een budget van 2.500 euro ruim 9,5 miljoen mensen
    De online promotiecampagne ‘Welkom terug in Nederland’ is succesvol afgesloten. Met de belangeloos opgezette campagne en een (gesponsorde) investering van slechts 2.500 euro werd in amper zes weken tijd een bereik op (social) mediakanalen van ruim 9.5 miljoen mensen gerealiseerd.
    11/07/20
    MarketingOost ontwikkelt ‘Hier-moet-je-zijn’ widget
    MarketingOost voert diverse campagnes om toeristen te interesseren voor een bezoek aan Overijssel.Om te zorgen dat alle ondernemers eenvoudig online kunnen aansluiten bij deze campagne heeft MarketingOost een widget ontwikkeld.